در جنگ نرم، جوانان در خط مقدم هستند/ دشمن به دنبال تسخیر ذهن ها و هدایت آنهاست


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911747

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه:

سردار محمد کرمی با بیان اینکه غرب از نظر محتوایی بسیار ضعیف است، گفت: امروز اسلام از نظر محتوایی بر اساس قرآن بسیار غنی است بنابراین باید با هوشمندی در عرصه فعالیت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حاشیه مراسم بسیج چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال با بیان اینکه امروز در یک جنگ ترکیبی هستیم، گفت: با گفتن دشمنان: بخشی از جنگ ترکیب یک جنگ شناختی است که یکی از ویژگی های مهم آن هدف گیری ذهن ها و ابزار آن رسانه و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: دشمن با استفاده از این دو ابزار و با ایجاد محتوایی که یکی از نیازهای جامعه امروزی است برای مقابله با این مسائل بر اذهان عمومی تأثیر می گذارد.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: نقش جوانان و مردم ما در این عرصه بسیار مهم است که سعی کنیم روش های دشمن را به خوبی بشناسیم و با آنها مقابله کنیم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دشمن با استفاده از روش های مختلف و به کمک این دو ابزار در تلاش است چهره جمهوری اسلامی را دروغین جلوه دهد، افزود: مردم باید روش ها را بشناسند. و ترفندهای دشمنان، دانستن سواد رسانه ای، آنها را بشناسید تا تحت تأثیر آنها قرار نگیرید، زیرا دشمن می خواهد ذهن ها را در فضای مجازی مشغول کند و سپس آنها را هدایت کند.

این مسئول افزود: دشمنان با اشغال و جهت دهی اذهان به دنبال بهره برداری برای اهداف خود هستند و در عرصه کار نرم وارد عمل می شوند.

وی با اشاره به حضور جوانان انقلابی در عرصه تولید محتوا در فضای مجازی، اذعان داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در جنگ نرم، جوانان حرف اول را می زند» لذا لازم است کسانی که در خط مقدم جنگ هستند تا بدانند که این در حال وقوع است.

سردار کرمی با بیان اینکه در جنگ شناختی باید مراقب باشیم، گفت: جوانان امروز سرشار از نوآوری و خلاقیت هستند و می توانند با رایزنی در مسائل و استفاده از این روش ها برای مقابله با دشمن در فضای مجازی و رسانه ای بسیار موثر باشند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه جنگ تلفیقی مانند جنگ بیولوژیک یک سری جنگ با هم است، خاطرنشان کرد: در جنگ بیولوژیک دشمن دو روش آشکار و پنهان و در پنهان دارد. روش، دشمن پنهان است، اما کاری می کند که اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار می دهد و از نظر علمی و فرهنگی به جامعه ما آسیب می رساند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در سال‌های اخیر افزود: این بیماری باعث شد تا فضای مجازی بدون نظارت، کنترل متن و محتوا در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد که دشمن را به سوء استفاده از این فضا سوق داد.

این مقام مسئول افزود: شاید گسترش بیماری کرونا برنامه ای بود که دشمن از این فرصت به نفع خود استفاده کرد، بنابراین باید امروز تلاش کنیم تا توطئه دشمن را خنثی کنیم و با آن مقابله کنیم.

سردار کرمی با بیان اینکه غرب از نظر محتوایی بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: اسلام امروز از نظر محتوایی قرآنی بسیار غنی است، پس با عقل در عرصه فعالیت کنیم و کارها را جلو ببریم زیرا خداوند به زحمات برکت می دهد. و تلاش و توجه به مسائل علمی، فرهنگی و اقتصادی برکت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید