تلگرام فیلترینگ جدید ایران را دور زد

در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر مسدود شدن پیامک فعال سازی تلگرام در ایران توسط اپراتورهای تلفن همراه بود. بنابراین اگر بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید، تلگرام پیامکی حاوی کد فعال سازی برای کاربر ارسال نمی کند. هنوز مشخص نیست دلیل اجرای این محدودیت و فیلترینگ جدید چیست و وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه واکنش خاصی به این اتفاق ندارند.

اما حالا به نظر می رسد تلگرام سیستم جدید فیلترینگ ایران را دور زده و راه حل دیگری برای ورود کاربران ایرانی به این اپلیکیشن پیام رسان محبوب ارائه کرده است.

در همین رابطه یکی از خبرنگاران به نام سعید پیرزاده گفت که پیش از این برای ورود به حساب کاربری تلگرام، کد فعال سازی از طریق پیامک برای کاربر ارسال می شد و در صورت عدم دریافت، گزینه تماس صوتی در دسترس بود. اکنون می توانید این کد فعال سازی را با تماس صوتی نیز دریافت کنید.

در واقع در حال حاضر تلگرام برای ارسال کد فعال سازی برای کاربران ایرانی در همان ابتدا تماس صوتی برقرار می کند و این تماس نیز با پیش شماره کشورهای مختلف انجام می شود، بنابراین امکان دور زدن فیلتر جدید ایران وجود دارد.

همچنین تلگرام با شماره سایر کشورها پیامک فعال سازی ارسال می کند.

بنابراین ظاهرا تلگرام خیلی زود متوجه مسدود شدن پیامک برای کاربران ایرانی شد و روش جدیدی را برای دور زدن این مشکل در پیش گرفت تا کاربران کشورمان برای ورود به حساب کاربری خود با مشکل مواجه نشوند.

حال باید دید وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه راهکاری برای مسدود کردن سایر روش‌های ارسال کد فعال‌سازی تلگرام به کاربران ارائه می‌کنند یا اینکه نمی‌توانند با این روش کنار بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید