بی توجهی دولت گذشته باعث شد تا 60 سالگی از انتظار خانه دار شدن / نقش موثر مسکن در رونق اقتصادی کشور

ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799639

یک کارشناس راه و ساختمان گفت: تسهیل شرایط وام ساخت و ساز می تواند نقش موثری در رونق بازار مسکن و ورود این صنعت به رکود داشته باشد.

محمدرضا مرتضوی کارشناس راه و ساختمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی راه دانا در خصوص تاثیر مسکن بر رشد اقتصادی کشور گفت: 4 میلیون واحد در چهار سال ارائه و راه اندازی شد. با این حال، با توجه به اینکه ظرفیت فعلی مسکن در کشور بین 300 تا 350 هزار مسکن است، نگرانی های زیادی وجود دارد.

60 درصد درآمد مردم صرف مسکن می شود/ ایجاد 3 میلیون شغل با طرح دولت

وی افزود: 60 درصد درآمد مردم در ماه صرف مسکن می شود که درصد بالایی است و با اجرای نهضت ملی مسکن دغدغه اصلی مردم برای معیشت کاهش می یابد. از سوی دیگر، رشد ساخت و ساز صدها هزار شغل ایجاد می کند. تولید همچنین امکان رشد اقتصادی را فراهم می کند.

این کارشناس مسکن یادآور شد: به ازای هر 60 مترمربع یک نفر به صورت مستقیم اشتغال دارد و یک سوم این رقم به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال می کند. اجرای طرح مسکن دولت طی دو سال بین 3 تا 3.5 میلیون شغل ایجاد می کند که به افزایش اشتغال برای رشد پایدار در اقتصاد کمک می کند.

مرتضوی با اشاره به اثرات مثبت افزایش تولید ناخالص داخلی بخش مسکن نسبت به کل تولید ناخالص داخلی اقتصاد کشور، گفت: قیمت واحدها گامی موثر در جهت رونق این بخش است.

نرخ سود وام مسکن باید به 5 تا 12 درصد کاهش یابد

وی با اشاره به تاثیر مستقیم افزایش تسهیلات بر رشد تقاضا در بخش مسکن، گفت: بی توجهی به بخش مسکن در سال های اخیر به عنوان یکی از صنایع محرک اقتصاد، موجب شده است تا صنعت از انتظارات خارج شود. از شیار و رفتن به رکود.

این کارشناس مسکن گفت: تامین مسکن به طور جدی به رونق این بخش و اقتصاد کشور کمک می کند.

مرتضوی تاکید کرد: تسهیل شرایط وام ساخت و ساز می تواند نقش موثری در رونق بازار مسکن داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید