جوانان باید متوجه جنگ ادراکی و شناختی دشمن در فضای مجازی باشند.

ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802261

ائمه جمعه استان یزد به موضوعاتی چون ولادت حضرت زهرا(س)، مذاکرات وین، نقش زنان در انقلاب اسلامی و سفر آیت الله رئیسی به روسیه پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا؛ ولادت حضرت زهرا(س)، مذاکرات وین، نقش زنان در انقلاب اسلامی و سفر آیت الله رئیسی به روسیه از محورهای خطبه های نماز جمعه استان یزد بود.

امام جمعه موقت یزد: با اتفاقاتی مانند معامله رویترز باید با شک در مذاکرات حضور پیدا کند

آیت الله سید محمدرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به میلاد حضرت صدیق کبری سلام الله علیها گفت: در بزرگداشت این روز اهتمام داشته باشید چرا که این ریچان مخلوق و آفرینش است. غایت و هدف خلقت

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا مصداق آیه تطهیر و سوره هل اتی و مصداق صدها حسنه است، جبرئیل فرود می آید و به خدا وحی می کند که خدایت به تو دستور می دهد که به فاطمه سلام کنی! و این معرفت و عظمت این بانو آسوا را می رساند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: بانوان باید در عمل به ویژه در مسائل کلیدی مانند حجاب و عفاف از فاطمه سلام الله علیها الگو بگیرند، زیرا دشمن دشمن حجاب اسلامی را نشانه گرفته است و اخیراً در مجالس قانونگذاری آنهاست. , حق عدم استفاده از حجاب اسلامی در اجتماعات را به بهانه رعایت حقوق زنان تایید کردند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه حجاب پرچمدار اسلام است و گره های مسلمانان را مستحکم می کند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در کشور ما مبرم است و فاطمه زهرا(س) باید دنبال شود بحث ازدواج و ولادت است. و جوانان امروزی باید در اولین فرصت برای ازدواج هر چه کمتر باشند.

وی بیان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت، حوضی که حضرت زهرا از آن استفاده می کردند، آشفتگی بود چرا که پاسخگویی به سؤالات مردم برای آن ثواب تلقی می شد و از این رو باید شیعیان امیرالمومنین و حضرت زهرا(س) در امر تربیت فرزندان به ویژه تربیت دینی مشارکت داشته باشند. و از علم غافل نشوید و از آن خسته نشوید.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: معلمان، اساتید و همه کسانی که قدم در راه تعلیم و تربیت و پیروی از حضرت زهرا(س) گذاشته اند، از این راه خسته نشوند و برای رشد فرزندان این دیار تلاش کنند.

آیت الله مدرسی با اشاره به مصادف شدن میلاد امام خمینی (ره) با ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: ملت شریف ایران به همت علمایی همچون امام راحل با استکبار جهانی مقابله کرده است.

وی با اشاره به واگذاری عهدنامه با رویتر به انگلیس در زمان ناصرالدین شاه گفت: استعمار و استثمار ملت ما به میدان می آید.

امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: هدف کسی خشکاندن ریشه این ملت است و ریشه و تاریخ آن در گذشته روشن و آشکار است و اکنون با دشمنی صحبت می کند. ما باید با شک با او مذاکره کنیم، نه با چشمان بسته و هر چه جلوی ما گذاشتند امضا کنیم.

امام جمعه بهاباد: تنها راه نجات و پیشی گرفتن از مردم مکتب فاطمیون است

امام جمعه بهاباد با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره) و تاکید بر اینکه تنها راه رستگاری و کمال انسان مکتب فاطمیه (س) است، گفت: بر اساس آموزه های دینی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فقط یک نفر است، آنها شخصیت نیستند، جریان، اندیشه و در یک کلام «مکتب» هستند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته نمازگزاران را به تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان سفارش کرد، با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: رسول خدا که نور دخترم فاطمه از جانب خداست و دخترم والای آسمان و زمین، حضرت زهرا علیهاالسلام تنها مکتب رهایی انسان و تنها راه نجات انسانها مکتب فاطمیه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه ایثار حضرت زهرا (س) در طول تاریخ قابل مقایسه نیست، گفت: چون الگوها در مسائل تربیتی و فکری نقش مهمی دارند، هیچکس نمی تواند الگوی بهتری باشد، الگوبرداری از بانوان حضرت زهرا (س) زنان باید در همه امور سیاسی، فکری و فرهنگی از حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیرند.

وی افزود: ولادت حضرت زهرا(س) را روز تکریم مادر اعلام کرده اند و جوانان باید بدانند که احترام به پدر و مادر موجب برکت زندگی است و دعای خیر والدین می تواند زندگی فرزندان را متحول کند.

وی با بیان اینکه نیاز اصلی جامعه امروزی زندگی حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) از بدو تولد قدر جامعه زنان را می دانست زیرا در آن زمان معمولاً زنان بوده و دختران را زنده به گور می کردند. من کردم.

امام جمعه بهاباد به میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: آنچه از امام خمینی (ره) در مورد اسلام و انقلاب اسلامی می توان آموخت، ایجاد خودآگاهی اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: اگر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست و بی شک این فعالیت زنان نقش مهمی در تداوم دارد. مسیر انقلاب اسلامی وی افزود: تا زنان بتوانند مسئله کرامت را در جامعه هدف خود ثابت کنند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به روسیه گفت: سفر آیت الله رئیسی به روسیه بازتاب خوبی در رسانه های بین المللی داشت و امیدواریم این سفرها روابط خوبی بین دو کشور دوست و همسایه داشته باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی گفت: مقام معظم رهبری برای سه گروه از کشورها که شامل کشورهای همسایه، مسلمان و همپیمان هستند، توسعه روابط را در اولویت قرار می دهند و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب روسیه اولویت های فوق را دارند. 25 میلیون مسلمان و ظرفیت خوبی دارد و در بسیاری از مناصب با جمهوری اسلامی همسو است.

وی به جنگ ادراکی و شناختی دشمن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با جوانان اشاره کرد و افزود: باید در جریان این جنگ باشیم.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه دشمنان ما جنگ نرم و پذیرا را آغاز کرده اند، اعلام کردند. «این جنگ خونین به نظر نمی رسد، اما قربانیان آن بیشتر از جنگ هستند. دشمنان خارجی و دست نشانده هایشان در داخل سعی در تضعیف اعتقادات مردم نسبت به اعتقادات اسلامی و نظام دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید