تلاش 6 ساعته برای نجات جان یک تیم کوهنوردی در ارتفاعات کوه ارنان یزد


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812391

معاون سوارکاری جمعیت هلال احمر این خبر را اعلام کرد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر یزد گفت: یک تیم 8 نفره محبوس در ارتفاعات کوه ارنان مهریز توسط تیم واکنش هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: ظهر امروز در تماس با سامانه 112 هلال احمر استان، 8 کوهنورد در ارتفاعات کوه ارنان محبوس شدند.

وی گفت: بلافاصله تیم واکنش هلال احمر استان متشکل از پنج نفر با تجهیزات لازم با سه دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام و عملیات امداد و نجات آغاز شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: پس از حضور امدادگران هلال احمر در محل حادثه و پیمودن مسیر سخت کوهستانی و پس از 6 ساعت تلاش و رسیدن به این تیم کوهنوردی در دام تجهیزات کوهستانی گرفتار شده و در کوه فرود آمدند و در یک مکان امن.انتقال شد.

این افسر گفت: این عملیات از ساعت 13:20 شروع و تا ساعت 19 ادامه داشت و با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می دهد، کوهنوردان و شهروندان توصیه های لازم را رعایت کنند. ایمنی از ما تا به حال شاهد چنین حوادثی نبوده ایم و شهروندان در صورت بروز حادثه می توانند با شماره 112 هلال احمر تماس بگیرند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید