تلاش برای ترور الکاظمی شکست خورد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برخی رسانه های عراقی بامداد یکشنبه از صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

سابرینیوز در خبری کوتاه گزارش داد: صدای انفجار در منطقه سبز بغداد شنیده شد. تیراندازی های شدید در نزدیکی منطقه سبز در حال وقوع است.

رسانه‌های عراقی بعداً گزارش دادند: «آژیرهای خطر در سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در داخل و اطراف دروازه‌های منطقه سبز مستقر بودند».

صابرینیوز افزود: صدای آژیر خودروهای پلیس در محدوده سبز و اطراف به گوش می رسد. هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین به تعداد زیاد بر فراز منطقه سبز در حال پرواز هستند.

رسانه های عراقی ادامه دادند: ستون های دود از منطقه سبز بغداد بلند شده است. سفارت آمریکا در بغداد به طور تصادفی از هوا شلیک کرد.

صابرین نیوز دقایقی پس از اعلام دومین انفجار در پایتخت عراق گزارش داد که از هتل بابل بغداد با پلیس تماس گرفته شده و وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در عراق گزارش داد که یک حمله هوایی در نزدیکی خانه مصطفی القاظمی نخست وزیر در منطقه سبز صورت گرفته است.

برخی منابع این حمله را یک پهپاد انفجاری و برخی دیگر راکت کاتیوشا را مقصر می دانند. هیچ منبع رسمی دولتی یا رسانه های عراقی این خبر را تایید نکرده اند.

اما دقایقی بعد گروه امنیتی رسانه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که خانه نخست وزیر عراق هدف یک هواپیمای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره قرار گرفته است اما این تلاش شکست خورده و القدیمی در امان است.

به گفته منابع آگاه، القدیمی در زمان حمله به محل سکونتش در خانه نبوده است.

ترور نافرجام نخست وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح، توسط پهپادی که برای هدایت محل سکونت وی در منطقه سبز بغداد طراحی شده بود انجام شد، اما وی آسیبی ندید و در سلامت کامل بود. در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی نیز به نوبه خود اقدامات لازم را در پاسخ به این تلاش نافرجام انجام می دهند.

با این حال، یک منبع ویژه صابر نیوز از کاخ ریاست جمهوری عراق گفت: هیچ آسیبی وجود ندارد. [به اقامتگاه وی] وارد نشده است. یک پهپاد کوچک در کاخ مصطفی الکاظمی سقوط کرد و وی آسیبی ندید.

نخست وزیر عراق در اولین واکنش پس از حمله به اقامتگاهش در توئیتی نوشت: من نجات دهنده عراق و مردم عراق بودم و هستم. خدا را شکر، من در میان مردمم خوب هستم و از همه می‌خواهم که به خاطر عراق آرام و خویشتن‌دار باشند.

14000816000049 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

تظاهرات روز گذشته به نتایج آخرین انتخابات پارلمانی عراق به درگیری با نیروهای امنیتی انجامید که در آن یک نفر کشته و 125 نفر زخمی شدند. پس از این سوال، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور بررسی کامل این موضوع را صادر کرد.

الکاظمی دستور بررسی عمیق درگیری ها در بخش های مختلف منطقه سبز بغداد را صادر کرده است. فرماندهی عملیات مشترک عراق شب گذشته اعلام کرد که نخست وزیر از احزاب مختلف سیاسی خواسته است تا آرام و صحبت کنند و از تظاهرکنندگان خواست تا به ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات تکیه کنند و از خشونت در هر شکل، در هر سطح و در سطح خودداری کنند. به هر حال.

پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق در 10 اکتبر (18 اکتبر)، تعدادی از احزاب و ائتلاف های سیاسی نسبت به اعلام نتایج اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج آن انتخابات صحبت کردند.

تعدادی از شهرهای عراق نیز از زمان اعلام نتایج اولیه شاهد تظاهرات های متعددی در اعتراض به نتایج انتخابات بوده اند و معترضان خواستار شمارش دستی همه آرا شدند، زیرا آنها معتقدند شمارش الکترونیکی آرا جعلی بوده است.

برخی از سیاستمداران عراقی نیز با تایید فرضیه دستکاری و دخالت این احزاب خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی گذشته، تأثیر امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات گذشته را تأیید کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید