استقبال ضعیف دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی از فنی و کار و دانش


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884236

دومین جلسه شورای آموزش و پژوهش کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، حسنعلی عزت مدیر کل آموزش و پرورش استان در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به تشریح مصوبات پرداخت و گفت: دستور این جلسه توزیع نامتوازن رشته ها و دستورالعمل های تحصیلی بود.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویار احمد در این دیدار گفت: استقبال استان از دروس تجربی و ریاضی بسیار کم و کمتر از سایر دروس دانشگاهی است و این جهت آموزشی نامتعادل است.

جمالی با بیان اینکه رهبری تحصیلی دارای شاخص های بسیاری است که در آینده و زندگی دانش آموزان نقش بسزایی دارد، تصریح کرد:

55138ffc a44d 45ed a9cc 669cd326c0d3 خبر خاکستری

این مسئول آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه ضعیف استان در دستورالعمل های آموزشی در بین مدارس کشور گفت: کمتر از 22 درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد به سمت فنی، حرفه ای و دانش گرایش دارند که میانگین کشوری این رشته است. در کشور 35 درصد است.

وی بیان کرد: تلاش کردیم در استان آموزشگاه های تخصصی مانند هنرستان نفت، هنرستان بهورزی و سایر آموزشگاه های تخصصی ایجاد کنیم که به دلیل عدم استقبال از سوی دستگاه های اجرایی در این زمینه ناکام ماندیم.

جمالی درباره وضعیت گلخانه کشاورزی استان و مشکلات آن گفت: اگر می خواهیم شاهد توسعه باشیم همه باید تلاش کنیم و تنها 2 گلخانه هدایتی و کشاورزی در استان داریم.

معاون آموزش و پرورش استان همگرایی ادارات در توسعه رشته های فنی و تخصصی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: در استان ادارات به صورت انزوا فعالیت می کنند و در این زمینه همکاری نمی کنند.

6d036a2c 692f 4574 a04f 8bd334ed64ee خبر خاکستری

وی ایجاد اشتغال را منوط به آموزش مناسب ارزیابی کرد و گفت: در هنرستان ها روال اشتغال و توسعه تخصصی بیشتر است.

معاون آموزشی استان گفت: سومات، علوم پزشکی و شرکت نفت همکاری بیشتری داشته باشند.

یکی دیگر از بحث های داغ این نشست خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان بود که این مسئول تاکسیرانی گفت: شهر یاسوج یک هزار و 330 تاکسی دارد که از این تعداد 350 تاکسی خالی و غیرقابل استفاده و یک سوم از 36 اتوبوس قابل استفاده است.

دانشی از لزوم افزایش ناوگان اتوبوسرانی در یاسوجی قدردانی کرد و گفت: عکاسی در یاسوجی غیرقانونی است و باید ساماندهی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بویراحمد 66 مدرسه دو شیفت دارد و با توجه به وضعیت فرسوده ناوگان این شهرستان زنگ خطر را به صدا در می آورم و باید برای این امر چاره اندیشی شود.

یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در جلسه شورای آموزش و پرورش عدم پذیرش دانش آموز در تمامی رشته ها بود که پذیرش 4 درصدی دانش آموز در رشته ریاضی فیزیک و عدم پذیرش دانشجو در رشته ریاضی فیزیک بود. رشته فنی-حرفه ای و همکارانش که زیر 22 درصد دانشجویان این رشته هستند می گویند باید بالای 50 درصد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید