شادی «شاد» از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی!


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810178

شبکه اجتماعی “شاد” به دلیل وقفه های مکرر دانش آموزان را سردرگم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، مدارس سراسر کشور از سال 1376 همزمان با اپیدمی تاج تعطیلی هستند اما با توجه به اهمیت آموزش باید برای دانش آموزان چاره اندیشی می شد زیرا جوانان و نوجوانان امروزی در حال ساختن آینده ایران هستند.

برنامه وزارت کشور راه اندازی شبکه اجتماعی به نام شبکه اجتماعی شاد بود که برخلاف اسمش اصلا حال خوشی نداشت و باعث ناراحتی و نارضایتی زیادی در استان و کشور شد.

یکی از دغدغه های اصلی شبکه اجتماعی شاد، سرعت اینترنت است و در حال حاضر میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران 26.38 مگابیت بر ثانیه است که ایران را به 83 کشور از 140 کشور می رساند.

تعطیلی مدارس و شیوع تاج، نیاز به اینترنت پرسرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از پیش ضروری کرده است، به طوری که گاها رسانه ها از آسیب پذیری روستاها از اینترنت پرسرعت استان خبر می دهند.

42bfb0da 62cb 4160 a7d1 4721983c6a93 خبر خاکستری

این در حالی است که شبکه اجتماعی شاد که باید دانش آموزان را به خوبی آموزش دهد و از ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب پیشگیری کند و این بیماری را از دانش آموزان دور کند، بیماری های روانی را به دانش آموزان و جوانان روستا منتقل می کند.

حالا شادی را از دانش آموزان ربوده است، سرعت پایین اینترنت، زیرساخت های ضعیف این شبکه دست به دست هم داده اند تا در آینده شاهد جوانان و نوجوانانی با مشکلات روانی باشیم.

آستانه تحمل پایین والدین به ویژه مادران در قبال صبوری که برای تحصیل فرزندان خود صرف می کنند از یک سو و ارتباط بیش از حد شبکه شاد در کلاس های آنلاین از سوی دیگر یادگیری دانش آموزان را با مشکل مواجه می کند. زنده و شاد هستند آنطور که باید باشند.

این روزها صدای دانش آموزان از مدارس شنیده نمی شود، آنها برای درس خواندن باید به صفحه گوشی خیره شوند و تا پایان کلاسشان استراحت های شادی زیادی را تحمل کنند.

5c1c0544 d003 4f8b a9ab 32523679b66f خبر خاکستری

وقتی خانه های واقع در 15 کیلومتری مرکز استان آنتن دهی تلفن همراه ندارند، مشخص است که اینترنت مشکل دارد. کوهستانی بودن این استان باعث شده بسیاری از روستاها دیگر اینترنت نداشته باشند. یعنی مدرسه ندارند.

انفجار پیک تاج ششم منجر به بازگشایی برخی از مدارس شده است اما اینکه دانش آموزان با وجود چنین شرایطی در آینده چه کار خواهند کرد جای سوال است.

والدین باید بیش از هر زمان دیگری به فکر سلامتی روح فرزندان خود باشند، شرایط به گونه ای است که حتی کوچکترین بی توجهی عواقب جدی برای آینده این کودکان خواهد داشت که بدون هیچ آموزشی به آنها دادیم.

اگر زیرساخت های شبکه شاد تقویت نشود و این اختلال برطرف نشود، آسیب های روحی زیادی به جوانان و نوجوانان وارد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید