تاخیر در اطلاع رسانی باعث شده واقعیت وارونه جلوه کند


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898526

زهرا اکبری گفت: تعلل رسانه ها در ارائه اولین خبر باعث سوء استفاده و کنترل افکار مردم نسبت به موضوع مهسا امینی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا اکبری، مدرس و دکترای علوم ارتباطات و رسانه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: تعلل رسانه ها در ارائه روایت اول، مخالفان را به سوء استفاده از موضوع سوق داده و با انتشار مطالب غیرواقعی افکار مردم را تحت تاثیر قرار داده اند. موضوع برای مهسا امینی.» را در دست بگیرید

وی ادامه داد: ماجرای مرگ دلخراش مهسا امینی و بسیاری از اکانت های واقعی و غیر واقعی در فضای مجازی، احساسات مردم را جریحه دار می کند.

اکبری افزود: تعلل مسئولان در ارائه روایت صحیح و درست باعث وارونه شدن افکار عمومی شد و دشمن از این فضای ملتهب نهایت استفاده را برد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در علوم ارتباطات رسانه ای که اولین روایت را می دهد بیشترین تاثیر را بر مردم دارد و در دوره مهسا امینی اولین روایت توسط دشمن با معطلی مسئولان به گوش مردم رسید.

وی بیان کرد: تصاویر دوربین های مداربسته پلیس تامین اجتماعی 3 روز پس از حادثه در اختیار رسانه ها قرار گرفت و این تاخیر زمینه را بیشتر به روی دشمن باز کرد.

اکبری با بیان اینکه غربی های داخلی نیز به این موج رسانه ای دشمن ضریب فزاینده ای دادند، ادامه داد: فضای رسانه ای دشمن در کنترل غرب است اما اگر نیروهای داخلی نیز بر این موج سوار شوند، کار دشوارتر می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن از راهپیمایی میلیونی اربعین به خشم آمده بود و به دنبال بهانه ای برای کوچک شمردن این حرکت عظیم خودجوش مردمی بود و مرگ مهسا امینی آن فضا را برای دشمن فراهم کرد.

وی بیان کرد: این اولین جنگ سایبری دشمن در کشور ما نیست و مطمئنا آخرین هم نخواهد بود و باید برای استقلال فضای مجازی اقدامات اساسی انجام شود.

اکبری ادامه داد: برخی اقدامات مسئولان خواسته و ناخواسته به دشمن کمک می کند و این نشان می دهد که مسئولان ما به اهمیت رسانه ها در تحریف واقعیت پی نبرده اند.

این استاد دانشگاه افزود: دوره های سواد رسانه ای بیش از هر چیز دیگری برای کارمندان اجباری است چرا که برخی از اقدامات کارکنان دولت به دشمن کمک می کند و مهم ترین دلیل آن عدم آگاهی رسانه ای است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین هدف دشمن سناریویی مهسا امینی کاهش پیاده روی عظیم اربعین بود، زیرا آگاهی عمومی از فوت امینی آگاه بود، امیدوارم مسئولان از این امر درس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید