تلاش برای رسیدن به زیرزمین کلانشهر آبادان از ۶ مسیر/ گفتگوی تلفنی نماینده ولی فقیه با معاون رئیس جمهور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، پس از ریزش ساختمان 10 طبقه آبادان، ستاد مدیریت بحران در محل حادثه با حضور وزیر کشور تشکیل و تصمیمات لازم برای نجات زندانیان احتمالی اتخاذ شد.

وزیر کشور و سایر کارکنان ستاد مدیریت بحران حاضر در منطقه مدیریت آواربرداری را بر عهده گرفته اند تا ضمن دسترسی سریع به بازداشت شدگان احتمالی، آواربرداری را تسریع کنند.

بر اساس آخرین گزارش وزیر کشور، قربانیان حادثه سقوط مترو تاکنون 14 نفر است و عملیات آواربرداری با توجه به حساسیت سازه با دقت خاصی انجام می شود و نیروهای امدادی در تلاش برای نفوذ هستند. زیرزمین.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به هیئتی سه نفره متشکل از نمایندگان وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و مشاور خود دستور داد تا برای بررسی جزئیات ریزش ساختمان در آن شهر و ارائه گزارش تفصیلی خود، سریعاً به آبادان بروند. برای علل حادثه.


خطر ریزش قسمت دیگری از ساختمان پایتخت

وزیر کشور گفت: طبق نظر طراحان و تیم امدادی احتمال ریزش ساختمان کلانشهر جدی است و هر لحظه احتمال ریزش بخشی دیگر وجود دارد.

احمد واحدی با بیان اینکه حضور مردم مانع از عملیات تخریب شده است، از افراد و خانواده های نزدیک خود خواست به دلیل خطر سقوط هر چه سریعتر محل را ترک کنند زیرا در صورت ریزش ساختمان فاجعه است. اتفاقات بزرگتری رخ خواهد داد.

وزیر کشور در خصوص آخرین جزئیات آواربرداری گفت: از ابتدای حادثه تمامی گروه های امدادی عملیات امداد و نجات را برای نجات شهروندان زیر آوار احتمالی آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: عملیات آواربرداری با توجه به حساسیت سازه با دقت خاصی انجام می شود.

وزیر کشور گفت که نیروهای امدادی اکنون در تلاش هستند تا به زیرزمین ساختمان نفوذ کنند، زیرا برخی از شهروندان ممکن است زیر آوار باقی بمانند.

واحدی تعداد کشته شدگان این حادثه را 14 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 32 نفر از شهروندان زیر آوار تخلیه و به بیمارستان های این شهر منتقل شده اند.

وی در پایان با اشاره به ترخیص 29 نفر از ساکنان آبادانی زیر آوار خاطرنشان کرد: اکنون سه نفر از این شهروندان برای مراقبت بیشتر در بیمارستان های شهرستان بستری هستند.


e034010c 0d56 40af 808a 4c28856bf957 خبر خاکستری

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد روز گذشته در محل حادثه در ساختمان آبادان پایتخت حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند آواربرداری و امدادرسانی قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه ضمن دیدار چهره به چهره با مردم به ویژه جوانان پیرامون حادثه ساختمان متروپل و استماع دغدغه ها و مطالبات آنان، به جفای ابعاد مختلف این رویداد توسط مسئولان کشوری و استانی اشاره کرد.

وی در این بازدید از فضای داخلی ساختمان پایتخت آبادان نیز بازدید کرد و از زحمات امدادگران و نیروهای مردمی تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه همچنین در گفتگوی تلفنی با معاون رئیس جمهور با بیان وضعیت موجود بر تسریع در تلاش های پشتیبانی و استفاده از تجهیزات و نیروهای تخصصی بیشتر تاکید کرد.


شش مسیر برای رسیدن به زیرزمین کلانشهر آبادان ایجاد شده است

وحید شعبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات جست و جوی طبقات فوقانی به پایان رسیده و تیم های ارزیاب و جست و جو در تلاش هستند تا با ایجاد 6 حفره و یک مسیر وارد زیرزمین ساختمان 11 طبقه صوفیه شوند.

وی افزود: عملیات آواربرداری و نفوذ به طبقات زیرین ساختمان با دقت و حساسیت خاصی انجام می شود و کوچکترین اشتباهی منجر به ریزش کل سازه ساختمان می شود.

شعبانی گفت: تمام تلاش نیروهای امدادی این است که در کمترین زمان ممکن به زیرزمین کلانشهر برسند که احتمال گرفتار شدن افراد در آنجا وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مردم نوع دوست آبادان برای توزیع بسته های غذایی و آب معدنی برای کمک به امدادگران تشکر کرد.

برج دوقلوی کلانشهر آبادان ظهر دوشنبه فروریخت.

در سومین روز حادثه، امدادگران همچنان در حال امدادرسانی و آواربرداری بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید