قالیباف، رئیسی و ضرغامی فیلترینگ را دور زدند

قالیباف، رئیسی و ضرغامی فیلترینگ را دور زدند

روز جدید در روزهایی که اینستاگرام و واتس اپ به دلایل امنیتی فیلتر شده بودند، برخی از کارمندان در این پلتفرم ها حضور فعال داشتند.

سی ام شهریور ماه بود که عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت رئیس جمهور از اعمال محدودیت اینترنت در ایران خبر داد. وی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره احتمال قطع اینترنت به دلیل اعتراض مردم به مرگ مهسا امینی دختر 22 ساله اهل سکز کردستان گفت: پهنای باند وجود ندارد. کاهش یافته. ما به طور مستمر این موضوع را رصد می کنیم. به دلیل مسائل امنیتی و بحث هایی که این روزها در جریان است، گاهی محدودیت ها توسط دستگاه های امنیتی قابل تصمیم گیری و اعمال است، اما در مجموع کاهش پهنای باندی نداشته ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می کنیم.

بر این اساس از سی ام شهریور ماه علاوه بر محدودیت و قطع اتصال به اینترنت در ساعات خاصی از شبانه روز، برخی از بازی ها و پلتفرم های آنلاین مانند واتس اپ، اینستاگرام، کلش اف کلنز و غیره فیلتر می شوند. .. روبروی هم قرار گرفتند.

وقتی دولتمردان و نمایندگان مجلس از فیلترینگ عبور می کنند

با این حال، این روزها که اینترنت ملی شده و دسترسی به اینترنت جهانی تنها در یک ساعت از شبانه روز مشکل است و برای دسترسی به برخی سایت ها و پلتفرم ها باید از فیلترشکن استفاده کرد، برخی از کارگران سایبری فعال هستند. حضور

ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، ناصر کنعانی، حسین امیرعبداللهیان، عزت الله ضرغامی و سارا فلاحی از جمله سیاستمداران فعال در اینستاگرام هستند.

گویی مسئولانی که فیلترینگ را تایید کردند و طرح حفاظت و استفاده از اینترنت ملی را به اجرا گذاشتند، این قانون را زیر پا گذاشته اند و داستان ها و پست هایشان مثل سابق ادامه دارد.

محمد باکر کلیباف رئیس مجلس یکی از مسئولانی بود که در این مدت در اینستاگرام بیشترین فعالیت را داشت. وی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود بخشی از سخنان خود در افتتاحیه نهمین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کرد. همچنین رئیس مجلس در پستی دیگر بخشی از نطق پیش از دستور خود در مجلس را با عنوان «اعتراض اصلاح طلبان منجر به تغییر تصمیمات می شود» منتشر کرد.

ابراهیم رئیسی نیز آخرین پست خود را به بیانات رهبر انقلاب در جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح اختصاص داد، اما پیش از آن دو پست دیگر در 19 مهر و همچنین 20 مهر منتشر کرده بود.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه در این مدت حضور فعالی در اینستاگرام داشت، وی با انتشار پستی به اظهارات جو بایدن درباره اینترنت ایران واکنش نشان داد و نوشت: سال هاست که مردم دنیا واقعیت را دیده اند چهره بدون نقاب از حقوق بشر آمریکایی در فلسطین، افغانستان، عراق، یمن، لیبی، سوریه و غیره و حتی در آمریکا محترم هستند. بهتر است آقای جو بایدن قبل از ژست های بشردوستانه کمی به وضعیت حقوق بشر در کشورش فکر کند، هرچند ریا فکری نباید کرد. رئیس‌جمهور آمریکا باید از تحریم‌های بی‌سابقه و فلج‌کننده بی‌سابقه و فلج‌کننده علیه ملت ایران که اقداماتش علیه هر ملتی مصداق بارز جنایت علیه بشریت است، ناراحت شود.

حسین امیرعبداللهیان نیز پستی را به گفتگوی تلفنی خود با وزیر امور خارجه ایتالیا اختصاص داد. عزت الله ضرغامی نیز در استوری توئیت خود را درباره دیدار با بهمن فرمان آرا منتشر کرد.

آیا اینستاگرام فیلتر می ماند؟

اگرچه زمان پایان فیلترینگ واتس اپ و اینستاگرام هنوز مشخص نیست و وزیر ارتباطات گفت: تصمیم گیری در این مورد به عهده من نیست، باید از وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی بپرسید. اما اظهارات محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور مبنی بر محدودیت های اعمال شده بر اساس برخی تحلیل ها، تاییدی بر فیلتر شدن مداوم این پلتفرم ها بود.

وی با انتقاد از مسئولان و در همایش نقش نخبگان در جهاد تبیینی گفت: ای کاش زمانی که مقام معظم رهبری بر موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند، عمل می کردیم. که در گذشته مسئولیت ایجاد این شبکه را بر عهده داشت در توییتی فیلترینگ اینترنت را زیر سوال برد. ای کاش جلسه و مناظره ای برگزار می شد تا با شواهد روشن ثابت کنم که او در این جنایت دست داشته است.»

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به اینکه کسب و کار مردم در اینستاگرام با مشکل مواجه است، گفت: زمانی که هنوز کسب و کار مردم در فضای مجازی نبود باید آینده نگری می کردیم، بنابراین به جای استفاده از یک برنامه خارجی و با استفاده از شبکه داخلی ایجاد کردیم. افکار و عقاید جوانان این ایرادات، اشتباهات و بی اعتنایی عمدی به لهجه مقام معظم رهبری ما را به جایی رسانده است که در واتس آپ و اینستاگرام شاهد اقسام جنایت و فحاشی بوده ایم. و بی بند و بار باشیم.»

منبع: قرن جدید

دیدگاهتان را بنویسید