تقویت کنترل بهداشتی رستوران ها و قنادی ها / امحا 8920 کیلوگرم مواد غذایی فاسد


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823604

این خبر را رئیس اداره محیط زیست و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد.

حسنی گفت: در نیمه اول ماه مبارک رمضان طی بازدیدی که از مراکز تحویل غذا داشتیم، 8 هزار و 920 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر حسنی رئیس اداره محیط زیست و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری 33 هزار و 724 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده که منجر به معرفی 3867 متخلف در قوه قضائیه و پلمپ 153 متخلف..

وی گفت: تمرکز تیم‌های نظارتی ما این روزها بر روی شیرینی‌فروشی‌ها، آجیل‌فروشی‌ها، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری و رستوران‌ها است، بنابراین تیم‌های نظارتی ما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت شبانه‌روزی هستند. و بر کیفیت کالاهای ارائه شده نظارت دارد.

حسنی با اشاره به اینکه از مجموع بازدیدهای انجام شده از ابتدای سال جاری در روز اول تا پانزدهم ماه مبارک رمضان، 23 هزار و 129 مورد بازدید انجام شده است، 15 هزار و 310 بازدید از سایر مراکز عرضه و فروش مواد غذایی و 1535 بازدید مشترک به صورت مشارکتی انجام شده است. با سایر دستگاه ها منجر به معرفی 889 متخلف در قوه قضائیه و پلمب 65 متخلف شد..

رئیس اداره محیط زیست و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در بازه زمانی اول تا پانزدهم ماه مبارک رمضان به جز موارد مذکور، 11 هزار و 633 مورد کلرزنی، 11 هزار مورد. 246 مورد کلرزنی بهینه، 790 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، 154 مورد نمونه برداری از مواد غذایی با تجهیزات بازرسی قابل حمل، 8153 مورد نمونه برداری قابل حمل با نتیجه استاندارد مربوطه و معدوم سازی 8920 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف داشته ایم. و غذا ..

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه این روزها تقاضای مردم برای بازدید از مراکز تفریحی رو به افزایش است، رصد دقیق شاخص های بهداشتی استخرها، مراکز اجتماعی و مراکز تابستانی در طرقبه و شاندیز هستیم..

حسنی در پایان گفت: مردم در خرید مواد غذایی به ویژه اقلامی مانند صدف، حلیم، زولبیا و بامیه دقت کنند که نمایندگی های فروش مجوزهای بهداشتی لازم را داشته باشند و از خرید زولبیا و بامیه از سوپرمارکت ها خودداری کنند. با مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی، شکایات خود را از طریق سامانه 190 گزارش می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید