تهاجم فرهنگی به دنبال تسخیر ذهن ها / فردگرایی است. محصول شبکه های اجتماعی


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815763

علی جهلانی گفت: تهاجم فرهنگی معطوف به باورها و ارزش هاست و با کمک رسانه ها همه مرزها را درنوردیده و در خانه ها و ذهن ها نفوذ می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جهلانی، معلم سواد رسانه ای به تیتریک گفت: تهاجم فرهنگی بر باورها و ارزش ها متمرکز است و با ابزار رسانه ای همه مرزها را درنوردیده و در خانه ها و ذهن ها نفوذ می کند.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی با برنامه ریزی هوشمندانه و استفاده از هوش مصنوعی ابتدا ویژگی های شخصیتی شما را شناسایی می کند و سپس باورها و هویت دینی و ملی ما را از بین می برد.

جهلانی افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید برخورد نرم صورت گیرد و شگردهای رسانه ای دشمن با افزایش سواد رسانه ای خنثی شود.

این مربی سواد رسانه ای تصریح کرد: مخاطبان سواد رسانه ای در مقابل برخی مطالب و شایعات جعلی منفعل نیستند بلکه پیام را وارد کرده و تصحیح و سپس بازنشر می کنند.

وی گفت: در بمباران رسانه ای امروز اگر مجهز وارد نشویم قطعا دشمن فرهنگی دشمن می شویم چرا که هر پیامی که بدون کوچکترین بررسی منتشر شود را می پذیریم و به دشمن برای انتشار مجدد آن کمک می کنیم.

جهلانی ادامه داد: در آستانه سال جدید هستیم، باید به سالمندان توجه کنیم و با غرق شدن در فضای مجازی فرصت دوره های سالم و سازنده را از دست ندهیم.

این مدرس دانشگاه افزود: فردگرایی یکی از شگردهای فرهنگی دشمن است که تا حدودی موفق است زیرا تمام دنیای فرزندان ما در شبکه های اجتماعی خلاصه می شود.

وی در پایان گفت: در سال جدید از گوشی های هوشمند دوری کنید و یاد بگیرید که ذهن خود را آرام کنید، زیرا شبکه های اجتماعی به طور مستقیم بر حافظه تاثیر می گذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید