تل آویو به دنبال ایجاد دو کشور کوچک اسرائیلی در ابوظبی و منامه است

تل آویو به دنبال ایجاد دو ایالت کوچک اسرائیلی در ابوظبی و منامه است

روز جدید توجه به این نکته ضروری است که اسرائیل به دنبال ثروت کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست زیرا از نظر اقتصادی نیازی به آن ندارد و آنقدر ثروتمند است که آن را در اختیار همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه اسرائیل در موقعیت جغرافیایی قرار دهد. آنها را خط دفاعی و پایگاه امنیتی خود برای برخورد با ایران می داند. اسرائیل دو دولت امارات و بحرین را زره خود در جبهه شرقی می داند ، نه به خاطر تلاش ها و ظرفیت آنها ، که حتی قادر به حفظ امنیت نیستند ، بلکه به دلیل حضور اسرائیل در آن دو دولت است.

روزنامه عربی القدس العربی چاپ لندن در مقاله ای از علی صالح نوشت: “ما دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی را شدیدا محکوم می کنیم.” مخالف مداخله اسرائیل در سوریه ، لبنان ، امارات و بحرین. آیا رژیم اشغالگر روزانه به بهانه حضور ایران چندین حمله هوایی به خاک سوریه انجام نمی دهد؟ ما مخالف هرگونه دخالت در امور دیگر کشورها هستیم.

انتخاب بین الملل گزارش داد: از آنجایی که رژیم های عربی اقتدارگرا و تحمیلی بر ملت های خود هستند، آنها همیشه نگران سقوط و جستجوی حمایت خارجی در برابر دشمنان خود هستند، اما در تلاش برای انجام این کار هستند. به بهانه همکاری منطقه ای ، تقویت صلح و امنیت و ترس از ایران اقدامی انجام دهید. این رژیم ها هنوز نمی دانند که بزرگترین خطر برای آنها ، در گذشته و آینده ، اسرائیل بوده است ، بنابراین باید قبل از اینکه صهیونیست ها باعث فروپاشی کامل شوند ، بیدار شوند.

این مقدمه را برای بحث درباره تصمیم پادشاه بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل که پیش از افتتاح سفارت اسرائیل در منامه انجام شده بود، ذکر کردیم.

هاآرتص در همین راستا از احتمال همکاری اسرائیل و بحرین به بهانه مقابله با تهدید حملات پهپادی ایران به کشتی های بحرینی خبر داد که قطعاً منافع امنیتی و اقتصادی برای ارتش اسرائیل دارد. به گزارش هاآرتص ، وزیر امور خارجه اسرائیل در سفر خود به بحرین ، راه های تامین امنیت کشتی های بحرینی در خلیج فارس را بررسی کرد که به صورت رایگان ارائه نمی شود ، اما در مقابل صهیونیست ها می توانند از بحرین به عنوان پایگاهی برای رویارویی استفاده کنند. هنگام دستیابی ایران به سلاح هسته ای استفاده شود.

این روزنامه یهودی به نقل از یکی از نمایندگان بحرین می نویسد: «هیچ کشوری بیشتر از ما از اقدامات ایران متضرر نمی شود!» حتی اگر این نقل قول روزنامه را واقعی بپذیریم و فرض کنیم که ایران دشمن اول و اصلی برخی از کشورهای عربی در فارس است. خلیج فارس، یک سوال مهم مطرح می شود: چه چیزی باعث شد ایران در 42 سال پیروزی انقلاب، نظام ضعیف را از بین ببرد؟ آیا به دولت شکننده بحرین ضربه نمی زنید؟ اگر او اراده این کار را داشت ، به راحتی می توانست.

آیا استقبال از این سیستم ها در اسرائیل برای ایران واقعاً خطری است؟ یا این ترس واقعی از ملت است که برای اعتراض به سفر رژیم اشغالگر به بحرین به خیابان ها آمده است؟ چرا ایران هنوز اقدامی برای سرنگونی این رژیم های عربی انجام نداده است در حالی که این قدرت را دارد؟ این لزوماً یک حمله نظامی مستقیم نیست، ایران می‌تواند از قدرت‌های خود برای تضعیف نظام عربی از درون، علاوه بر صدها هزار نفر از مردم ایرانی تبار در کشورهای عربی استفاده کند. در این زمینه ، در کشوری مانند بحرین که دارای سیستم سنی مذهبی است ، سهم شهروندان ایرانی تبار و منتسب به مذهب شیعه به 62 درصد می رسد.

در عین حال ، باید توجه داشت که اسرائیل به دنبال ثروت کشورهای خلیج فارس نیست زیرا از نظر اقتصادی به آنها نیاز ندارد و به اندازه کافی ثروتمند است که می تواند آن را در اختیار همه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار دهد ، به ویژه اگر اسرائیل بتواند این کار را انجام دهد. . . جغرافیای این دولتها توجه ویژه ای به آنها دارد و آنها را خط دفاعی و امنیتی خود در برابر ایران می داند. اسرائیل دو دولت امارات و بحرین را زره خود در جبهه شرقی می داند ، نه به خاطر تلاش ها و ظرفیت آنها ، که حتی قادر به حفظ امنیت خود نیستند ، بلکه به دلیل حضور اسرائیل در این دو دولت است.

اسرائیل به دنبال ایجاد دو ایالت کوچک اسرائیلی در ابوظبی و بحرین است تا مانند گذشته در چتر امنیتی خود قرار گیرد و محمدرضا شاه پهلوی و سیستم عمومی ترکیه در جبهه شرقی از اسرائیل پشتیبانی و خدمات ارائه می دهند. آنها انجام دادند. این در حالی است که خود تل آویو نمی تواند از شاه ایران و ژنرال های ترک حمایت کند.

در نهایت این س arال مطرح می شود که حکمت مشارکت دولت فلسطین در نمایشگاه دبی 2020 با وجود تصمیم عدم مشارکت در مخالفت با توافقنامه های عادی سازی چیست؟ به ویژه ، طوفان توییت ها شروع شد که مخالفت خود را با نمایشگاه نشان داد. در واقع ، این نمایشگاه به عنوان پوششی برای جنایات اسرائیل و به منظور مشروعیت بخشیدن به عادی سازی آن با کشورهای عربی ، به رهبری امارات متحده عربی عمل می کند ، که نه تنها در زمینه روابط سیاسی ، بلکه در همه امور به یک هنجار تبدیل شده است. این با اسرائیل ساخته شده است.

شرکت مقامات فلسطینی در اکسپوی 2020 دبی اشتباه فاحشی بود که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و نمی توان از آن دفاع کرد، زیرا این مشارکت به معنای نادیده گرفتن تمام تلاش های ابوظبی برای عادی سازی روابط با اسرائیل است که می توان آن را وارد کردن خنجرهای سمی در این منطقه دانست. بدن مردم فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید