تمرکز بر دولت الکترونیک مشکلات بخش خصوصی را کاهش می دهد / مالیات ها فقط بر اساس صورت های مالی نهایی است


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854854

احسان خاندوزی گفت: در موضوع مالیات بر بهره وری یک ریال بیشتر از آنچه در قانون آمده است، نه سازمان مالیاتی، نه وزارت اقتصاد و نه هیچ ارگان دیگری حق ندارند به تولیدکننده و صادرکننده و هر چه که باشد، وضع کنند. صورت مالی نهایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، احسان هندوزی صبح امروز در شورای گفتگوی دولت و خصوصی استان با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پس از حادثه اخیر روسیه و اوکراین، تقریباً همه اقتصادها در وضعیت باثباتی قرار دارند و بسیاری از کشورها اعلام کردند کاهش صادرات و وضع مقررات جدید و سختگیرانه برای بسیاری از محصولات از نظر تعرفه.

وی افزود: تلاش ما در دولت این است که به سمت ممنوعیت صادرات نرویم و اگر می خواهیم فعالان اقتصادی محصولات بیشتری را به بازار داخلی عرضه کنند، نباید با ایجاد سازوکارهای بازار و عدم ممنوعیت صادرات، قراردادها را فسخ کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اگرچه مشکلات و مشکلات انباشته ای وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد، اما امروز بخش خصوصی اطمینان دارد که دولت مصمم است فضای کسب و کار را تسهیل کند و فعالیت های تولید و صادرات را روان کند.


تمرکز بر دولت الکترونیک مشکلات بخش خصوصی را کاهش می دهد

وی گفت: اگر در همه بخش‌های اقتصاد بر دولت الکترونیک تمرکز می‌کنیم به این دلیل است که می‌توانیم این مشکلات را از طریق مجوزها از طریق درگاه ملی صدور مجوز حل کنیم نه از طریق بخش خصوصی.

هندوزی تاکید کرد: در حوزه مالیاتی که گاه نارضایتی هایی وجود دارد یکی از خواسته های جدی من از رئیس سازمان مالیاتی این است که به سامانه های الکترونیک مالیاتی روی بیاورند تا امکان سلیقه و احتمال فساد به حداقل برسد.

وی گفت: امروز می توانید به صورت الکترونیکی اظهارنامه را بررسی کرده و بدون مراجعه به سازمان امور مالیاتی استان به صورت الکترونیکی شکایت خود را ثبت کنید که البته در این زمینه همچنان در گام اول هستیم و امیدواریم دولت بتواند تا پایان سال 1394 اقدام کند. همان دوره: «بیایید تمام شود و در پایان دوره حداقل شاهد حضور فیزیکی و بازدیدها و اسناد مالیاتی باشیم.


توزیع حدود 1000 میلیارد تن نقدینگی از منابع سفر رئیس جمهور به اردبیل

وزیر اقتصاد یادآور شد: در خصوص منابع اختصاص یافته به استان اردبیل، علاوه بر نزدیک به هزار میلیارد تن سفر استانی رئیس جمهور که به صورت نقدی به استان اردبیل اعطا شد، از تبصره 18 تا دیروز 250 میلیارد تن نیز توزیع شد. وارد فعالیت اقتصادی شده است.

وی گفت: البته دوبرابر آن باقی مانده است که از مدیران کل مالی و بانکی استان اردبیل خواسته شده تا نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا استان تا پایان تیرماه از تمام ظرفیت مصوب استفاده کند و ما از آن بهره ببریم. در چند هفته آینده به این امر کمک خواهد کرد.

هندوزی گفت: با توجه به قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی باید به گذشته می رفتیم که مصرف کنندگان بزرگ صنعتی و معدنی بتوانند برق مورد نیاز خود را تامین کنند. به جای دولت باید از تمام ظرفیت های بخش غیردولتی برای یافتن مصرف کننده به کارآمدترین و مبادله در بازار انرژی استفاده شود.


افزایش سقف تسهیلات استانی در حال انجام است

وی تاکید کرد: در خصوص سقف تسهیلات استانی در اولین جلسه با مدیران عامل بانک ها پس از تعطیلات نوروزی از مدیرعامل بانک ملی مسئول شورای هماهنگی بانک های دولتی خواستم تا سقف تسهیلات استانی افزایش یابد. آنها این کار را مرحله به مرحله انجام دادند.

هندوزی افزود: با توجه به تلاش دولت برای تمرکززدایی از اختیارات مرکز و اعطای آن اختیارات به استان ها، جهت گیری و رویکرد ما این است که 35 اختیار لازم را به استان هایی که تفویض کرده ایم، واگذار کنیم.

وزیر اقتصاد یادآور شد: از اصل ایفای تعهد ارزی صادرکنندگان هراسی نداریم، اما این موضوع برای هر بخش اقتصادی و هر حوزه فعالیتی بسته به نوع و نوع کار متفاوت است. امیدوارم بانک مرکزی در دستور کار باشد.


مالیات باید فقط بر اساس صورتهای مالی نهایی وصول شود

وی افزود: در بحث مالیات بر عملکرد، یک ریال بیش از آنچه در قانون آمده است، نه سازمان مالیاتی، نه وزارت اقتصاد و نه هیچ ارگان دیگری حق تحمیل بر تولیدکننده و صادرکننده را ندارند و هر چه باشد و صورت مالی نهایی برای آن صورت گیرد.» مالیات ها باید اخذ شود و در این زمینه هم با تولیدکنندگان و هم با اصناف حداکثر همکاری را داریم.

وزیر اقتصاد گفت: اقدامات لازم در خصوص تامین مالی خروج گمرک بیله سوار در حال انجام است و امیدواریم در ماه های آینده بخشی از این مسائل و مشکلات در استان اردبیل از انبوه برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید