اختصاص 3 درصد از بودجه دانشگاه ها برای فعالیت های فرهنگی / ترویج اندیشه فردگرایی در بین دانشجویان خطرناک است


ساعت: 22:28
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837046

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امشب در نشست صمیمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه های آذربایجان شرقی در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز گفت: این بر عهده دانشجو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امشب در نشست صمیمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در تالار شهید شفایی دانشگاه گفت: تبریز: اساتید و کارکنان سه رکن اصلی هر دانشگاهی هستند. بیشترین بار این رکن بر دوش دانش آموزان است.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی دانش آموزی نباید خدشه دار شود و کارکنان و معلمان در کنار آنها باشند و به آنها کمک کنند. به همین منظور تشک برای شروع برخی فعالیت های فرهنگی با هدف اساتید ساخته شد.


سیستم جمع آوری ساخته شده است

معاون وزیر علوم از ایجاد و راه اندازی سامانه تامین مالی جمعی خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه متناسب با ایده ها و مشکلات، راهکارهایی از سوی دانشجویان پیشنهاد و ارائه می شود تا بتوانیم مسائل را با همفکری حل کنیم.

وی با هشدار نسبت به روند خطرناک سیاست زدایی دانشگاه ها گفت: بار اصلی این بحث بر دوش تشکل های دانشجویی است، اما باید در نظر داشت که دوری از سیاست در همه دانشگاه های دنیا رایج شده است و نظریه پردازان اروپایی نیز به آن اذعان دارند. «آنها دوران مبارزات سخت جناحی را سپری می کنند.

کلانتری با بیان اینکه اهمیت سیاست را باید بیشتر دید، خاطرنشان کرد: هر نوع حساسیت نسبت به حوادث محیطی و عزم برای حل آن نیز نوعی سیاست است، معنای دیرینه سیاست که برخی به دنبال کسب قدرت و انتخابات و احزاب و … هستند. شعارها قدیمی بود


اشاعه افکار فردگرایانه در بین دانش آموزان خطرناک است

وی با هشدار نسبت به ترویج تفکر فردگرایی و خودمحوری تام در بین دانش آموزان، اذعان داشت: این تفکر برای دانش آموز سم خطرناک و کشنده است، عدم توجه به سم جامعه سم است و گسترش چنین تفکری در بین دانش آموزان خطرناک است. مسئول هستند.

وی با تاکید بر اینکه شما دانشجویان بنیانگذاران آینده ایران هستید، گفت: همه میزهای دانشجویی برای ما عزیز هستند و تشکل ها به پاس مسئولیت خود جایگاه ویژه ای دارند و اینکه چه امتیازاتی باید در آیین نامه به آنها داده شود یا خیر. قوی ادامه دهید و ما نیز به دنبال امتیازات هستیم.


فعالیت های سازمانی هویت اجتماعی را تقویت می کند

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید به فعالان دانشجویی در عرصه های مختلف بها داده شود، گفت: این فعالیت های تشکیلاتی مزایای فراوان و منحصر به فردی برای شما به همراه دارد و سرمایه اجتماعی شما را افزایش می دهد. با افزایش سرمایه اجتماعی هویت اجتماعی شکل می گیرد و از آسیب های اجتماعی پیشگیری می شود و همبستگی ملی و امید به آینده افزایش می یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، روند جامعه پذیری تسریع می یابد و فرصت آزمون و خطا در اعمال جامعه را خواهید یافت که بسیار ارزشمند است. خطای دانشگاه به نظام کمتر از قرار گرفتن در جایگاه مهم و آسیب به مجموعه بزرگتر خواهد بود.

وی حل اختلافات فکری را در گرو برقراری گفتگوهای سالم و منصفانه خواند و گفت: نیازی به برگزاری کرسی آزاد اندیشی نیست، گفتگو نیز می تواند مفید باشد.


اختصاص 3 درصد از بودجه دانشگاه به فعالیت های فرهنگی

کلانتری با اشاره به بودجه تشکل های فرهنگی گفت: امیدواریم با اعلام به وزیر علوم مبنی بر تخصیص سه درصد از بودجه دانشگاه ها برای فعالیت های فرهنگی در سال جاری و همچنین تلاش برای تامین بودجه فرهنگ سازی، بخشی از کاستی ها را جبران کنیم. مستقل در سال 1402. «همزمان با افزایش نقش فعالیت‌های فرهنگی در قوانین ترویج، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و نگاه کل‌نگر به زندگی دانشجویی، به پیشرفت فرهنگی در کنار سایر تحولات فنی، اقتصادی و سیاسی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: با معاونان فرهنگی دانشگاه در مورد برنامه های تعالی بحث شود تا بتوانند بودجه زیر مقیاس را پیدا و تخصیص دهند، البته نحوه تخصیص باید بر اساس برنامه باشد و حسابداری دقیق انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه آزمون جامعه ایران دینی، معنوی، الهی و توحیدی است، یادآور شد: مردم در مکان های مختلفی مانند اربعین، محرم و اعتکاف حضور پیدا کرده اند و دغدغه من این است که هویت دانشگاه در رنج است. “چالشی است زیرا دانش آموز به رفتار دانشجویی اش معروف است.

معاون وزیر علوم گفت: در دانشگاه تبریز، امور دانشجویی ما در همه موارد متجلی است و مجموعه های دانشجویی ما نشان می دهند که باید به او احترام بگذاریم و با برخوردهای شدید و امثال آن، کار را خراب نکنیم. کار آموزشی و فرهنگی زمان زیادی می برد. “


ارتباط انجمن های علمی با نظام مشکلات کشور را جدی بگیرید

وی با تاکید بر اینکه ارتباط انجمن های علمی با نظام مشکلات کشور باید جدی گرفته شود، افزود: فرهیختگانی که ارتباطی با مشکلات جامعه پیدا نمی کنند نباید حذف شوند. تحلیل های خوبی در این زمینه دارند.

کلانتری در خصوص نشریات گفت: نگاه به نشریات تهدیدآمیز نیست، با علم به این که نشریات ممکن است اشتباه کنند، بلکه باید جوانب و حواشی را در نظر بگیرند و دوره نگارش رادیکال نداشته باشند و بر حل مسئله تمرکز کنند، زبان را اشتباه نگیرند و داشته باشند. متانت و عزت برای حل مشکلات.

وی به اختلالات در توزیع خوابگاه های متاهل به دانشجویان اشاره کرد و گفت: واگذاری این خوابگاه ها به بخش خصوصی و برخی سوء مدیریت ها باعث محدود شدن توزیع این خوابگاه ها به زوج های دانشجو شده است که درصدد رفع آن هستیم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید