تهران برای همکاری های منطقه ای اهمیت ویژه ای قائل است

ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786715

رئیس‌جمهور از دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه خواست برای فعال‌سازی ظرفیت‌ها و افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه اقدامات مناسب را انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در دیدار حصرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو، موانع و مشکلات افزایش سطح روابط و همکاری کشورهای عضو را در آستانه اجلاس سران ESO شناسایی و رفع کرد. همه موانع و مشکلات باید در راستای توسعه همکاری ها باشد، مبادلات و روابط اقتصادی بین کشورهای عضو اکو در سطح بالاتر و بالاتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای EQF ظرفیت های اقتصادی زیادی در حوزه های مختلف دارند که فعال شدن آن می تواند موجب رونق اقتصادی در منطقه شود.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت کشورهای عضو اکو در حوزه انرژی، تجارت، حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریایی و گردشگری گفت: برنامه ها و اقدامات جامع دبیرخانه اکو برای فعال سازی این ظرفیت ها می تواند موجب رونق اقتصادی کشور شود. منطقه و منجر به توسعه و شکوفایی کشورهای عضو اکو شود.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از فعال‌سازی و توسعه فعالیت‌های اکو حمایت می‌کند، افزود: تهران برای همکاری‌های منطقه‌ای در سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از این گونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

در این دیدار خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) نیز گزارشی از برنامه های انجام شده برای اجلاس سران اکو در ترکمنستان ارائه کرد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (ESO) در تاریخ 28 دسامبر 2010 میزبان ترکمنستان در عشق آباد خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید