مردم فهیم ایران برای خدمتگزاران واقعی خود ارزش قائل هستند


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914736

دبیر شورای نگهبان گفت: امروز از شخصیتی مانند شهید مدرس (ره) با احترام یاد می شود اما آن نمایندگان زمان او که به وظایف خود در قبال مردم عمل نکردند فراموش شده اند. این نشان می دهد که مردم فهیم ایران برای خدمتگزاران واقعی خود ارزش قائل هستند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه 18 دی 1401) در جلسه این شورا به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) تبریک و تهنیت گفت. ص) و روز پرستار با تبیین ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار، توضیح داد و گفت: ایشان الگوی کاملی برای زندگی دینی هستند، زیرا در مراحل مختلف زندگی خود تصویری دقیق از یک انسان مؤمن و متدین و این نتیجه آشنایی او با مبانی اسلام و عمل به دستورات الهی است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب به واسطه مادر گرامیشان حضرت زهرا (س) و پدر گرامیشان حضرت علی (ع) علم و پایگاه معرفتی به دست آورد و خود الگوهای ممتازی در تربیت فرزندان شایسته بودند، خاطرنشان کرد: عبارت «ما رایت الا». جمیله» درباره وقایع کربلا، اوج ایمان، معرفت و عرفان عمیق حضرت زینب(س) را نشان می دهد.

جنتی یکی از ویژگی های بارز حضرت زینب(س) را تسلیم مطلق ایشان در برابر امام زمان خود عنوان کرد و اظهار داشت: در حماسه کربلا اوج این ویژگی حضرت زینب(س) آشکار می شود لذا هرکسی که بخواهد در میدان موفق باشد. جهاد باید به مطالعه دقیق سیره حضرت زینب (س) در این زمینه بپردازد.

وی با اشاره به اینکه زندگی به برکت حضرت زینب(س) جلوه ای از نقش اجتماعی موثر زن مسلمان در کرامت انسانی است، تصریح کرد: نامگذاری روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نیز افتخار بزرگی برای جامعه پرستاری کشور است. به راستی که پرستاران در روزهای سخت در کنار مردم ایران بوده اند و از بار رنج آنان کاسته اند.

دبیر شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) و روز شورای اسلامی گفت: یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی می داریم و به ایشان تبریک می گوییم. اعضای محترم شورای اسلامی در روز شورا توفیق ایشان را در انجام وظایف قانونی و انقلابی از خداوند متعال خواستاریم.

وی افزود: مهم ترین دلیل موفقیت شهید مدرس (رضی الله عنه) در انجام وظایف نمایندگی را می توان در سخنان ایشان جست وجو کرد; آنجا که می فرماید: خداوند دو چیز به من نداده است; یکی ترس و دیگری طمع، وقتی این دو چیز را نداشته باشی می توانی حرفت را واضح بیان کنی و حرص باعث ذلت انسان می شود.

جنتی در پایان تاکید کرد: اینکه امروز از مردی چون شهید مدرس (رضی الله عنه) با احترام یاد می شود، اما آن دسته از نمایندگان زمان ایشان که به وظایف خود در قبال مردم عمل نکردند فراموش شده اند، نشان می دهد که دوردست ها مردم بینا ایران برای خدمتگزاران ارزش قائل هستند. آنها ماهیت واقعی خود را می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید