نوک پیکان بازرسی رستوران ها چیست؟ / نظارت مسئولان بر مشکلات بهداشتی رستوران های کرمانشاه

ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789336

گزارش وضعیت نظارت دستگاه های مسئول بر عملکرد رستوران های کرمانشاه؛

با توجه به شیوع ویروس کرونا، تشدید بازرسی از موسسات یکی از خواسته های مردم است که باید به ویژه در دستور کار دستگاه های نظارتی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، یکی از دغدغه های محیط بانان سلامت مواد غذایی است و از آنجایی که برخی افراد بنا به دلایلی از رستوران ها خرید می کنند، نقش این مراکز در سلامت افراد جامعه حائز اهمیت است بنابراین این کار را انجام می دهند. توصیه ها را دنبال نکنید سلامتی می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

با توجه به نقش رستوران ها و مراکز تحویل غذا برای سلامت عمومی، این مراکز همواره تحت نظارت بازرسان نظارتی بوده تا اختلالات بهداشتی به حداقل برسد، هرچند گسترش تاج باعث شده است تا نیاز به نظارت بر این مراکز بیش از پیش آشکار شود.

f1c5b472 a884 4da1 9900 966ac46f4c87 خبر خاکستری

مشاهده کنید که چگونه مشکلات بهداشتی در رستوران ها مشاهده می شود

بچمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: مرکز بهداشت وظیفه رصد مشکلات بهداشتی رستوران ها را بر عهده دارد اما از نظر کیفیت غذا، مواد اولیه و شدت تحریم های دولتی نیز می تواند مداخله کند.

وی با تاکید بر اینکه مشاهده می‌کنیم مشکلات بهداشتی در رستوران‌ها مشاهده می‌شود، افزود: در مورد پهن شدن تاج پنج عنصر داشتن کارت سلامت، پوشیدن لباس مناسب، داشتن کلاه و دستکش و ناخن‌سازی وجود دارد. برای استفاده از ماسک و واکسیناسیون علیه کرونا، بهداشت و نظافت دیوارها، سقف ها، تهویه، آب و فاضلاب، در و پنجره ها و ابزارآلات رستوران ها از میز و صندلی گرفته تا چرخ گوشت و … تمیز می شود.

کارشناس محیط زیست مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: همچنین در مورد نحوه نگهداری مواد غذایی خام و فرآوری شده در انبار و هنگام پخت و نحوه نگهداری و حرارت دادن مواد غذایی
نیز مشاهده می شود.

هدادیان با بیان اینکه داشتن تهویه مناسب ضروری است، گفت: هر چند توصیه می شود در خارج از منزل سفارش داده شود، اما در صورت رعایت فاصله اجتماعی، پذیرایی از میهمانان به دلیل شرایط زرد بلامانع است.

وی افزود: بازرسی های اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز در بازرسی به پرونده ها رسیدگی می کنند و البته بر قیمت مواد اولیه و مواد غذایی نظارت می کنند.

6fa5848d b038 4240 8dec a09ddae1ab57 خبر خاکستری


مرکز بهداشت به صورت تخصصی بر کیفیت غذا نظارت می کند

سیروس گل انبار در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: مرکز بهداشت بر کیفیت مواد غذایی و ماندگاری آن به صورت تخصصی نظارت می کند.

رئیس اتحادیه رستوران داران کرمانشاه گفت: بازرسی ها توسط بازرسان اتحادیه رستوران داران و اتاق اصناف انجام می شود.

هدادیان گفت: با توجه به برخی بی نظمی ها و شکایات مردمی، بازرسی و تذکر به رستوران داران به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

متخلفان رستوران های کرمانشاه جریمه می شوند

رامین پهلوانی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: وظیفه اصلی نظارت بر سلامت و کیفیت غذا در رستوران ها بر عهده مرکز بهداشت است.
رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: البته بررسی کیفیت غذا در رستوران ها نیز توسط گشت های مشترک انجام می شود و متخلفان واحدهای صنفی جریمه می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید