تمامی دستگاه ها در سال 1401 بازرسی و نظارت خواهند شد


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806202

سخنگوی کمیته تلفیق بودجه گفت: برای ایجاد شفافیت مالی مقرر شد دستگاه های خارج از دیوان محاسبات و مراجع نظارتی مشمول قانون محاسبات عمومی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس در تشریح مصوبات این کمیسیون گفت: بر اساس با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق، دولت مجاز شد سهام طرح های نیمه تمام صنعتی و تولیدی در اختیار خود را در قالب شرکت های سهامی عام از طریق بازار سرمایه واگذار کند.

وی گفت: بانک مرکزی نیز باید مجوز صادر می کرد چرا ارائه پروانه دام، چاه کشاورزی، اسناد مالکیت زنجیره ای و حساب یارانه به عنوان وثیقه و تضمین پرداخت تجهیزات دریافتی دهقانان، کشاورزان، دامداران و عشایر سنتی از مؤسسات اعتباری دولتی، خصوصی و غیر بانکی.

زارع ادامه داد: همچنین سازمان ملی زمین و مسکن موظف شد 20 درصد از اراضی و املاک خود را در محدوده شهر به شرکت بازآفرینی واگذار کند تا اقدامات لازم برای بازآفرینی بافت های فرسوده و حاشیه شهرها انجام شود. “

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس تصریح کرد: وزارتخانه هم همینطور متاسفم موظف شد مجوز معادن تعطیل را در قالب شرکت های سهامی عام طرح از طریق بازار سرمایه به خود واگذار کند. همچنین به دلیل دیگر تصمیم کمیته ادغام به با تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک به آحاد جامعه و کاهش توصیه های مردمی، دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی موظف شدند پنجره واحد خدمات هوشمند را تا بهمن ماه ببندند. 1401 بر اساس الزامات تایید شده توسط هیئت اجرایی فناوری.

وی ادامه داد: اعضای کمیته تلفیق بودجه مصوب متشکرم نوع انتقال دارایی به یا از شرکت سهامی عام پروژه، صندوق های سرمایه گذاری غیرمستقیم، صندوق های سرمایه گذاری شامل پروژه، زمین، ساختمان، املاک و مستغلات از محل مالیات نقل و انتقال. منتشر شد و برای آنها نرخ صفر درصد در نظر گرفته خواهد شد.

زارع تاکید کرد: برای ایجاد شفافیت مالی مقرر شد دستگاه‌های غیر زیرمجموعه دیوان محاسبات کشور و دستگاه‌های نظارتی مشمول قانون محاسبات شوند. عمومی شد و از این پس بررسی و نظارت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: دستگاه های اجرایی قوه مجریه در شهرها نیز مجازند با پیشنهاد فرماندار منطقه نسبت به تعویض املاک و ابنیه خود یا املاک و املاک شهرداری ها به قیمت کارشناسی اقدام کنند. و تصویب شورای سازه ساخت مجتمع های اداری شهرستان.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: صندوق خسارت های بدنی موظف به پرداخت دیه به زندانیانی است که هم اکنون در زندان به سر می برند و قبل از اجرایی شدن قانون بیمه اجباری وارد زندان شده اند. این کار با معرفی کارخانه بیمه به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس موظف است سامانه تعویض پلاک خودروها و موتورسیکلت ها را ایجاد کند. به گونه ای که کلیه مراحل انتقال ملک به صورت پرخطر انجام می شود و مراجعه حضوری صرفا جهت نصب فک و شماره ثبت می باشد.

زارع تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران مجوز پرداخت تا سقف 10 هزار میلیارد تن منابع داخلی و پاکسازی را دریافت کرده است. و اموال متعلق به شرکتهای فوق کارشناسی و یا فروش به صورت مزایده مشروط بر حفظ کاربری حتی پس از واگذاری از طریق NJF جهت هزینه در اجرای پروژه های مسکن ملی و پروژه های مسکن مهر.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها با بیش از 500 هزار نفر با کمک نیروی انتظامی در حوزه مردم نهاد سرمایه گذاری کرده و اصل و سود سالانه خود را پرداخت کنند. در یک محیط کاملا رقابتی خرابی های الکترونیکی در سال آینده اقدام می کنند. مبلغ هزار میلیارد تن برای زیردریایی های مورد نظر بهای تمام شده واردات خودرو تایید شده است.

زارع گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری مجازند با افزایش درآمدهای خود در سال آینده تسهیلات تکمیل طرح‌های تملک دارایی را با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه متاهل به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته دریافت کنند.

وی گفت: همچنین مازاد شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در ارتباط با وام های پیش بینی شده در این قانون در قالب وام از طریق صندوق کمک های دانشجویی در اختیار این افراد قرار می گیرد. . “

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید