داستان زندگی ابرقهرمان نوجوان کهگیلویه و بویراحمدی / دانش آموز – تبدیل به استاد – آموزش + عکس


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908153

شهید ابوالقاسم علیپور کوچکترین و جوانترین شهید بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد است که با دستکاری شناسنامه خود توانسته به جبهه برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس 22 آبان ، این یادگاری از دانشجویان پیرو خط امام (ره) است که تا آخرین قطره خون از اسلام دفاع کردند و مظلوم و شکنجه شدند. حماسه انقلاب آفریده شد اسلام و ایثار کردند و تا آخرین قطره خون برای انقلاب و پاسداری از خاک ایران اسلامی جنگیدند.

رهبر انقلاب 13 آبان را روزی تاریخی و تربیتی خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها و جریان آمریکایی از این روز مهم و تجمعات همدلانه و وحدت‌بخش آن عصبانی و عصبی هستند زیرا این روز هم مظهر بدی‌های آمریکاست و هم مظهر و شاهد. آسیب پذیری و فرصت شکست آمریکا.

وی در مروری بر وقایع تاریخی 22 آبان به سخنان افشاگرانه و تبعید امام خمینی (ره) در 22 آبان 1393 اشاره کرد و افزود: امام قانون «مصونیت چند ده هزار آمریکایی مستقر در ایران از عواقب قانونی ناشی از آن جنایات» که به دستور محمدرضا پهلوی در مجلس شورای اسلامی در آن روز تصویب شد، تحمل نکرد و به همین دلیل تبعید شد.

22 آبان را بهانه ای می کنیم تا جوانی بزرگ را به نسل های جدید انقلاب معرفی کنیم، شهیدی که با تحصیل در مکتب امام حسین (ع) درس ایثار را برای نسل های آینده آموخت.


3096a3b2 b505 4511 a41b dbe3d6cb65ab خبر خاکستری

بی شک دفاع مقدس سرشار از رشادت ها و تلاش های جوانان و جوانانی است که با ایثار و از خودگذشتگی خود درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کردند و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان هرگز نمی توان حماسه ها و رشادت های آنان را فراموش کرد. از شاگردان بی‌نظیر شهید ابوالقاسم علی‌پور نیز به یاد بیاورید که با وجود سن کم با دشمن روبرو شد و عاشقانه به شهادت رسید.


42960689003377675596 خبر خاکستریشهید «ابوالقاسم علیپور» 12 ساله کوچکترین شهید کوگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است که با دستکاری شناسنامه خود شناسنامه خود را به جبهه آورد و پس از سالها ارتحال به وطن بازگشت.


f141efb9 b2f1 4fa1 88dc 06602ad5d650 خبر خاکستری

بسیجی شهید ابوالقاسم علیپور از شهدای کهگیلویه و بویار احمد است که در سال 1354 در روستای «کلات» از توابع استان کهگیلویه و بویار احمد دیده به جهان گشود.

شهید دوران کودکی خود را در آغوش مادری مهربان و در سایه مهربان پدری زحمتکش در میان مردمان عشایری در کوهستان و دشت سرد «قلات» در شهرستان بویراحمد و در آب و هوای گرم روستای «قلات» گذراند. کپن”.

او تا کلاس اول راهنمایی در رشته طبیعی تحصیل کرد و سپس در سوم خرداد 1367 در حالی که 12 سال و 8 ماه بیشتر نداشت وارد میدان جنگ شد. پيكر شهيد بزرگتر از سالهايش بود و هيچ كس نمي توانست جواني او را حدس بزند.

مادر دلسوز، مهربان و گرانقدر شهید درباره فرزندش گفت: ابوالقاسم چهارمین فرزند خانواده بود و هنگام تولد پدرش در آنجا نبود و درگذشت. پدرش که خارج از منطقه کار می کرد تا چند ماه بعد از تولد ابوالقاسم نتوانست به دیدن ما بیاید و من مجبور شدم جای او را به عنوان پدرش پر کنم. پس از چند ماه وقتی پدر برگشت، برای سلامتی و تولد ابوالقاسم قسم خورد. بعد از تولد ابوالقاسم 5 دختر و یک پسر به دنیا آوردم که دو تای آنها بعد از چند ماه فوت کردند، ابوالقاسم از کودکی مهربان، دلسوز، آرام و باهوش بود و هیچ وقت علیه ما حرف نمی زد و در کشاورزی و دامداری کمک می کردیم.

این مادر با اشاره به اینکه در منطقه عشایری سردسیر بودیم، گفت: ابوالقاسم در گرمسیر بود و بدون اطلاع ما شناسنامه خود را از چمدان گرفته و دستکاری کرده بود تا به جبهه برود. سال 67 برای ما نامه نوشت که من به جبهه رفته ام. 11 سال از او چیزی نمی دانستیم و شب و روز گریه می کردم. از همه موسساتی که در نهایت جلو و هر جا که فکرش را می کردیم پرسیدیم، اما خبری نشد.


8cc2d8ef 86b4 45b4 be9b c0959a7f35bc خبر خاکستری

پدر ابوالقاسم نیز گفت: در دوران کودکی فرزندانم تمام تلاشم این بود که آنها را با اخلاق، با ادب، مهربان، دلسوز و آشنا به فرهنگ دینی و دینی تربیت کنم. سالی که ابوالقاسم به دنیا آمد، چون در کوهستان فارس بودیم، تا چند ماه بعد از تولدش نتوانستم او را ببینم. او از کودکی بسیار ساکت، آرام، دلسوز و بسیار بازیگوش بود. ابوالقاسم به مدرسه و یادگیری بسیار علاقه داشت. او بسیار مودب و مرتب بود و در کار و همچنین درس خواندن به ما کمک می کرد. گاهی با دوستانش برای کار در مزرعه دیگران می رفت و از دستمزدش برای خرید هدایا و وسایل مورد نیاز خواهر و برادرش استفاده می کرد. اما جدا از همه این موارد به جبهه رفتن اهمیت می داد.

شهید بسیجی ابوالقاسم علیپور با دستکاری شناسنامه خود به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. در عملیات بیت المقدس ۷ (شلمچه) شرکت کرد و مفقود شد.

پیکر پاک شهید در تاریخ 1379/11/28 به همت کمیته سازمان یافته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیدا و در تاریخ 1381/02/24 به استان آورده و در گلزار شهدای شهر یاسوج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید