تلاش سپاه برای آموزش کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779040

همزمان با آغاز کشت پاییزه در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد سمینارهای آموزشی کشاورزی در 872 روستای کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه سمینار در دشت روم بویرا – روستای احمد گفت : این موضوع شامل روستاهای بالای 50 خانوار می شود.» آموزش های لازم ارائه می شود.

سرهنگ ستار گلمی افزود: این آموزش ها در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری بر اساس جهش تولیدی و با عملکرد 4000 امتیاز ارائه می شود.

سرهنگ گلمی افزود: افزایش محصولات استراتژیک گندم، جو، برنج، ذرت در 30 هزار هکتار از اراضی دیم استان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام انجام می شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه فتح افزود: تامین تجهیزات 4 درصدی برای خرید ادوات کشاورزی مکانیزه، پرداخت 25 درصد بیمه محصولات کشاورزی، تامین بذر و ارقام اصلاح شده از جمله حمایت های انجام شده از کشاورزان است. در استان “

مبلغ کارشناس و مدرس این سمینار نیز گفت: رعایت اصول زراعت بهینه، تاریخ کاشت و تراکم صحیح بذر، عمق کاشت صحیح، تغذیه مناسب و اصول صحیح شخم از جمله محتوای آموزشی این کارگاه ها است.

جعفری رئیس مرکز توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 3 هزار هکتار زمین زراعی در روستای دشت روم شهرستان بویراحمد وجود دارد که هزار و 500 هکتار آن پربارش و 700 هکتار است. هکتارها به صورت جهش تولید کشت می شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید