نسخه درمان ویروس آبله میمون در دست نخبگان خوزستان است/ صدا و سیمای خوزستان مقصرترین ارگان در نشناختن نخبگان است.

وی افزود: بسیاری از مخترعان، مبتکران، فناوران و ایده پردازان در سوالات نظری نمره پایینی کسب می کنند در حالی که اکثر دانش آموزان برتر با وجود نمرات بالا فاقد ایده های نوآورانه هستند.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شاید سیستم آموزشی ما اشتباه باشد که فقط دانش آموزان را به حفظ دروس تشویق می کند، بهترین داوطلبان کنکور را باید از نظر خلاقیت و ابتکار سنجید تا سطح نخبگان آنها را تعیین کند.

امین ادامه داد: اکثر نیروهای نخبه استان از نظر معدل متوسط ​​هستند اما افکار متفاوتی دارند که باید از سوی بنیاد نخبگان و نهادها حمایت شود. همانطور که شهید طهرانی مقدم رتبه اول دانشگاه نبود، اما اکنون او را پدر موشک ایران می نامند، بنابراین نخبه گرایی باید اصلاح شود.

وی گفت: آنچه انسان را نخبه می کند فقط استعداد و هوش ذهنی او نیست. اگر یک فرد با استعداد از این ظرفیت استفاده نکند، قطعا نخبه نمی شود و هر فردی با تلاش زیاد، پذیرش سخت کوشی و تلاش می تواند نخبه شود.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عدم توجه به نخبگان در موسسات را تایید کرد و ادامه داد: یکی از دلایل مهاجرت نخبگان مشکلات جغرافیایی و گرمای هوای خوزستان است. اما این زمان از روز در خوزستان به دلیل گرمای شدید، گرد و غبار، محرومیت و برخورد متولیان امر از دیگر دلایل خروج از این استان است.

وی گفت: واکسن ایجاد مصونیت می کند و تزریق آن توصیه می شود اما داروی کرونا عمدتاً برای درمان است اما قابلیت پیشگیری نیز دارد.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: علاوه بر این، این شربت با اسپری که با مشاهده اولین علائم کرونا و سرماخوردگی به بینی تزریق می شود، تکمیل می شود که آبریزش و سوزش بینی را به طور کامل برطرف می کند.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این دارو در تمام داروخانه های کشور توزیع می شود اما وزارت بهداشت آن را در پروتکل درمان بیماران مبتلا قرار نداده است، زیرا مافیای دارو که میلیاردی وارد کرده است. آمپول تومانی رمدزیور را از دست خواهند داد.

امین ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که عوارض آمپول رمدسیویر بسیار زیاد است و می تواند یکی از عوامل مرگ و میر باشد که به قیمت گزافی فروخته می شود، اما وزارت بهداشت آمادگی ابتلا به کرونا را ندارد. دارویی که 100 هزار تومان خریداری شده و حدود 60 هزار بیمار سرپایی را درمان کرده است، باید در پروتکل درمانی بیمارستان ها قرار گیرد.

وی افزود: متصدیان بیمارستان مخفیانه این دارو را به بیماران می دهند و بیمار پس از بهبودی مرخص می شود. پاسخ داد: من این کار را نمی کنم.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بارها از سوی شرکت های انگلیسی و خارجی پیشنهاد خرید این دارو با هزینه میلیاردی به من داده شد اما این کار را نکردم اما اگر جوان بود این کار را می کرد و دارو را در کشور دیگری می فروخت، مسئولان ما به زانو در آمدند که از این کشور دارو می خریدند و حالا اجازه نمی دهند.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه انتقاد از صدا و سیمای استان گفت: این سازمان یکی از مقصرترین سازمان ها در عدم جذب و شناخت نخبگان است چرا که برنامه ای که در آن به موضوعات علمی می پردازد. پرسش و مصاحبه با نخبگان؛ وجود ندارد.

امین ادامه داد: تمام خانواده مدیر کل صدا و سیمای خوزستان پس از ابتلا به بیماری کرونا با داروهای من درمان شدند اما اجازه نمی دهند این دارو در تلویزیون معرفی شود.

وی تصریح کرد: در ایران نیز مافیای مواد مخدر وجود دارد و بسیاری از داروهایی که دانش ساخت و مواد اولیه آن در کشور موجود است. در لیست داروهای وارداتی قرار دارند.

امین افزود: درمان آبله میمون با قوی ترین داروی ضد ویروسی دنیا در دستان من است اگر اجازه دهند. با درمان موارد دیده شده در خوزستان از شیوع این بیماری جلوگیری می کنیم.

وی افزود: جوانان نخبه باید شناسایی، نمایندگی و تشویق شوند. باید نمایشگاه های دائمی برگزار شود تا نخبگان بتوانند محصولات خود را در معرض دید مردم، سرمایه گذاران، مسئولان، شرکت های دانش بنیان و … قرار دهند. همچنین زمینه لازم برای حضور نیروی نخبه در نمایشگاه های خارجی برای ارائه و فروش محصولات خود را فراهم کنند.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: چندی پیش جوان رامهرمزی دستگاهی را اختراع کرد که در مرغداری کاربرد دارد. وزن جوجه های مرغداری باید به طور مرتب اندازه گیری شود و این مرد جوان دستگاهی اختراع کرده است که وزن مرغ را هنگام عبور از منطقه روی مانیتور ثبت می کند.

امین ادامه داد: مشکلات نخبگان جوان در شهرهای خوزستان بسیار بیشتر از مرکز است. آنها هیچ اطلاعی از بنیاد نخبگان ندارند که افسرانش قرار است در شهرستان ها دفاتری ایجاد کنند تا جوانان مستعد و نخبه شناسایی و جذب شوند.

وی افزود: ظرفیت خوزستان برای نخبه گرایی و ایجاد اشتغال بسیار بالاست که حتی مستلزم ورود مسئولان، کارشناسان و مدیران خارج از استان است اما در شرایط کنونی برعکس این اتفاق افتاده و بیشتر جوانان بیکار هستند و به فکر این هستند. مهاجرت کردن

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مساحت تالاب شادگان 50 کیلومتر در 60 کیلومتر است که پوشیده از کاه و علوفه است. و به طور طبیعی بدون پرداخت هزینه رشد می کنند و مقداری از آنها را ذبح می کنند و به کشورهای دیگر می فرستند به همین دلیل گوشت گاو برزیل با کشتی به ایران می آید و قیمت آن یک پنجم گوشت داخل کشور است.

امین گفت: تالاب شادقان ظرفیت پرورش 500 هزار راس گاومیش بدون یک ریال را دارد که با راه اندازی کارخانه های شیر در شهرستان شادقان می توان مشاغل بزرگی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با ورود فضولات احشام به آب، تالاب شادگان به بهترین محل پرورش ماهی تبدیل می شود، در طول تاریخ بشریت از این علفزار هیچ استفاده ای نشده است.

مدیر گروه میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: چرا نفت خام از ایران صادر می شود و سپس محصولات آن با قیمت چند برابر به کشورهای دیگر عرضه می شود؟

امین افزود: می توان پالایشگاه های کوچکی مانند ستاره خلیج فارس راه اندازی کرد و جوانان ما نفت خام را به فرآورده های نفتی تبدیل کرده و با قیمت بالاتر به کشورهای دیگر بفروشند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرد; محصولی که در ایران قابل تولید است نباید از خارج وارد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید