تلاش برای تأمین امنیت اقتصادی بانوان خانه دار

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیر مجموعه‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است که به منظور تامین امنیت اقتصادی بانوان خانه دار در حال اجراست.


به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اشرف تابانی مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام بیان اینکه طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیر مجموعه‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بوده و در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاداست، اظهار داشت: در این طرح زنان خانه‌دار و دختران مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشـش تأمین اجتماعی قرارگیرند و از خدمـات تأمین اجتماعی اسـتفاده کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام بیمه زنان خانه‌دار و دختران در سه طرح ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد بوده و پس از ثبت‌نام، حق‌بیمه هر ماه حداکثر تا پایان دو ماه بعد، قابل پرداخت است.

تابانی با بیان اینکه تأمین امنیت اقتصادی بانوان بخصوص در دوران پیری(دریافت مستمری) و از کارافتادگی، از مزایای این طرح برای زنان اسـت، تصریح کرد: متقاضیان در بازه سنی ۱۸ الی ۵۰ سال می‌توانند از طریق وب‌سایت سازمان تأمین‌ اجتماعی، بدون مراجعه به شعب از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار بین ۱۸ تا ۵۰ ساله می‌توانند با استفاده از طرح بیمه زنان خانه دار از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند افزود: متقاضیان برای ثبت نام می توانند به صورت اینترنتی،از طریق سایت es.tamin.ir خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی، اقدام کنند.

وی گفت: این افراد حتی بدون سابقه قبلی بیمه‌ای می‌توانند از حمایت‌های تأمین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برخوردار شوند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید