تلاش های تجزیه طلبانه دشمنان کردستان از ایران و عراق ناکام مانده است


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884394

شهریاری بیان کرد: چهل سال تلاش آمریکا در کردستان، ایران و عراق بی نتیجه مانده است و امروز شاهد معرفی این منطقه به عنوان الگوی وحدت اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج گفت: برای مقابله با توطئه های مکرر دشمنان باید موضوع وحدت را تکرار کنیم.

وی افزود: ما اینجا جمع شده ایم تا پیام وحدت اسلامی را به جهانیان برسانیم.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جهان در آستانه نظم نوین بین المللی قرار دارد و باید در این زمینه به جنگ اوکراین نگاه کرد چرا که امروز یکجانبه گرایی آمریکا با جدیت مواجه است. چالش ها.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: این رویکرد یک جانبه ابتدا با انهدام داعش در منطقه شکل گرفت و همکاری و اتحاد ایران، عراق و سوریه منجر به نابودی غده سرطانی داعش شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های شهید حاج قاسم و حمایت اهل سنت و شیعیان عراق و سوریه منجر به نابودی داعش در منطقه شد.

وی به پیام های این اجلاس اشاره کرد و گفت: اولین پیام این اجلاس نمادگرایی است و معتقدیم کردستان ایران نماد تحقق وحدت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: چهل سال تلاش آمریکا در کردستان ایران و عراق بی نتیجه مانده است و امروز پس از گذشت چهار دهه شاهد معرفی کردستان ایران به عنوان الگوی وحدت اسلامی هستیم. جهان.

وی افزود: هوشیاری مردم منطقه نسبت به توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان از دیگر پیام های این همایش است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: استعمار آمریکایی و صهیونیستی در منطقه همان استعمار سابق انگلیس است و تلاش آنها ایجاد تفرقه در کشورهای منطقه است پیام این کنفرانس به مردم عراق این است که مواظب تقسیم عراق به سه کشور کوچک و ضعیف باشیم.

وی افزود: از دیگر پیام های این همایش این است که برادران عراقی باید به کردستان ایران به عنوان الگو نگاه کنند و مراقب توطئه های دشمنان برای تفرقه باشند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: امروز عربستان اعلام می کند که دست دوستی به سوی ایران دراز کرده است و امارات به دنبال بازگشایی سفارت خود در ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: در صورت اتحاد کشورهای منطقه چنان قدرتی ایجاد می شود که دشمنان اسلام را ذلیل کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه کشورهای اسلامی باید با مشارکت ایران، عربستان، ترکیه، مصر، اردن و سایر کشورهای اسلامی تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید