تمام اراضی ملی استان مرکزی تثبیت شده است/بیش از 95 درصد املاک دولتی و اهدایی گواهی شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید شایان مهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در استان گفت: این یکی از اولویت های اصلی سازمان ثبت است و خوشبختانه تمامی اراضی ملی استان مرکزی به مساحت یک میلیون و 970 هزار هکتار تثبیت شده و برای نزدیک به یک میلیون و 950 هزار هکتار نیز سند مالکیت صادر شده است.

وی افزود: 20 هزار هکتار باقیمانده مربوط به اختلافات بین افراد و یا به صورت وقف است، جلساتی نیز با واقفان برگزار شده و سعی می کنیم برای این مبلغ باقی مانده نیز سند مالکیت صادر کنیم.

شایان مهر ادامه داد: در بحث اراضی و املاک دولتی و موهبتی در بیش از 95 درصد موارد، زمین ها سند بوده و 5 درصد مابقی یا فاقد سند مثبته بوده و یا مشکل خاصی داشته اند و امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد. نیز به زودی مشخص خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص سندسازی اراضی کشاورزی که قرار بود بر اساس تفاهم نامه سازمان ثبت و جهاد کشاورزی انجام شود، متأسفانه تعبیر شده است. قانون تکه تکه شدن اراضی نتیجه مطلوبی نداشت، بنابراین مصوبه ای در شورا داشتیم که دست جهاد کشاورزی را باز می کند، بنابراین بر اساس این مصوبه نسبت به مستندسازی آن اقدام خواهد شد. زمین های کشاورزی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید