ملت برای سردار حجازی با گرایش #سردار_سربلند ارزش قائل است/ وقتی شبکه های اجتماعی بیگانه قهرمانان مردم ایران را دوست ندارند.


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822255

در روزهای منتهی به سالگرد انتصاب جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، مردم ایران با انتشار هشتگ زیر نام و یاد این یار دیرین حاج قاسم را گرامی داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ زمانی که در میان ناامنی منطقه، در آرامش کامل زندگی می کردیم. وقتی در سوریه و عراق و افغانستان جنگ و کشتار رخ داده است و ما در ایران در سفر نوروزی و برگزاری مراسم مختلف و غیره، این امنیت حاصل تلاش سربازان گمنام دفاع از ایران در خارج از کشور و تحکیم پایه های پهناور ماست. کشور؛ حاج قاسم سلیمانی، سردار اسماعیل کعانی، سردار سرلشکر سیدمحمد حجازی نام هایی هستند که حتی پوشیدن آن ها اعتماد به نفس و آرامش را در دل همه ایرانیان می آورد و ترس را در دل دشمنان می اندازد.

آخرین روزهای فروردین سالروز ظهور سرلشکر سید محمد حجازی جانشین فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. به همین مناسبت افراد زیادی با انتشار مطالبی از این سردار بزرگوار در فضای مجازی نام و یاد وی را گرامی داشتند و هشتگ #سردار_سربلند و #خادم_مردم را به یک عمر مبارزه برای اسلام و ایران تقدیم کردند.


76bd4304 8944 4e58 abb2 1fbe89e023c1 خبر خاکستری


4e1f870a cca9 4273 b0ff 25967687d498 خبر خاکستری


4c713570 3549 4250 bd83 cbe708b7fbd8 خبر خاکستری

حجم پیام های مربوط به سرلشکر حجازی در فضای مجازی به ویژه در شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام به حدی بود که این هشتگ در توییتر ترند شد. برخی نسبت به زحمات این فرمانده سپاه ابراز احساسات کرده بودند و برخی نیز با بیان ویژگی ها و خاطرات این فرمانده فداکار، یاد وی را در دل زنده کردند.

پیام و تمجید رهبر معظم انقلاب از این سردار سرافراز بخش عمده ای از توییت ها و انتشارات با هشتگ #سردار_سربلند بود. این در حالی است که مردم اصفهان و فعالان فضای مجازی استان به دلیل اصفهانی بودن سرلشکر حجازی گل کاشتند و تعداد زیادی توئیت، کامنت و مطلب را با این هشتگ در فضای مجازی منتشر کردند.

اما ناگهان این دو هشتگ در اینستاگرام ناپدید شد و گردانندگان و گردانندگان این شبکه اجتماعی با غیرقابل دسترس کردن این هشتگ ها، تمامی ادعاهای «آزادی بیان»، «برابری»، «انسان دوستی»، «دموکراسی» و هر مفهوم مشابهی را رد کردند.

و این بار که چرخ فلک مجاهدین ایرانی از حال و هوای شبکه های اجتماعی پرمخاطب خارجی تحت فرمان و کنترل ابرقدرت های غربی ناراضی بود، باز هم فیلتر کردن قهرمان ملت را برگزیدند. مثل کاری که با سردار حاج قاسم سلیمانی کردند و حتی اجازه انتشار نام و عکس این قهرمان دوران را ندادند.

در صورت عدم حمایت قانونی و دولتی از محتوا و آثار تولید شده توسط ایرانیان در فضای مجازی، چنین اقدامات غیرمنطقی، غیرمنطقی و خودسرانه بدون توجه به حقوق مردم کشورمان بارها از سوی این شبکه های اجتماعی مشاهده شده است.

آدم سال‌ها تلاش می‌کند و صفحه را در این شبکه‌های اجتماعی بالا می‌برد، مردم را جذب می‌کند و تبلیغ می‌کند و از این طریق امرار معاش می‌کند، اما ناگهان به‌عنوان مثال به دلیل انتشار نام قهرمان ملی و فراملی‌اش، صفحه‌اش مسدود می‌شود. برای اعتراض و بدون نیاز به پاسخگویی کارکنان این شبکه های اجتماعی در جایی. اگر این مشکل در بسیاری از کشورهای جهان با قوانین مناسب حل شود و کسانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، نمی توانند به راحتی حقوق مردم این کشورها را نادیده بگیرند.

این شبکه های اجتماعی نه تنها حساب کاربران عادی، بلکه حساب بسیاری از سیاستمداران و مقامات عالی رتبه کشور را به دلایلی مانند انتشار عکس های سردار دلا مسدود کرده است.


* نباید تسلیم اقدامات ناخوشایند تریبون های خارجی شد

حسینعلی حاجی دلیگانی، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفتگو با صاحب نیوز گفت: کار دشمن دشمنی است و نباید در مقابل اقدامات ناخوشایند تریبون های بیگانه به ویژه اینستاگرام کوته بین بود. نمی توان انتظار دیگری داشت، اما وظیفه هر سه قوه، مجلس و قوه قضائیه است که از همه امکانات خود برای حمایت از این افراد استفاده کنند.

خلاء قانون گذاری در فضای مجازی در کنار همه مسائل حقوقی، امنیتی و اجتماعی، گویا باعث شده است که شبکه های اجتماعی بیگانه برای ما فرهنگ سازی کرده و سبک زندگی خود را بدون هیچ قاعده ای در جامعه ترویج کنند. این وظیفه حاکمان هر جامعه است که مطابق با فرهنگ جامعه چنین اقدامی انجام دهند. ادامه این روند باعث ایجاد شکاف فرهنگی بین نسل جدیدی که بیشتر وقت خود را در این شبکه ها می گذراند و قهرمانان ملی کشورمان که لزوم راهکارهای عاجل در این زمینه را به همه کارکنان هشدار می دهند، ایجاد می کند.


b4c37874 f8ac 4d2e a7b8 95799e7f5d62 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید