6.5 تن مواد غذایی فاسد در استان زنجان در طرح بسیج سلامت نوروزی شناسایی و معدوم شد.


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818489

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروز در استان تا دیروز 13 هزار و 600 بازدید از مراکز مختلف انجام شده است، گفت: 6.5 تن مواد غذایی فاسد شناسایی و معدوم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلیل نصیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، توسط 10 تیم از کارشناسان بهداشت محیط با اولویت کنترل بیماری های عروق کرونر قلب و در قالب پایش اجرا می شود. اکیپ ها از ساعت 8 الی 8 بعدازظهر از مراکز تهیه و توزیع غذا با اولویت مراکز و اماکن پرتردد نظارت می شود.

وی افزود: از زمان راه اندازی طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون 13 هزار و 600 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، سایت های بین شهری، پمپ بنزین ها، سرویس های بهداشتی و سایر موارد انجام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعداد کل مراکز تهیه، توزیع و فروش غذای مهر و موم شده را 55 مرکز دانست و گفت: 45 شکایت نیز رسیدگی شد، اما 18 مورد رسیدگی شد. توسط انسان ها

وی با اشاره به اینکه در طرح سلامت نوروزی بیش از 6.5 تن مواد غذایی فاسد در استان شناسایی شده است، افزود: انهدام است. مراجع قضایی پس از اخذ مجوز، تخریب محل دفن زباله اهمیت بیشتری یافت.

نذیری گفت: انتظار داریم مردم همچنان به استفاده از ماسک و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ادامه دهند. و قابل شرب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید