تمام چالش های یحیی گل محمدی برای گرفتن جام

تمام چالش های یحیی گل محمدی برای گرفتن جام

یحیی گل محمدی در اولین بازی حضورش در پرسپولیس موفق به کسب جام نشد و پس از شکست فینال جام حذفی مقابل سپاهان از پرسپولیس جدا شد. یحیی بعد از چند سال دوباره به پرسپولیس برگشت اما این بار دستش پر بود. او باتجربه تر شده بود و یاد گرفته بود که چگونه بر لبه های تیم بزرگی مثل پرسپولیس کنترل کند. ضمن اینکه گل محمدی پیشرفت های فنی زیادی داشت و می توان گفت بهترین گزینه خانگی برای هدایت پرسپولیس بود.

یحیی از نیم فصل دوم لیگ نوزدهم به پرسپولیس بازگشت و 3 بار تیمش را برد که آمار شگفت انگیزی است. ضمن اینکه یک بار قهرمان سوپرجام شد و یک بار هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که افتخار بزرگی محسوب می شود. یحیی در این 4 فصل با اتفاقات و شرایط مختلفی روبرو شد و عناوین قهرمانی او با پرسپولیس به راحتی به دست نیامد. مربیگری شغل پر چالشی است و آن چالش ها در تیم بزرگی مثل پرسپولیس چند برابر تیم های دیگر است. با این حال یحیی با کمک دستیارانش و البته بازیکنانش توانست از پس این چالش ها برآید و جام های مختلفی را از آن خود کند. در این گزارش می خواهیم تعدادی از مهم ترین چالش های گل محمدی در راه قهرمانی با پرسپولیس را مرور کنیم.

قهرمان ذخیره نیم فصل
در لیگ نوزدهم گابریل کالدرون آرژانتینی جایگزین برانکوی شد که با پرسپولیس تمام افتخارات را به دست آورد و مورد پسند هواداران قرار گرفت. کالدرون پس از شروعی نه چندان خوب در لیگ موفق شد در دربی پیروز شود و هم تیمی خود را در فاصله چند ماه از حضورش در پرسپولیس قهرمان نیم فصل کند. بنابراین یحیی هدایت تیم را برعهده گرفت و همه انتظار داشتند که او در پایان فصل قهرمان شود.این اولین چالش یحیی در بدو ورود به پرسپولیس بود که با موفقیت انجام داد و در نهایت تیمش را قهرمان لیگ کرد.

یک مهمان ناخوانده!
گل محمدی شاید بدشانس ترین مربی تاریخ پرسپولیس باشد. دو هفته پس از نیمکت نشینی پرسپولیس و کسب 6 امتیاز مقابل تراکتورسازی و صنعت نفت، کرونا وارد ایران شد تا درهای ورزشگاه را به روی تماشاگران ببندد. همه گیری کرونا در حال گسترش بود و هر روز بر تعداد قربانیان افزوده می شد. کرونا بزرگترین نیروی محرکه پرسپولیس را که روی سکوها بودند گرفت تا این تیم روزهای عجیبی را سپری کند.

خریدی که ناپدید شد!
یحیی پس از آمدن به پرسپولیس دو مهاجم خارجی به نام های آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا را به خدمت گرفت. استوکس پس از 2 بازی برای پرسپولیس ناگهان ناپدید شد و دیگر به ایران بازنگشت. اوساگونا مهاجم مورد علاقه هواداران نبود. به همین دلیل یحیی برای خرید این دو بازیکن به شدت تحت فشار و انتقاد قرار گرفت. پرسپولیس برای خرید این دو بازیکن هزینه زیادی پرداخت کرد اما هیچ کدام از این دو بازیکن سودی نداشتند و پرسپولیس را با مشکلات زیادی مواجه کردند.

فوتبال تعطیل شد. قرنطینه لطفا!
پس از پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس مقابل شهر خودرو در آزادی در هفته بیست و یکم لیگ نوزدهم، تعداد مبتلایان و جان باختگان بر اثر کرونا، مسابقات را به پایان رساند و تیم ها را به قرنطینه فرستاد. این در حالی بود که شاگردان یحیی با 10 امتیاز برتری داشتند. خیلی ها از جمله رقبای اصلی پرسپولیس تلاش کردند بازی ها را متوقف کنند اما این تلاش ها بی نتیجه ماند و در نهایت پرسپولیس قهرمان لیگ شد. همچنین پرسپولیس با غلبه بر نفت مسجد سلیمان در هفته بیست و ششم موفق شد رکورد زودهنگام ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کند. دانش آموختگان گل محمدی نیز با بیشترین اختلاف 14 امتیازی مقابل تیم دوم رکورد قهرمانی را شکستند.

جدایی ستاره ها قبل از بازی های آسیایی
قبل از شروع لیگ بیستم بازیکنانی مانند بیرانوند، ترابی، نادری و علیپور از این تیم جدا شدند. یحیی باید خیلی زود تیمش را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده می کرد و چند بازیکن جدید جایگزین رفتگان شدند. صعود شاگردان گل محمدی به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020؛ اما پرسپولیس به دلیل محرومیت امیری، پهلوان و الکتیر در یک قدمی قهرمانی قرار داشت و به جام بین المللی نرسید.

درگیری با رسول پناه
یکی از بزرگ ترین چالش های یحیی در چند فصل گذشته، درگیری و اختلاف شدید با رسول پناه بوده است. اختلافات این دو علنی شد و رسوایی های زیادی به پا کرد که اوج آن پخش کلیپ هایی از صحبت های رسول پناه علیه یحیی گل محمدی بود که بعد از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اختلافات این دو جدی شد و شایعاتی مبنی بر اینکه انتشار پرونده های جنجالی رسول پناه و اتهاماتی که او به یحیی وارد کرد، باعث شد تا او بلافاصله از سمت خود برکنار شود و جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس شود.

جدایی 2 ستاره تاثیرگذار!
پرسپولیس در فاصله نیمه نهایی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا شجاع خلیل زاده بهترین مدافع خود را از دست داد. پس از فینال بشار رسن، هافبک تاثیرگذار عراقی از این تیم جدا شد تا یحیی با چالش جدی روبرو شود.

چالش بعد از مقام دوم
همانطور که انتظار می رفت، از دست دادن مسابقات قهرمانی آسیا پالپاشان را با چالش ذهنی مواجه کرد. پرسپولیس پس از 4 تساوی مقابل نساجی، ذوب آهن، سپاهان و استقلال توانست فولاد را شکست دهد اما در ادامه مقابل آلومینیوم شکست خورد تا این فکر به وجود بیاید که شاگردان گل محمدی نمی توانند برنده شوند اما قرمزها با 6 برد متوالی به لیگ بازگشتند. ، آنها موفق شدند پنجمین عنوان پیاپی خود را کسب کنند.

مرگ دو دوست صمیمی!
یحیی سال ها دوست و همکار علی انصاریان و مهرداد میناوند بود. سرمربی پرسپولیس با آنها رابطه بسیار خوبی داشت و با فوت علی و مهرداد، یحیی و تیمش روحیه زیادی از دست دادند و فضای بسیار غم انگیزی بر پرسپولیس حاکم شد. اما شرایط به خوبی توسط یحیی و همکارانش مدیریت شد و تاثیری در نتایج خوب این تیم نداشت.

چالش با تیم ملی
پرسپولیس در چند سال گذشته بیشترین تیم ملی را در لیگ برتر داشته است. از زمان آمدن یحیی به پرسپولیس بازیکنان زیادی از این تیم در اردوهای تیم ملی شرکت کرده اند و این موضوع یکی از چالش های جدی پیش روی گل محمدی محسوب می شود. ستاره های پرسپولیس حتی چندین بار با مصدومیت از اردوی تیم ملی برگشتند و یحیی مجبور شد از آنها استفاده نکند. موضوعی که باعث شد یحیی بارها شکایت خود را در این باره مطرح کند. در کنار حضور بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی، در مقطعی کریم باقری و مهرداد حنبان دستیار و آنالیزور یحیی در پرسپولیس نیز در ترکیب تیم ملی حضور داشتند که کار سرمربی پرسپولیس را بسیار سخت کرد.

فقر!
پرسپولیس هم مثل استقلال در سال های اخیر با مشکلات مالی مواجه بوده است. بسیاری از پرونده های داخلی و خارجی باعث تاخیر مکرر در حقوق بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس و حتی در چند نوبت به اعتصاب و تعطیلی تمرینات شد. این موضوع بارها در پرسپولیس مطرح شد و خود یحیی نیز چندین بار به این موضوع اعتراض کرد.

یک چالش انفرادی!
یحیی در این فصل تیم خوبی داشت و شرایط نسبتاً برای او مهیا بود. اما کسب نتایج بد باعث شد یحیی بعد از بازی با آلومینیوم دیوانه شود و با انجام مصاحبه ای آتشین فاصله زیادی برای خود و پرسپولیس ایجاد کند. چالشی که البته یحیی با فشار زیادی برای خود و تیمش ایجاد کرد. گل محمدی اما بعد از مدتی متوجه شد که اگر می خواهد شرایط را تغییر دهد و تیمش را قهرمان کند باید روی فوتبال و مشکلات تیمش تمرکز کند و از این گونه مصاحبه ها پرهیز کند. اتفاقی که افتاد و یحیی نتیجه را با عنوان قهرمانی دید.

فرار گلزن برتر!
لوکادیا یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس در این فصل بود که خیلی زود در ترکیب قرار گرفت و توانست 6 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. قبل از دربی اما این بازیکن به یکباره تصمیم به جدایی گرفت و دست یحیی را در خط حمله رها کرد.

شرمنده، برو بیرون!
در مقطعی از فصل و پس از چند نتیجه ضعیف، هیچکس فکر نمی کرد شاگردان یحیی در آزادی مقابل هواداران شکست بخورند. این اتفاق افتاد و یحیی که به شدت تحت فشار بود، توسط هواداران حاضر در ورزشگاه هو شد و شعار “خجالتی، ولش کن” را شنید. بعد از باخت به سپاهان و از دست دادن صدر جدول شرایط بدتر از قبل شد و فشار هواداران و پیشکسوتان بر گل محمدی روز به روز بیشتر می شد. با این حال، سال جدید و شروع او با یک برد کوچک، جدول را برگرداند و چند پیروزی متوالی، به خصوص برد کارت دربی، آن را کاملا به نفع یحیی تبدیل کرد.

می خواهند پرسپولیس را قهرمان کنند!
چالش دیگر گل محمدی در پایان فصل از فشار دو رقیب پرسپولیس در راه قهرمانی است. در جایی که سپاهان و استقلال از دست دادند و پرسپولیس را در آستانه قهرمانی دیدند، شروع به توجیه و فشار مضاعف به پرسپولیس کردند. آنها مدعی بودند می خواهند پرسپولیس را قهرمان کنند اما این تیم لیاقت قهرمانی را نداشت. اما یحیی و تیمش در سال 1402 با وجود این شانس ها و فشارها در هر بازی پیروز شدند و در نهایت قهرمان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید