تهدیدها: تهران نظم و هویت ندارد/ مردم ناراضی و نخبگان ناامید

تهدیدها: تهران نظم و هویت ندارد/ مردم ناراضی و نخبگان ناامید

روز جدید : مدیریت ما در شهرداری تهران، مدیریت هموار به معنای فعالیت 8 تا 14 ساعت نیست

شهردار تهران در دیدار با شهرداران پایتخت آخرین برنامه ها برای ارتقای سطح زندگی و تبدیل شهرداری به نهاد خدماتی را تشریح کرد.

و بر اساس اخبار موجود در سایت شهر، علیرضا زاکانی صبح امروز یکشنبه 23 آبان ماه در جلسه شورای شهرداران مناطق 22 گانه تهران گفت: در شهر تهران با نهادی مواجه هستیم که نقش تاثیرگذاری در سراسر کشور دارد و حتی خارج از آن هم جغرافیایی است و ما در موقعیتی خدمت می کنیم که به نوعی مرکز جهان است. چرا که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مسئولان در هر مسئولیتی که دارند باید این نقطه را مرکز دنیا بدانند.

شهردار تهران ادامه داد: ما در چنین جغرافیایی زندگی می کنیم و البته در این جغرافیا یک موجودی و یک سری نهادها مانند شهر، شهروندان و نهاد شهرداری داریم که ارتباط منطقی بین این سه کشور وجود دارد. باید به شکل تعادل باشد.

زاکانی افزود: در بحث شهر آنچه دیده می شود شهری است که با توجه به اقدامات انجام شده هویت خاصی ندارد و به عنوان یک اقدام خاص شناخته نمی شود. ما شهری داریم که عملاً هیچ هویت مشترکی بین شمال و جنوب ندارد و موضوع دیگر تبعیض زیاد شمال و جنوب و شهر است.

شهردار تهران با اشاره به برخی کاستی ها در پایتخت گفت: شهر ما 12 هزار کیلومتر پیاده رو دارد که مناسب سازی نشده است، شهر ما آشفته است و همه این موارد در قالب شهری در نظر گرفته می شود که چیزی ندارد. با هویت و مردم خود کار کنید.»

زاکانی افزود: نگاه ما به اقدامات گذشته این نیست که چوب بزنیم تا به سر انسان بزنیم و این نگاه به صورت تشکر و عبرت گرفتن از اعمال است و در اینجا می توان اقدامات انجام شده را قضاوت کرد زیرا در 42 سال اخیر فقط جسم و کمتر به روح شهر توجه شد و امروز دست ما در قلمرو روح شهر خالی است.

وی گفت: امروز شهر نیازمند تحول نرم افزاری و سخت افزاری است و به عنوان مثال اگر از شلوغی صحبت می کنیم راه حلی وجود دارد که باید اندیشیده شود. به عنوان مثال معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال اصلاح نقاطی در پایتخت است که با کمترین قیمت مدت زمان سفر را کاهش می دهد و این به نوعی کمک مثبت به شهرداری است.

شهردار تهران ادامه داد: اساس انقلاب اسلامی این است که جامعه تا بی نهایت رشد کند که عاقبت آن جامعه مهدوی است که برای ما محقق نشده است اما الان جامعه و مردم زیر سطح اجتماعی هستند.

زاکانی با اشاره به سخنرانی خود در یکی از محلات پایتخت گفت: یک روز برای سخنرانی به منطقه مشیریه رفتم که مردی با لباس فرم آمد و گفت من فقیر هستم اما هیچ وقت از فقر خود ناراضی نبودم. اما من ناراضی بودم از تبعیض علیه جامعه و می خواهم تاکید کنم مردم از تبعیض و بی انضباطی و بی اهمیتی ناراضی هستند و مردم غمگین و ناراضی و نخبگان ناامید وضعیت کنونی جامعه است.

شهردار تهران با اشاره به بدهی 90 هزار میلیارد تنی شهرداری تهران ادامه داد: برای 7 خط مترو حداقل به 3 هزار واگن نیاز داریم که از این تعداد تنها 1500 واگن وجود دارد که 360 واگن آن آسیب دیده و در حال بهره برداری نیست. . همچنین 4 خط دیگر با 200 هزار میلیارد تن اعتبار مورد نیاز است.

زاکانی افزود: در حوزه اتوبوسرانی که نگاه می کنید بیشتر آن قدیمی است و وضعیت فعلی سیستم به گونه ای است که هر اتوبوس صادراتی ماهیانه 15 تا 20 میلیون ضرر می کند.

وی گفت: فرسودگی زیرساخت های شهری از جمله بزرگراه ها یکی دیگر از چالش های حاکمیت شهری است و می خواهم تاکید کنم که وضعیت امروز ما خوب نیست. ما انقلابی هستیم که خدمات و ذلت و حکومت جهادگر در آن هیجان زده می شود و اگر این اتفاق بیفتد خداوند راه را برای ما باز می کند.

شهردار تهران ادامه داد: اگر این اقدام و برنامه ریزی نهایی با شعار «تهران; کلان شهر الگوی جهان اسلام است که فعالیت، عملکرد، شکل حکومت، رفاه و اقتصاد آن مشخص است.

زاکانی افزود: تهران به اندازه تهدیدهای موجود فرصت دارد و به عنوان مثال این 12 هزار سازه ناپایدار بهترین فرصت برای بازسازی شهر تهران است. ما خیلی زیاد کار داریم که انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری 4 حوزه را پیش بینی می کند، گفت: اولین مدل کار، تعریف صحیح الگوی فعالیت است و پس از آن باید با اتخاذ تدبیر و راهبرد، راهبرد و توانمندسازی عنصر انسانی Let را اتخاذ کرد. حرکت فعالیت

شهردار تهران ادامه داد: جهت دوم کار هماهنگی دولت و مسئولان با فعالیت های مدیریت شهری است و جهت سوم فعالیت روی صحنه بردن مردم و حضور مردم در محور نخبگان شهری است. مدیریت و توسعه آن

زاکانی افزود: این چهار جهت در حال پیگیری است و افراد ناراضی باید در مرکز فعالیت های امروز باشند و برای اقناع مردم باید به گونه ای انجام شود که به مردم ثابت شود که آماده خدمت به آنها و پرکردن آنها هستیم. جیب ها ما خودمان وارد عرصه فعالیت نشده ایم.

گفت: اگر این کار انجام شود و مردم تو ایمان بیاورند و روی صحنه بروند. افکار، باورها، اعتقادات، اعمال و سرمایه آنها وارد بازی می شود و هر آنچه قبلاً گفته ایم قابل اجرا نیست.

شهردار تهران ادامه داد: افرادی که ناراضی هستند پرچمدار فعالیت شهری شوند و در حوزه فعالیت ما در مدیریت شهری و شهرداری باید تاکید کنم که شهرداری باید از نهاد خدماتی به نهاد خدماتی تبدیل شود و حرکت کند. به دولت شهر».

زاکانی افزود: برای رسیدن به این اهداف 15 پله در مدیریت شهری انجام شده و باید تاکید کنم که مسیر برای ما مبهم نیست. من این مسئولیت را از نظر خودم می پذیرم.

وی گفت: اولین موضوع فوری بحث مالی بود و من معتقدم تهران دریای فرصت دارد و الحمدلله برنامه ریزی هایی برای کاهش بدهی های شهرداری انجام شده و بی دلیل در حال بررسی این اقدام هستیم.

شهردار تهران ادامه داد: از 2.5 سال گذشته شهرداری تهران برای پرداخت حقوق تلاش می کند، اما برنامه ریزی و پیشرفت به گونه ای بوده که پس از صدور حکم در ماه اول، بدون عبور از خط قرمز در روز بیست و هشتم حقوق ها. پرداخت شد و با باز شدن راه به اعضای شورای شهر اعلام کردم که تنش مالی تمام شده است.

زاکانی تصریح کرد: ما شرایط اضطراری نداریم که بخواهیم آن را سردرگم کنیم و به این سمت برویم، بلکه باید برای جایگزینی درآمد پایدار تلاش کنیم و به عنوان مثال بر اساس طرح تفصیلی برای ساخت شهر زمینه را باز کنیم. تا مردم بیایند و بسازند.» و ابزار و شهر را نوسازی کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از حوزه های فعالیت ما دولت انقلاب بود که مرکز سنجش برای آن تشکیل شد و این موضوع صفر و یک نیست و نباید به این شکل، بلکه در حوزه انتخاب معاونان منطقه ای مورد توجه قرار گیرد. باید چارچوب دستورالعمل را اعلام کنم.» تعیین نفرات علی البدل تشکیل و طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: عنصر مدیر انقلابی و موثر در هر کجا که باشد با کوچکترین اشتباهی کار می کند چرا که ما اجازه نداریم اشتباه کنیم.

زاکانی افزود: کار در شهرداری تهران مانند میدان مین است و اولین اشتباه آخرین اشتباه است، بنابراین تمام دوران محکومیتم را در یک سال سپری کردم، زیرا امیرکبیر به فرموده مقام معظم رهبری این همه کار را در سه سال انجام داده است. می خواهم بگویم که در مدیریت شهری پایتخت در خدمت به مردم مسئولیت پذیر باشم.

وی گفت: حکمرانی ما در تهران به معنای حکمرانی بومی از ساعت 8 تا 14 نیست و باید به آن به عنوان یک فعالیت 24 ساعته نگاه کرد، اما از سوی دیگر باید برنامه ریزی کرد و با فکر حرکت کرد. “

شهردار تهران ادامه داد: اقدام دیگری که در حال پیگیری است رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی شهرداری تهران است چرا که این افراد نور چشم ما هستند و این افراد نیاز به رشد دارند.

زاکانی افزود: خط مشی دیگر ما خدمات رسانی است و این اقدام باعث کاهش بار روانی مردم و فراهم کردن بستر مناسب برای زندگی آنها می شود، بنابراین در بررسی روند خدمات رسانی موضوع تفویض اختیارات به حوزه ها و مناطق کاری است. کارستان همان چیزی است که از این دوره باید در مدیریت شهری بیفتد.

وی گفت: اعتبارات هزینه شده باید در جای مناسب باشد و یکی از مولفه های ارزیابی دقت در ارائه طرح مناسب برای سرویس و نگهداری منطقه است که پس از گزارش از مناطق، آن را بررسی و سپس قرار می دهیم. آن را در معرض دید عموم قرار دهد.

شهردار تهران ادامه داد: در طرح تحول مواردی از معتادان متجاهر و کودکان کار شناسایی شده است که هیچ ارتباط عملیاتی با مناطق و مناطق ندارند، اما باید حساسیتی ایجاد شود که در این مناطق و نواحی چه اتفاقی می افتد گزارش شود.

زاکانی افزود: چهارمین خط تلاش ما پذیرش مسئولیت اجتماعی است.

وی گفت: تاکنون در پایتخت در حوزه اجتماعی مسئولیت جدی گرفته نشده است و نگاه ما نگاه به کل شهر تهران در این حوزه است و نمی خواهیم به محله هایی مانند نگاه کنیم. مثلاً شوش و هرندی.» که در نظر گرفتن شکل بیولوژیکی معتادان متجاهر و رهاسازی آنها به این شکل برای ما اصلاً قابل قبول نیست.

شهردار تهران ادامه داد: در مسئولیت پذیری مسائل اجتماعی در شهرداری تهران 6 حوزه در نظر گرفته شده است که در قالب عناوین معتادان متجاهر، کودکان کار، متکدیان، زباله ها، زنان خاص و افراد دوجنسه می توان به آن اشاره کرد.

زاکانی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که از سوی مدیریت شهری در حال پیگیری است رسیدگی به خانواده آسیب پذیر است که در سطح جداگانه پیگیری می شود و تلاش ما این است که در حوزه اجتماعی با جدیت تمام به موضوع رسیدگی شود.

وی گفت: خط دیگر تلاش سازماندهی فکری است که توسط رهبری شهرستان دنبال می شود و این سازمان توسط مرکز پژوهش و برنامه ریزی تهران دنبال می شود و مرکز آموزش باید به سمت ساماندهی نخبگان حاکمیتی و مدیریتی حرکت کند. معروف به شهر علم نخبگان.

شهردار تهران ادامه داد: تلاش دیگر ما ارتقای خدمات در مناطق و محلات است و لازم است 353 جلسه در 353 محله شهر تهران تشکیل شود تا در زمینه نظارت، تسهیل و تصمیم گیری برای محله فعالیت کنند. چرا که بعد از این اقدام می خواهیم به صورت قابل مشاهده به محله ها خدمت کنیم و نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

زاکانی افزود: 52 فعالیت را در مدارس و خانواده ها با محوریت مسجد شناسایی می کنیم تا گروه های فعال بتوانند 52 فعالیت را در مسجد (52 هفته در سال) و سپس در قالب جشنواره در حوزه های فرهنگی، بهداشتی و سلامت تشکیل دهند. مسابقات ورزشی و … باید شکل بگیرد و در نهایت سال به سال ظرفیت های هر منطقه در حوزه های خاص شناسایی و خدمات مناسب ارائه شود.

وی بیان کرد: حوزه فرهنگ و تبلیغات عمومی، حوزه اقتصاد شهروندی، حوزه فرهنگ و نشاط از دیگر برنامه هایی است که توسط مدیریت شهری در نظر گرفته شده است و باید تاکید کنم که هیچ یک از برنامه ها مربوط به برنامه های دیگر نیست و هر کدام انجام شده. در جای او و در حال شروع به کار است و این مسائل در همه جا در اولویت قرار دارند.

شهردار تهران ادامه داد: افقی که برای شهر تهران و شهروندان دیده ایم در همین چارچوب است که به اختصار بیان شد که به نظرم شیرین است و می تواند بزرگترین افتخار را برای انقلاب اسلامی ایجاد کند.

به گزارش سایت شهر، زاکانی افزود: در تهران همکاری خوبی با استانداری، وزارت کشور، دولت و سایر دستگاه ها داریم و امیدوارم این همسویی باعث بهبود خدمات رسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید