تهدید ساپینتو، در بدترین شرایط ممکن!

تهدید ساپینتو، در بدترین شرایط ممکن!

سرمربی پرتغالی آبی پوشان و بازیکنان استقلال ماه هاست حقوق نگرفته اند و هر چه در این مورد گفته می شود کاملا درست است چرا که پرداخت نشدن مطالبات تمرکز همه را کاملا به هم می زند.

شاید گروهی از هواداران استقلال فکر می کنند بازیکنان این تیم از قشر پولدار هستند و چند برابر ارزش واقعی خود قرارداد بسته اند. البته این انتقاد نه تنها به استقلال، بلکه به اکثر تیم های لیگ برتری که قراردادهای میلیاردی و حتی به نوعی بی حساب و کتاب دارند و فوتبال را گران کرده اند، می شود، اما وقتی با بازیکنی قرارداد سنگین می بندید حتی بیشتر اشتباه، چاره ای جز پرداخت وجوه ندارد باید به او حق داد که اگر به پولش نرسید ناراحت و اعتراض کند. در مورد خود سرمربی هم نمی توان از کار باشگاه محافظت کرد و باید به وظایف خود عمل کند.

عذرخواهی مکرر

همانقدر که صحبت از مشکلات مالی و ابراز نگرانی از آن منطقی به نظر می رسد، حرف هایی که ریکاردو در رابطه با اشتباهات داوری می گوید تا حدودی تکراری شده است. البته استقلال به داوری باخت و نمی توان موضوع را کتمان کرد اما او در برخی مسابقات از داوری برد.

اشتباهات داوری برای همه تیم ها وجود دارد و نمی توان ادعا کرد که فقط استقلال به خاطر آن ضرر کرده است. بنابراین رفتار سرمربی استقلال که از اواسط هفته های نیم فصل به طور مرتب همه چیز را به گردن داوران می اندازد، نمی تواند خیلی حرفه ای به نظر برسد.

خطاهای فنی

ریکاردو ساپینتو تا به امروز از همه عواملی می گوید که به اعتقاد او عوامل خروج استقلال از قهرمانی بوده و برخی از آنها کاملا به واقعیت نزدیک است. در کنار صحبت های او باید مشکل بزرگ حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کنیم که باید ضربه روحی سنگینی به بازیکنان وارد کرده باشد، اما فراموش نکنیم که استقلال علاوه بر همه چیزهایی که گفتیم، مشکلات فنی هم دارد. که سرمربی و دستیارانش باید با آن برخورد کنند

هنوز فراموش نکرده ایم که استقلال تا هفته های پایانی نیمه اول ترکیب و انسجام تاکتیکی خوبی نداشت و فراموش نکرده ایم که تعویض روز چشمی در دربی خارج از خانه باعث شد تا پرسپولیس وارد بازی شود و گلزنی کند. یک گل تساوی در دقایق پایانی اگرچه استقلال در دربی بازی برگشت از حریف عقب بود، اما راه موثری برای جبران نداشت و همه این موارد نشان از ضعف دارد. نقطه ضعفی که ربطی به تیپ داوری ندارد. در مورد محرومیت از آسیا و تغییر مدام مدیرعامل باید گفت که استقلال فصل گذشته نیز دستخوش تغییر مدیریتی شد و از لیگ قهرمانان حذف شد اما هیچ کدام از این موارد نتوانست مانع از قهرمانی آبی ها شود.

ضعیف بودن در مقابل رقبا

نکته دیگری که سرمربی استقلال هرگز درباره آن صحبت نکرده است، نتایج ضعیف این تیم مقابل تیم های رقیب است. استقلالی ها هم در بازی خانگی و هم در خارج از خانه مقابل سپاهان شکست خوردند و تنها یک امتیاز از دیدار مقابل پرسپولیس کسب کردند. این تیم در تبریز نیز مقابل تراکتور شکست خورد و حتی اگر پنجشنبه این هفته بتواند قرمزهای آذری را شکست دهد، رکورد استقلال مقابل تیم های حریف و عملکرد این تیم در بازی های 6 امتیازی کاملا ضعیف و غیرقابل دفاع تلقی می شود. سوال بسیار مهمی که ریکاردو ساپینتو باید به آن پاسخ دهد.

پرده نهایی

اما ساپینتو با تهدید به جدایی از استقلال، پروژه خود را در این باشگاه تکمیل کرد تا همه بدانند که نمی توان به او اعتماد کرد. ساپینتو پس از بازی با مس رفسنجان رسما اعلام کرد که در صورت یکسان بودن وضعیت باشگاه استقلال دیگر امکان تعیین وقت وجود ندارد. البته بخشی از این اعتراض قابل درک است اما اینکه سرمربی استقلال در آستانه جام حذفی مدیران را تهدید به تفرقه می کند از نظر روانی اتفاق ناخوشایندی است و احتمال رفتن بازیکنان وجود دارد. به جام حذفی با دوگانگی ذهنی و این کاسه هم از دست می رود.

دیدگاهتان را بنویسید