تهران گران ترین پایتخت املاک و مستغلات جهان است

تهران گران ترین پایتخت املاک و مستغلات جهان است

روز جدید : نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امروز بخشی از املاک تهران توسط کارشناسان ارزیابی می شود نرخ تعیین شده یک دهم قیمت عرضه شده در بازار است.

اسماعیل حسین زهی با اشاره به قیمت های نجومی در بازار مسکن گفت: متاسفانه طبق آمار گران ترین پایتخت دنیا از نظر مسکن تهران است. برخی از افرادی که امروز بخشی از سرمایه خود را در بورس از دست داده اند، مابقی سرمایه خود را از نظر سرمایه به بازار مسکن آورده اند. بنگاه های املاک نیز نقش موثری در قیمت گذاری نجومی املاک به ویژه در تهران دارند.

وی همچنین گفت: اگر امروز بخشی از املاک تهران توسط کارشناسان ارزش گذاری می شود، قیمت تعیین شده امروز یک دهم قیمت در بازار است. تعدادی از شرکت ها که برخی از آنها با خود صاحبان املاک سروکار دارند به این قیمت های نجومی روی آورده اند و قیمت های بازار را مخدوش کرده اند.

نماینده مردم هش در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم که خانه ای که به ویژه در تهران در حال ساخت است چندین برابر قیمت عرضه شده در بازار است. قیمت زمین سر به فلک کشیده است و با ادامه این روند قیمت گذاری، قطعا یک کارمند یا کارگر در تهران هرگز نمی تواند صاحب خانه شود.

وی افزود: متأسفانه امروز عده ای به ویژه آنهایی که دارای چندین ملک هستند، به صورت رسمی در بازار قیمت گذاری می کنند و روند افزایشی روزانه قیمت ها را تثبیت می کنند. مجلس علاوه بر قانون مالیات بر مسکن خالی، به دنبال افزایش مالیات است. سرمایه به افرادی که دارای چندین ملک هستند.

وی افزود: باید با افراد خاصی که حباب قیمت ها را افزایش می دهند مواجه شویم و هم دولت و هم مجلس باید این موضوع را جدی بگیرند. افزایش نجومی قیمت ملک در تهران منجر به افزایش قیمت ملک در سایر کلان شهرها و شهرهای کشور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید