الکاظمی به دلیل همدستی در ترور فرماندهان پیروزی از ترامپ جایزه گرفت.

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921924

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تاکید کرد: عجیب نیست که بگوییم همه دولت های قبلی عراق به خاطر همدستی در کشتار فرماندهان پیریز (شهید سلیمانی) پاداش و حقوق خود را از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دریافت کرده اند. و ابومهدی المهندس).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی الجمالی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: عجیب نیست که بگوییم کل دولت قبلی عراق پاداش و حقوق خود را از دونالد ترامپ دریافت کرده است. رئیس جمهور اسبق ایالات متحده، به جرم همدستی در جنایت کشتن فرماندهان پیروزی (شهید). سلیمانی و ابومهدی المهندس).

او مدعی است که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر قبلی عراق، دست نشانده بود و رسیدن به مقام نخست وزیری، پاداشی بود که برای کمک به برنامه ریزی ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس دریافت کرد.

الجمالی در ادامه از پارلمان عراق خواست در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد و به دنبال احقاق حقوق الکاظمی باشد.

اخیرا محمد الصحاف، سخنگوی جنبش مردمی هماهنگی عراق در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق متهم به دست داشتن در اقدامات متعدد است. علیه الحشد الشعبی و رهبران ملی آن، از جمله جنایت کشتن فرماندهان پیریز (شهید سلیمانی) و ابومهدی المهندس، زیرا این جنایت در زمان نخست وزیری وی انجام شد.

وی تاکید کرد که پارلمان و دولت عراق باید مصطفی الکاظمی و برخی از افسران اطلاعاتی عراق را تحت تعقیب قرار دهند و آنها را به دستگاه قضایی تحویل دهند زیرا آنها متهم به دست داشتن در قتل فرماندهان پیروزی و دستگیری تعدادی از افراد هستند. رهبران حشد الشعبی

پیش از این، علی الزبیدی، یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق در گفت و گو با شبکه المعلومه اعلام کرده بود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در بسیاری از پرونده ها به فساد مالی و دست داشتن در ترور متهم شده است. فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس).

وی مدعی شد که الکاظمی از ترس محکومیت و مجازات از طریق اقلیم کردستان عراق به امارات فرار کرده است.

ادعای فرار مصطفی الکاظمی به امارات در حالی مطرح می شود که فاضل موات الزریجاوی، یکی از رهبران دولت ائتلافی عراق در گفت و گو با شفق نیوز گفت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق، اکنون در بغداد و منطقه خضراء و تحت حفاظت سفارت آمریکا در عراق است.

وی گفت: در مرحله آتی شاهد صدور حکم بازداشت و بازجویی از مصطفی الکاظمی به دلیل دست داشتن در “سرقت قرن و کشته شدن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس” خواهیم بود.

اخیراً محمد حسن جعفر (برادر شهید ابومهدی المهندس) و 76 نفر دیگر از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق وزیر عراق و ضیاء الموسوی، رئیس اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد، به دلیل جنایت کشتن فرماندهان مقاومت (ابومهدی المهندس و ستوان) به دادگاه سوم الکره شکایت کردند. ژنرال شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد.

در آن شکایت آمده است که سه متهم اول با هماهنگی متهمان چهارم و پنجم دستور ترور فرماندهان پیریز با هواپیماهای بدون سرنشین در عراق را صادر کرده اند.

در بخشی دیگر از این شکایت با اشاره به اظهارات مایک پمپئو آمده است که متهم دوم اعلام کرده است که این عملیات از داخل سفارت آمریکا در بغداد مدیریت شده و یک تیم ویژه اطلاعاتی خودروهایی را که به استقبال فرماندهان پیروزی رفته بودند، زیر نظر گرفته است.

برادر شهید المهندس در شکایت خود اشاره کرده است که این اقدام نقض حاکمیت عراق و مغایر با منشور سازمان ملل است.

در این شکایت در خصوص نقض قوانین بین المللی و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و استفاده از سلاح های ممنوعه در این جنایت، آمده است که خواهان اتخاذ تمامی اقدامات قانونی علیه متهم هستیم.

پیش از این فراکسیون صادقون عراق ضمن متهم کردن دولت مصطفی الکاظمی به سرپوش گذاشتن بر جنایت فرودگاه بغداد (قتل شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) خواستار بازگشایی این پرونده و مجازات جنایتکاران شده بود. همه مسئولان و مردمی که در آن شرکت کردند.

علی ترکی الجمالی نماینده این فراکسیون در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه تاکید کرد: تنها چند هفته تا سومین سالگرد جنایت فرودگاه بغداد و کشته شدن فرماندهان پیروزی باقی مانده است. ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی.

وی بدون نام بردن از کشورهایی که در این جنایت با دولت آمریکا همکاری کردند، خواستار مجازات آنها شد.

این نماینده عراقی گفت: در زمان مدیریت مصطفی الکاظمی سرپوش گذاشتن بر این پرونده صورت گرفت و برخی شواهد نشان می دهد که مسئولان دولت الکاظمی این پرونده را پیش بردند و آن را سرپوش گذاشتند.

نماینده فراکسیون صادقون تاکید کرد که مصطفی الکاظمی به همه سوالات در این زمینه پاسخ نداده و به نظر می رسد با آمریکایی ها تبانی داشته است.

علی ترکی الجمالی پیشتر دولت الکاظمی را به تاخیر در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق متهم کرده بود.

همچنین احمد الاسدی، رئیس فراکسیون السند الوطنی عراق، دولت مصطفی الکاظمی را به تاخیر و سرپوش گذاشتن بر جنایت کشتار فرماندهان پیروزی (شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) متهم کرد. ).

وی گفت: دولت مصطفی الکاظمی به وعده خود در خصوص اخراج نیروهای خارجی از عراق از جمله نیروهای آمریکایی عمل نکرده است.

اسدی گفت: جنایت کشتن فرماندهان پیروزی توسط آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است و اقدامات انجام شده در این راستا متناسب با ابعاد جنایت آمریکا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید