در جنگ شناختی، دشمن در ذهن جوانان کار می کند/ سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس مهم نیست.


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915747

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سرمایه گذاری دشمن در این حوزه پایانی ندارد، گفت: دشمن در این صحنه با ناامیدی وارد عرصه های دیگر می شود و در جنگ نرم، فرهنگی، فضای سایبری سرمایه گذاری کرده اند. ، فضای مجازی و بخش های رسانه ای و میزان سرمایه گذاری آنها در جنگ شناختی جوانان کشور عمیقاً کار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح در جلسه شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام با استناد به اقتدار نیروهای مسلح گفت: ستاد کل نیروهای مسلح در 3 سال گذشته هیئت های تخصصی را به استان بوشهر اعزام کرد. هفته ها و از نزدیک خطوط دفاعی و امنیتی را که در محل بازدید و ارزیابی کردند، زیر نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه خلاصه این ارزیابی ها تقدیم فرمانده معظم کل قوا خواهد شد، گفت: ارزیابی ها نشان دهنده توانمندی و آموزش بالای نیروهای مسلح در حوزه های دفاعی و امنیتی، ارتش، ارتش، فرماندهی انتظامی است. ، زمین، هوا، دریا، دفاع ضد هوایی و بخش های مختلف امنیتی. و بسيج گران است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: استان بوشهر یکی از استان های مهم کشور است که اگر 2 منطقه حساس در کشور داشته باشیم به این معناست که مردم ایران و همه ارکان نظام معتقدند که ارزش نجات جان دارد . یکی از آنها مانند همه کشورها پایتخت و اطراف آن است و دیگری منطقه خلیج فارس.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امنیت، بقا و سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس مهم نیست، گفت: منطقه خلیج فارس از یک طرف تنگه استراتژیک هرمز که گلوگاه صادرات و واردات کشور است شروع می شود تا از سوی دیگر، خوزستان منبع انرژی از نفت فسیلی و بین آن هاست. این منطقه از استان بوشهر در خشکی، ساحل و دریا واقع شده و منبع اصلی گاز، بخشی از نفت کشور، منبع صادرات نفت و صنایع استراتژیک کشور است.

وی اهمیت راهبردی استان بوشهر را بیش از کل کشور می داند و خاطرنشان می کند: استان بوشهر در عرصه مبارزه با استعمار و استکبار، حفظ منافع، مقابله با متجاوزان آمریکایی و دوران دفاع مقدس سابقه پرافتخاری دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: استان بوشهر در تمام طول عمر نشان داده است که با بصیرت مردم و همراهی مردم با نظام اسلامی یکی از امن ترین، آرام ترین و تعاونی ترین استان ها بوده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 43 سال گذشته با تهدیدات مختلفی از سوی دشمنان مواجه بوده است، افزود: آمریکا و متحدانش و شرکای منطقه ای آن با توجه به ارزش این منطقه، سرمایه گذاری های کلانی برای حمله به منابع یک ایرانی انجام داده اند. ملتی در خلیج فارس و دارند

باقری با بیان اینکه آمریکا معتقد است حاکم جهان کسی است که اقتصاد برتر دارد، گفت: تا بعد از دفاع مقدس انواع ناوگان آمریکایی اعم از ناو هواپیمابر، ناوشکن هلیکوپتر و زیردریایی در فارس حضور داشتند. خلیج فارس و جولان را می‌شناختند و تا 7 تا 8 مایلی سواحل ایران حضور داشتند، حالا این ملت و نیروهای مسلح و فرماندهی بی‌نظیر فرماندهی معظم کل قوا، با اقتدار و قدرت بالا، برنامه‌ریزی شده و آزمایش شده، به یک نقطه ای که در 2 سال گذشته حتی یک ناو هواپیمابر و هلیکوپتربر در خلیج فارس حضور نداشته و اکنون بیش از 1000 کیلومتر با سواحل ایران فاصله دارند، خودشان اعلام کردند که «با افزایش برد موشک های خود، دقت و با قدرت آتش، ایرانی‌ها اقامت ما را در اینجا با خطرات و هزینه‌های زیادی مواجه کرده‌اند.»

وی با بیان اینکه دشمنان تسلیم نمی شوند، گفت: آنها از راه های دیگری در منطقه حضور داشته اند، در کشورهای جنوبی خلیج فارس پایگاه ایجاد کرده اند و این نشان می دهد که آنها اهداف خود را دنبال می کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح در منطقه و رصد مستمر دشمن، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به طور مداوم زیر نظر دشمنان و اشراف اطلاعاتی، زیرزمینی هستند. در سطح و در فضا دشمنان و بیگانگان نمی توانند با گذشته مقایسه شوند.

باقری ادامه داد: اینکه دشمن از تصمیم حمله نظامی به ایران صرف نظر می کند به خاطر حقوق بشر نیست، آنها ثابت کرده اند که اگر صلح در کشور و خلیج فارس باشد رحم ندارند، به ترس آنها مربوط می شود. جنگ، بازدارنده ای است که توسط جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و می دانند که جنگ با ایران سودی ندارد و وارد آن منطقه نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن دائماً در حال ساختن توطئه های جدید است، تصریح کرد: باید برنامه ریزی های جدید انجام دهیم و توانمندی های جدید را به جبهه حق برسانیم و پیوسته آمادگی و توان خود را افزایش داده و در مقابل دشمن قرار دهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن در این صحنه با استیصال وارد صحنه های دیگری می شود و روی جنگ نرم، فرهنگی، فضای مجازی، فضای مجازی و رسانه سرمایه گذاری کرده اند و چقدر روی ذهن مردم کار کرده اند. جوانان کشور در جنگ شناختی.

باقری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های دشمن در این حوزه پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: در 70 روز گذشته مشخص شد که دشمن با تنوع و سبد بزرگ، انواع تهدید و تهدید به صحنه آمده است. ابزارها و دنبال ملت ایران هستند.

وی بیان کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و مشکلات مختلف وارد دسیسه و ترفندهای دشمن نشدند و مردم اعتراض، عصبانیت و ناراحتی را با تشویش، هرج و مرج و همدستی با دشمن متمایز کردند. دشمن.

باقری با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی بیش از 92 تا 93 درصد مردم علیه حکومت سیاه پهلوی به خیابان ها و میادین آمدند، اظهار داشت: برخی از دشمنان مانند شبکه های صهیونیستی و برخی اندیشکده های آمریکایی گفتند که ناامید و ناامید شدند، اما بدیهی است که به طرق مختلف ادامه خواهند داد، می دهند و در این زمینه تکلیف نهادها روشن است و امنیت کشور را تضمین می کنند.

باقری تصریح کرد: دشمن پس از شناخت آسیب ها روی آن تمرکز خواهد کرد، از این نظر مسئولان وظیفه دارند این آسیب را ترمیم کنند و باید خدمات مسئولان را افزایش داد تا ضمن جلب رضایت مردم، دشمنان را ناامید کرد.

وی بر تداوم پیشرفت در کنار برنامه ریزی تاکید کرد و تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید تلاش مضاعف شود و برای جبران این کاستی های گذشته تلاش شود.

دیدگاهتان را بنویسید