دشمنان با ایران قوی هستند و مشکل امنیتی دارند/ روحانیت ستون فقرات نظام اسلامی و خدمتگزاران صادق مردم است.


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910143

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دشمنان از ایران قدرتمند و باثبات هراس دارند و مردم ایران و جوانان باید مراقب توطئه های دشمنان باشند و فریب دروغ های آنان را در امپراطوری رسانه ای نخورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب ؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، به امنیت پایدار جامعه اشاره کرد. کشور و تصریح کرد: شهداء به برکت تلاش ها و قربانیان از امنیت پایدار در عرصه های مختلف ایران اسلامی برخوردار است و دشمنان کردل با ناامنی در منطقه و توطئه ها به دنبال آسیب رساندن به امنیت کشور هستند.

وی افزود: امنیت پایدار کشور نعمت بزرگی است و نقطه قوت این امنیت این است که زیربنای مردم است و باید مشارکت مردم برای برقراری و تقویت امنیت روز به روز افزایش یابد.

آیت الله دری نجف آبادی امنیت را رکن پیشرفت و لازمه پیشرفت کشور دانست و گفت: در سایه امنیت عدالت و پیشرفت محقق می شود و اگر امنیت نباشد عدالت برقرار نمی شود و مصادیق این تعداد کشورهای همجوار مانند سوریه، عراق و افغانستان هستند.

وی با اشاره به توطئه های دشمن برای آسیب رساندن به امنیت کشور گفت: گرگ ها تنها به دنبال ناامنی و آسیب به اقتدار کشور هستند و نمی توان از بیگانگان و قطعا آدم خوارانی مانند رژیم منفور صهیونیستی دلسوز مردم ایران انتظار امنیت داشت. آنها نیستند.

امام جمعه اراک با اشاره به حادثه تروریستی بیت المقدس شاهچراغ گفت: در حوادث اخیر به ویژه حادثه شاهچراغ و زاهدان دست دشمنان برای همه آلوده شده و دشمنان نمی خواهند ایران امن باشد.

وی افزود: دشمنان از ایران قدرتمند و با ثبات هراس دارند و مردم ایران و جوانان باید هوشیار توطئه های دشمنان باشند و فریب دروغ های آنان را در امپراطوری رسانه ای نخورند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ملت ایران با وحدت و اتحاد به سمت آرمان های انقلاب اسلامی حرکت می کند و تسلیم دشمنان نخواهد شد، گفت: همه اقوام ایرانی از مردم غیور و زاهد گرفته تا کرد و عزیز لر. با هم برادرند و قطعا با دشمنان کوردل موافق نخواهند بود.

وی اختلافات و ضربه به وحدت کشور را بازی با خاک دشمن خواند و افزود: مردم ایران همواره نشان داده اند که پشتیبان ولایت مشروع و راه و آرمان شهدا هستند و اصلی ترین هستند. مدافعان انقلاب اسلامی مردم».

جمعه امام اراک با اشاره به شهادت پاسدار سجاد فراهانی گفت: شهید سجادی برای حفظ امنیت کشور تلاش کرد و مظلوم واقع شد و خوشبختانه مردم استان با استقبال باشکوه در مراسمش سنگ تمام گذاشتن این شهید عزیز را گذاشتند. و با تشکر از امنیت آنها انجام دادند

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حسن تهرانی مقدم گفت: جمهوری اسلامی ایران در صنعت موشکی موفقیت بزرگی کسب کرده است و اخیراً موفقیت بزرگ دیگری توسط دلیرمردان نیروی هوایی ارتش به دست آمده است و ایران در زمره ابرقدرت ها قرار دارد. و این قابلیت به برکت خون شهدا ایجاد شده است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به پیشرفت 43 ساله انقلاب اسلامی گفت: ایران از قبل از انقلاب دست بسته بود و در دوران دفاع مقدس هیچ امکاناتی نداشتیم، اما امروز در زمینه موشکی و موشکی جزو رتبه های اول دنیاست. صنایع پیشرفته

وی افزود: ما به دنبال ساخت بمب اتمی نیستیم، اما برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برنامه داریم و با تمام توان از قدرت دفاعی خود دفاع خواهیم کرد.

امام جمعه اراک گفت: امیدواریم آمریکا به برجام بازگردد، اما نباید فریب آنها را بخوریم و با تلاش زیاد می‌توانیم به جاهای بزرگ برسیم، اقتصاد مقاومتی باید به خوبی اجرا شود، مشارکت در بخش‌های مختلف گسترش یابد. اعتراضات باید قانونی باشد

وی تاکید کرد: روحانیت همیشه به اسلام، مردم و جامعه خدمت کرده است و این لباس خدمت است بعد از اینکه رضاخان عمامه را از سر روحانیون برداشت اما خیری ندید و البته باید با ائمه جمعه و جماعات محبت کرد. به مردم و این امر و دستور امیرالمومنین است

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: از مردم خواهش می کنیم اگر گناه یا خطایی برای مردم به عنوان خدمتگزار اتفاق افتاده است با عزت نفس عبور کنید و در عین حال تذکر دهید.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود این اتفاقات باعث توهین به روحانیت که ستون فقرات نظام و خدمتگزاران مردم هستند، این قشر کمترین حقوق را دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید