تنها آرزوی خانواده های کلانشهرهای از دست رفته پایمال نشدن خون بستگانشان است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت: ساختمان و این آواربرداری است و ما به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه زنان در محل حضور نداشتیم. محل در ابتدای حادثه باشد تا خدمات توسط کارشناسان حرفه ای به درستی ارائه شود.

وی افزود: پس از مشخص شدن فعالیت آتش نشانی، امدادگران هلال احمر، بسیج و سپاه در زمینه حادثه بر اساس برنامه ریزی موثر و تثبیت شرایط، توافقاتی با دانشگاه علوم پزشکی آبادان و استاندار برای تشکیل ستاد بحران خانواده «کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تشکیل شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: در ابتدا گروهی به صورت داوطلبانه با خانواده های داغدیدگان و مصدومان تماس گرفتند و سپس دیدار این خانواده ها در دستور کار قرار گرفت.

اختری ادامه داد: تمامی مشکلات این خانواده ها به دسته هایی چون موجر یا مستاجر، تعیین سرپرست خانوار، نگهداری متوفی، امکانات و معیشت در حین تماس، بازدید و تحقیق از اهالی محله تقسیم شد، سپس هماهنگی های لازم با کمیته انجام شد. برای حمایت.» معاون وزیر کار، رئیس سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد کرامت آستان قدس رضوی برای رفع این نیازها.

وی بیان کرد: بازدید و بازدید از محل حادثه و مرکز اورژانس اجتماعی آبادان، دیدار با روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی آبادان و داوطلبان تیم مداخله سلامت روان از دیگر اقدامات است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: بیشتر قربانیان و مجروحان این حادثه کارگران مینوشهر هستند که در این ساختمان مشغول به کار هستند. در میان خانواده هایی که از حمایت ویژه برخوردار هستند، دو زن باردار هستند.

اختر افزود: به عنوان مثال زن باردار در این حادثه همسر خود را از دست داد و به دلیل شوک این حادثه در مرحله انکار قرار گرفت که تیمی از روانشناسان مجرب دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای رفع این مشکل اعزام شدند. “

وی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد به همراه روانشناس متخصص برای کمک و حمایت از خانواده های داغدار و آسیب دیده این کلانشهر بازدیدهای خود را آغاز کردند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: این حادثه 37 مصدوم برجای گذاشت که دو نفر از آنها در بیمارستان بستری و برای تامین هزینه های درمان به سازمان بهزیستی معرفی شدند. لیست افرادی که بیمه نیستند نیز در اختیار وزارت کار قرار می گیرد.

اختر گفت: هنگام دیدار با خانواده‌های داغدار علاوه بر مشکلات معیشتی که با آن‌ها روبه‌رو هستند. آنها یک درخواست اصلی داشتند و آن محاکمه عاملان حادثه متروپلیس است.

وی ادامه داد: حادثه کلانشهر ضایعه ای جبران ناپذیر است چرا که افراد زیادی یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده اند، اما همچنان می توان نور امید و همدلی را در بین مردم دید و آنها تنها یک آرزو دارند. نگذارید خون گرانبهای ما پایمال شود. پیام مردم خوزستان را به کارکنان مرکز خواهیم رساند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: وقوع این فاجعه برای امروز و دیروز نیست، بلکه سال ها پیش شکل گرفت و نتیجه آن امروز رخ داد و اکنون ساختمان ها و پروژه هایی مانند متروپل و حادثه دیگری که رخ داده است. باید جلوگیری شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: مردم می توانند در شناسایی و سوت زدن این سازه ها کمک کنند و دولت نیز بر این امر نظارت دارد تا ساختمان های پرخطر با خیال راحت تخریب یا بازسازی شوند.

اختری با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: پس از شروع فعالیت های دولتی به ویژه در اسناد فوق سه دسته با نام های زنان، دختران و خانواده ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه دختران به عنوان سرمایه گذار در جامعه شناخته می شوند، افزود: در ابتدا شناسایی گروه های آموزشی فعال در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و در نهایت الگوهای موفق معرفی خواهند شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: همچنین طبق یکسری برنامه ریزی ها حلقه های دخترانه تشکیل می شود تا با تبادل تجربیات، نقطه شروع ارتباطی و آموزشی تشکیل شود.

اهتری در خصوص اجرای قانون جوانان در جمعیت نیز گفت: قرارگاهی با این موضوع در وزارت کشور و تمامی استان ها راه اندازی شده که وظیفه نظارت، برنامه ریزی و اجرای این قانون را بر عهده دارد.

وی افزود: بانوان در استانداری ها دبیر ستاد جمعیتی استان هستند و استاندار سرپرست این مجموعه است که وظیفه نظارت و اجرای قانون جمعیت جوانان را بر عهده دارد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: همچنین در قانون حمایت هایی در زمینه معیشت خانواده، درمان ناباروری و باروری پیش بینی شده است که خانواده ها می توانند با توجه به نیاز خود از آن بهره مند شوند.

اختر ادامه داد: گلایه های مردم نشان می دهد که دستورالعمل ابلاغ نشده است و وظیفه ماست که این موارد را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: گزارشات از هر استان جمع آوری و به وزارت کشور ارسال می شود. سپس با حضور وزیر کشور و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم در ستاد ملی جمعیت و ستاد انجام می‌شود.»

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: گروه هایی وجود دارند که به صورت خودجوش در قالب بنیادها و گروه های توده ای بر اساس قانون جمعیت جوانان فعالیت می کنند که برای شرکت در جلسات اردویی دعوت می شود. از طریق این گروه ها «در بحث توزیع تسهیلات و پشتیبانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید