دشمن به ویژه آمریکا به دنبال آشفتگی در کشور است/دشمن روی جنگ شناختی و ادراکی کار می کند.


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910114

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دشمن روی جنگ شناختی و ادراکی کار می کند، گفت: دشمن به ویژه آمریکا به دنبال اغتشاش در داخل کشور است و این را یکی از راهبردهای خود می دانند و در صدد ایجاد اجماع بین المللی هستند. ، اما چیزی برای موفقیت وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل قول ها پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مسجد قدس برگزار شد، با اشاره به موضوع تقوای الهی، اظهار داشت: باید تقوا و اخلاص را در کار و برنامه های خود را در برنامه های خود قرار دهیم. زندگی کنیم و تمام تلاشمان برای خدا باشد.
وی بیان کرد: اولین ویژگی ترک گناه به عنوان نعمت، شرایط انسان را در بر می گیرد این است که انسان بتواند شخصیت خود را بازیابد و هویت اصلی خود را در سایه ترک گناه بیابد.
امام جمعه قم به سالروز وفات علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: ایشان فردی والا مقام بودند که آثارش نور خانه و جامعه ماست و شاهد تربیت شاگردان ممتاز ایشان در رشته های تفسیر و فلسفه هستیم.
وی همچنین به سالگرد وفات علامه محمدتقی جعفری اشاره کرد و گفت: ایشان در شرح نهج البلاغه چنین مطلبی نوشته اند و انگشت امیرالمومنین(ع) بوده و بسیار فعال بوده اند. و تأثیرگذار در مراکز علمی و دانشگاهی.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته کتاب گفت: متأسفانه جواز کتابخوانی در جامعه ما به جز چند نفر بسته شده است و این فضای مجازی چتر خود را به گونه ای گسترده کرده است که عده ای فکر می کنند که دارند. نیازی به کتاب نیست.”

امروز به دنبال ضربه زدن به کشور با اعتراضات مردمی است
امام جمعه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 23 خرداد گفت: امروز بهترین امید دشمن برای حمله به کشور توقف اعتراضات مردم است. وقتی مردم علناً با کار روانی و روانی اعتراض می کنند، دشمن چگونه می تواند این اقدامات را انجام دهد؟» فضای مجازی، پول و کشاورزی مزدی می خواهد مردم را علیه نظام جمهوری اسلامی برانگیزد، البته دشمن هم در این محاسبه اشتباه کرد و آنها هم اشتباه کردند. نمی توانند این افراد را در محاسبات دچار اشتباه کنند و این افراد هستند که مرتکب آن اشتباه می شوند.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حدود هفت توصیه می کنند که برای حفظ نظام ما از نان شب واجبتر است، این توصیه ها مردم و جوانان است و فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اجازه ندهید دشمن انقلاب شما را هویت زدایی کند و حقیقت انقلاب را وارونه نشان دهید، نگذارید یاد امام کم رنگ شود و به ما بگویید امام روح انقلاب است، نگذارید ارتجاع در کشور نفوذ کند، دروغ و فریب دشمن و روانی را افشا کنید. جنگ، نگذارید مردم وانمود کنند که نظام اسلامی به بن بست رسیده است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمن روی جنگ شناختی و ادراکی کار می کند و تلاش می کند بگویند نظام اسلامی تمام شده است و ترس و ناامیدی را به مردم القا می کنند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در این سخنان فرمودند امام از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح استفاده کرد و نباید از این سرمایه ایمان غافل شد، این ظرفیت ایمان وجود دارد، در بین مردم به بندگان تذکر دادند و این یعنی من هم اعلام می کنم و البته باید بدانیم که نباید در میدان دشمن بازی کنیم و لطف هایی که انجام شده را هم بگوییم.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: یکی از چالش های آمریکا مربوط به ایران است که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرده اند یعنی آمریکایی ها اعلام کرده اند که ایران به هویت ما لطمه زده است. آمریکایی ها ایران را دشمن نمی دانند، بلکه رقیب خود می دانند.
وی افزود: دولت بایدن سخنرانی می کند و سپس وزارت خارجه و سخنران و همه باید دور هم جمع شوند تا این کلمات را کنار هم بگذارند و این یک نوع سوءتفاهم است. یکی از مشکلات بایدن در مورد انتخابات، دغدغه ریاست جمهوری است و آنها با چالش های بین المللی مواجه هستند و جمهوری اسلامی ایران برای آنها چالش جدی است.
امام جمعه قم گفت: همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی کردند، دیدیم که در این اغتشاشات چگونه دشمن به دنبال ایشان رفت، یکی پول می گیرد، دیگری می آید وسط خیابان و از طرفی بی ثباتی اطراف را دنبال می کردند. کشورهای منطقه و هر چقدر هم که در عراق هزینه شود، شکست خورد.

دشمن به ویژه آمریکا به دنبال آشفتگی در داخل کشور است
آیت الله حسینی بوشهری افزود: دشمن به ویژه آمریکا به دنبال اغتشاش در داخل کشور است و این را یکی از راهبردهای خود می دانند و برای ایجاد اجماع بین المللی تلاش می کنند اما در این مسیر نیز موفق نمی شوند.
وی با اشاره به موضوع حقوق بشر بیان کرد: دشمنان در این عرصه فعالیت می کنند و از سوی دیگر ممکن است به فکر حمله مسلحانه باشند و ارتش، سپاه، نیروهای مسلح، مردم و بسیج ما به دشمن اجازه ندهند. برای داشتن یک ایده در مورد این کشور..

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید