وارونه شدن نقش ها باعث کم رنگ شدن نقش زنان در خانه شد


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881608

الهه محمودی گفت: تغییر نقش ها منجر به کاهش نقش زنان در خانه و بی توجهی به نقش مادری به دلیل نبود فرزند شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الهه محمودی دکترای الهیات در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: مهم ترین تفاوت تمدن اسلامی با غرب از نظر انسان، خانه و خانواده است.

وی ادامه داد: متاسفانه غرب برای انسانیت ارزشی قائل نیست اما دین مبین اسلام خانه و خانواده را برای آرامش و امنیت افراد جامعه تعریف کرده است.

محمودی افزود: در اسلام انسان خلیفه خدا در روی زمین است که فطرتش بر اساس عدالت است نه ظلم، بلکه گاهی ظلم از بیرون بر انسان تحمیل می شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مهمترین هدف از ازدواج در اسلام تشکیل خانواده است، تصریح کرد: ازدواج موضوعی است که در غرب مورد غفلت قرار گرفته و آسیب های اجتماعی را در این کشورها افزایش داده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه غرب خانه محل خواب است، گفت: در دین مبین اسلام خانه محل آرامش و تعالی است و این مهم در خانواده است.

محمودی افزود: زن قلب خانه محسوب می شود و به تعبیر عام، مسجد بانوان خانه است، این به معنای حبس زن در خانه نیست، بلکه رسالت سنگین تربیت، تربیت و آرامش در جامعه بر عهده دارد. از زنان

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه در جامعه با پدیده ای به نام نقش آفرینی مواجه هستیم که نشات گرفته از فرهنگ غربی است که باید از ترویج آن جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: زنان باید در عرصه های اجتماعی فعال باشند اما کار مردان را به زنان بسپارند. متأسفانه به دلیل بی توجهی به این موضوع، زنان ما بسیار مردانه شده اند، یعنی روحیه مادری آنها بر زنانگی غلبه کرده است».

محمودی افزود: این نقش آفرینی باعث تضعیف نقش زنان در خانه و بی توجهی به نقش مادری به دلیل نبود فرزند شده است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: پدیده تغییر نقش در غرب بسیار مشهود است و چراغ آن در کشور روشن شده است که باید با اقدامات بسیار مهمی از آن جلوگیری کرد زیرا تهدیدی برای جمعیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید