تنش آبی در کمین 47 شهر مازندران / خشکسالی


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823470

بهزاد برارزاده با هشدار نسبت به خشکسالی در مازندران گفت: در مازندران مشکل آب وجود دارد و هم اکنون 47 شهر با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، بهزاد برارزاده امشب در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی چاه 70 ثانیه ای تقویت و تامین آب شرب شهرستان آمل اظهار داشت: با همکاری همه دستگاه های اجرایی ادارات آبفای شهرستان آمل در شب های عید به دنبال اجرای طرح ها و ارائه خدمات به مازندرانی ها و مسافران بودند.

وی با بیان هشدار نسبت به خشکسالی در مازندران گفت: مشکلات آبی در این استان وجود دارد و در حال حاضر 47 شهر مازندران با کم آبی مواجه هستند. استان برای تامین کم آبی و اعتبار خوب از محل تنش پیگیر است و سفر رئیس جمهور به مازندران اختصاص دارد.

مدیر عامل شرکت وی کی مازندران ادامه داد: آمل ضمن کمک به چندین شهر اطراف خود نباید با مشکل و دغدغه آب مواجه شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: عدم پوشش لاریجان در حوزه آب و فاضلاب به هیچ وجه مناسب نیست و آب و فاضلاب آماده پوشش کامل است، البته وام مالی ارائه می شود.

برارزاده با ابراز نارضایتی از عقب ماندگی شهر در پروژه فاضلاب شهری، افزود: البته این عقب ماندگی در حال بازگشت به پنج شهر استان است که به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده اند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های آبرسانی و فاضلاب نیازمند کمک شورای شهر است، گفت:

فرماندار آمل نیز بر توجه ویژه به تامین آب شرب آمل و جلوگیری از قطعی آب در زمان پیک مصرف تاکید کرد و تصریح کرد: با رشد روزافزون جمعیت، تامین آب مورد نیاز منطقه نیازمند طرح ها و برنامه های جدید است.

سید عباس حسینی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی آمل به منظور تقویت و تامین آب شرب سالم و بهداشتی به نفع جمعیت 4200 خانواری از زمان اجرای این طرح، گفت: این پروژه 40 میلیارد ریال هزینه داشته است و اجرای طرح مقاوم‌سازی آبرسانی آمل عملیاتی از جمله حفاری و تجهیز چاه با دبی 70 لیتر بر ثانیه و احداث خط لوله 600 متری آب انجام شد.

فرماندار آمل با بیان اینکه افزایش آبرسانی به روستاهای آمل ضروری است، گفت: ییلاق ها و روستاهای آمل جمعیت زیادی دارند و نیاز به آبرسانی به بسیاری از این روستاها از سوی اهالی روستا بیان شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید