تمام تلاش آمریکا برای زیر سلطه خود درآوردن مردم ایران است / آثار جنایات آمریکا در جهان مشهود است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل وحیدی ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک از مانه و سملقان با تاکید بر اینکه جنایات آمریکا علیه ایران فقط مختص دوران پس از انقلاب نیست، انقلاب به ویژه در در 70 سال گذشته، پیوسته تلاش های ویژه ای برای تضعیف و انقیاد ملت ما انجام داده است.

وی ادامه داد: اگر در دوران انقلاب افرادی مانند امام خمینی (ره) و دیگر بزرگان را می شناختیم، بزرگان مستکبر ما را خیلی قبل از ما می شناختند و می دانستند که در مقابل آنها سر تعظیم فرود نمی آورند. ما و موقعیت پربرکت جغرافیایی و استراتژیک میهمانمان می خواستیم روحیه استکبارستیزی این مرز و بوم و مردمانش را از بین ببریم یا تضعیف کنیم تا ریسمان توهمات باطل مبنی بر خاموش شدن شفاهی نور خدا. .

وی به جنایات استکبار قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: البته ممکن است چند برابر ما را مرتکب شده باشند و ما متوجه نباشیم.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: دشمنان کودتای 28 مرداد 1332 را زمانی که مصدق می خواست نفت را ملی کند، به راه انداختند. آنها با کودتا علیه میل ملت هزینه و هزینه های جبران ناپذیری را برای پادشاهی و ملت ما به ارمغان آوردند.

وحیدی ترقی تحمیل تسلیم نامه شرم آور که حقوق سگ آمریکایی را بر حقوق یک شهروند ایرانی برتری می دهد، از دیگر جنایات آمریکا علیه مردم ایران دانست.

وی تشکیل ساواک در قالب سازمانی برخاسته از حقوق آمریکا و شهادت و هتک حرمت تعداد زیادی از هموطنان، شهادت طلاب و حوزویان در 16 آذر 1332 را یکی از جنایات آمریکا در ایران خواند.

واحدی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معمار کبیر انقلاب، نقاب از چهره استکبار برداشته شد، اما بر شدت قیام استکبار افزوده شد.

وی ادامه داد: آمریکا با حمایت از انواع کشتار و کشتار در ایران، 17 هزار نفر را به خاک و خون کشید، از شهادت و کشتار شهدای بهشتی که قلب انقلاب هستند و یا از کشتارهای کور منافقین حمایت کرد. با این کشتار می خواستند پایه های کشور را از طریق صدام وحشیانه ویران کنند که در این راه نه تنها خود بلکه چندین کشور را با خود علیه ملت ما بسیج می کند و نتیجه آن 500 هزار شهید و مجروح می شود و حتی گاهی اینقدر بی شرمانه می شود. که عزیزترین دلاورمردان و خادمان ملت‌ها مانند سپهبد شهید سلیمانی شهید می‌شوند.

جاسوسی می کند و از جاسوسان علیه کشور ایران حمایت مالی و لجستیکی می کند تا اینکه سفارتش در ایران لانه جاسوسی می شود و وقتی ملت متوجه می شود و تعدادی از جاسوسان خونخوار را به گروگان می گیرد به مرزهای سیاسی و حقوق حاکمیتی ما توجه می کند. برای نجات آنها نیرو می فرستد که در مورد طبس این اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: در زمان جنگ عراق و ایران اطلاعات نیروهای ما را از طریق هواپیماها و ماهواره های آواکس به صدام داد و آمریکا و متحدانش بیش از 60 میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به صدام کردند و در سال 66 در حالی که فروش نفت بود. برای نیازهای مردم به دکل های ما حمله کردند. و هواپیمای مسافربری ما را در سال 1363 در خلیج فارس سرنگون کرد و بیش از 300 نفر از مردم بی گناه و شهروند عادی شهادت دادند و حتی بودجه سالانه سرنگونی آن را تصویب کرد که در سال های 1386 و 1389 به ترتیب 66 میلیارد و 75 میلیارد دلار بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: دشمنی آمریکا با ملت ما تنها نظامی نیست، بلکه فرهنگی نیز هست، مانند ایجاد 400 شبکه ماهواره ای مانند رادیو فردا، زمانه و صدای آمریکا که حتی با این اقدامات هم از نفرت آن کم نمی شود و چه زمانی. رئیس جمهور آمریکا ایران را به حمله تهدید می کند و به چند مکان اشاره می کند که یکی از آنها حرم امام رضا علیه السلام است.

وحیدی ترقی به دیگر مصادیق خباثت آمریکا علیه ایران پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: مصادره اموال ایران، کودتای نوژه همدان، حمایت از تجزیه طلبان پان کرد، ترک و الاحوازیه، تهیه سلاح شیمیایی به صدام، تحمیل ابزارهای ظالمانه مالی، تحریم های دارویی و غذایی و غیره .. علیه ملت ما، حمایت از خشونت و فتنه در ایران مانند قیام 1357 و 1367، ایجاد رعب و وحشت در دانشمندان، عهدشکنی و دور شدن از میز مذاکره از جمله هزاران جنایت آمریکا علیه کشور و ملت ماست. که خدا را شکر همیشه شکست خورده اند و خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: دایره جنایات استکبار آمریکا گسترده است و محدود به ایران نیست چرا که آمریکا خود را خدای جهان می داند و آثار شوم آن همه جا را فرا گرفته است.

این کارشناس سیاسی کشتار هزاران سرخپوست بومی آمریکا برای تشکیل قاره آمریکا، بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 با 300 هزار کشته و راهپیمایی برلین در سال 1948، حمله به کره شمالی در سال 1951 و کشته شدن صدها هزار نفر را بررسی می کند. افراد در میان جنایات جهانی آمریکا

وحیدی تره کی تاکید کرد: اگر هنوز کسی نفهمید ماهیت آمریکا با این همه جنایات چیست، از جمله امام خمینی (ره) که فرمودند اگر روزی فرا رسد که از پشت بام های آمریکا صدای اذان به گوش برسد، آمریکا باز هم همان است. شیطان بزرگ باید فکر کند و ببیند این آمریکا شامل سپاه است که امید مستضعفان در لیست سیاه تروریسم است اما منافقین را که قاتلان 17000 شهید هستند از همان لیست خارج می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید