در جنگ شناختی، دشمن با تبلیغات به دنبال تسخیر و تسلط بر ذهن انسان است


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902470

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در جنگ شناختی، دشمن از طریق فضای مجازی و تبلیغات به دنبال تسخیر و تسلط بر ذهن انسان است و اتاق جنگ آنها در این حوزه به دنبال تغییر افکار عمومی به ویژه تغییر است. ذهن جوانان و نخبگان این جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش نهضت خاطره دفاع مقدس که با تاکید بر نقش علم و فناوری در جنگ تحمیلی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: وی با بیان اینکه هدف نهضت بزرگداشت مسئولیت پذیری نسل جوان است و این برای آینده کشور عزیزمان ایران است، افزود: سالانه 400 هزار جوان با لباس نظامی وارد نیروهای مسلح می شوند و وظیفه ما تبیین مسائل است. عوامل پیروزی در عصر جهان از این عزیزان در قالب ها و روش های مختلف محافظت می کند.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با بیان اینکه حضرت آقا در دیدارهای شخصی و اقداماتی که به اینجانب مکتوب کردند، تاکید فراوانی بر یاد و خاطره دفاع مقدس برای نسل جوان داشتند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص محتوا، گسترش و سلامت نهضت حفظ حرم المقدس تاکید کردند و بحمدالله نهضت حفظ حرم در کشور در حال پیشرفت و گسترش است. وظیفه هر یک از ما این است که با در نظر گرفتن بایدها و نبایدها و همچنین منشور نهضت خاطره این حرکت را گسترش دهیم.

نقش ارتش در دوران دفاع مقدس

سردار صفوی به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و سپس خاطرنشان کرد: من ارتش جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک می شناسم و از رشادت های آنان در اوایل انقلاب، جنگ کردستان و دفاع مقدس آگاهم. عادت زنانه؛ ارتش ما در دوران دفاع مقدس به شدت جنگید و در کنار سایر نیروهای مسلح قهرمانانه پیروز شد.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در جشن دانش آموختگی مشترک دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسن (ع) و تربیت نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: لطفا مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را با رهبران کشورهای دیگر مقایسه کنید، در واقع رهبری انقلاب اسلامی از نظر درایت، مهربانی، شجاعت، علم، دلسوزی، عدالت و صداقت نسبت به عموم قابل مقایسه با رهبران کشورهای دیگر نیست. عمومی.

سرلشکر صفوی در تشریح بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز آمریکایی ها و شبکه جهنمی صهیونیستی پس از سرخوردگی و ناتوانی در رسیدن به اهداف خود در حوزه تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم، به تهدید روی آورده اند. جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در جنگ شناختی، دشمن از طریق فضای مجازی و تبلیغات به دنبال تسخیر و تسلط بر ذهن انسان است و اتاق جنگ آنها در این حوزه به دنبال تغییر افکار عمومی به ویژه تغییر است. ذهن جوانان و نخبگان این جامعه است.

وی با اشاره به جریان سنگین رسانه ای علیه ملت ایران در فضای مجازی، گفت: روایتی که ناآرامی های اخیر در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام ایجاد کرده، با واقعیت های کشور و مردم ایران در آن زندگی می کنند، کاملا متفاوت است. متفاوت از ایران که در صفحات رسانه ها می آید در فضای مجازی کاملا متفاوت است!

سرلشکر صفوی امنیت ایران را زمینه ساز آسایش مردم و تداوم موفقیت و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف و مایه رعب و ناامیدی آمریکا، رژیم صهیونیستی و واکنش منطقه می داند. مردم ایران و تحریک آن علیه انقلاب و نظام اسلامی و برهم زدن ثبات و امنیت داخلی.

وی با تاکید بر اینکه کشور و ملت ایران قوی و مقاوم هستند، افزود: دشمن در دو هفته گذشته از تمام توان خود استفاده کرده است.
تلاش های رسانه ای، عملیاتی، سیاسی و فرهنگی برای تحریک ملت ایران انجام شد، اما توطئه های آنان به سد محکم اراده، هوشمندی و بصیرت مردم ایران برخورد کرد و خنثی شد.

وی افزود: البته ما نقاط ضعفی داریم اما جهت گیری کشور به سمت حل مشکلات است.

سردار صفوی ادامه داد: ناآرامی های اخیر زندگی مردم عزیزمان را تحت تاثیر قرار داده است و همه مردم عزیز ما خواهان آرامش در زندگی، کسب و کار و تحصیل فرزندان خود در محیطی امن هستند.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین تهدید و شکاف فرهنگی و تمدنی برای غرب محسوب می شود، ادامه داد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و سرویس های اطلاعاتی آنها در قالب جنگ شناختی، به طور مستقیم و غیرمستقیم سطح وسیعی را برای جلب حمایت سازماندهی کردند. سلبریتی ها، مقامات و شخصیت های برجسته جهان به فتنه گر تبدیل شدند تا جایی که حتی در جنگ روسیه و اوکراین شاهد چنین سازماندهی جنگی نبودیم، اما تیرهایشان به سنگ خورد و این نشان دهنده قدرت و عظمت است. ملت ایران و قدرت درونی انقلاب و نظام اسلامی.

وی احتمال رویارویی هوشمندانه و به موقع با جنگ شناختی دشمن علیه ملت و کشورمان را که منجر به استیصال قرارگاه دشمن شده است را تشریح و تصریح کرد که در داخل کشور راه به جایی نخواهد برد.

سرلشکر صفوی بر لزوم شفاف سازی در پشت صحنه ناآرامی های اخیر تاکید کرد و تصریح کرد: در شرایط وخیم امروز وظیفه تک تک ماست که در فضای مجازی و در فضای واقعی حقایق و واقعیت ها را تبیین و شفاف سازی کنیم. و ما باید این جهاد مقدس را از خانواده خود، از مدرسه و دانشگاه و سایر نهادهای اجتماعی و فضای مجازی انجام دهیم، همانطور که به فضل الهی در عرصه جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، جنگ سایبری و سایر عرصه ها دشمن را شکست دادیم. در فضای مجازی نیز آنها را در جای خود قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید