توئیت جدید رابرت مالی علیه ایران/ پیام ما به ایران ساده است!

توئیت جدید رابرت مالی علیه ایران/ پیام ما به ایران ساده است!

روز جدید : در شرایطی که مذاکرات هسته ای با ایران به دلیل ممانعت های کشورهای غربی به ویژه واشنگتن به بن بست رسیده است، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران صبح شنبه با انتشار پستی در حساب کاربری خود در توییتر ادعاهای مداخله جویانه را مطرح کرد. علیه توسعه داخلی ایران

رابرت مالی در بیانیه ضدایرانی خود که به مصاحبه با خبرگزاری فرانسه مرتبط است، گفت: پیام ما به ایران ساده است: از کشتن مردم خود دست بردارید و از ارسال پهپاد به روسیه برای کشتن اوکراینی ها دست بردارید.

اظهارات نماینده ویژه آمریکا علیه ایران درباره رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با زندانیان در آن کشور همواره منتشر می شود. خبرگزاری فرانسه در گزارشی که اخیراً درباره وضعیت زندانیان مسلمان در ایالت آلاسکا منتشر کرده است، گفته است که مقامات زندان اغلب آنها را گرسنگی می‌کشند و در ماه رمضان به آنها غذای گوشت خوک می‌دهند.

چند ساعت قبل از ادعای رابرت مالی، رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که آمریکا هفته آینده در سازمان ملل بر اعتراضات ایران تمرکز خواهد کرد. بر اساس یادداشتی که رویترز در تشریح این رویداد مشاهده کرده است، ایالات متحده و آلبانی روز چهارشنبه نشستی غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که افرادی مانند شیرین عبادی و نازنین فادی در این جلسه توضیحاتی را ارائه می دهند.

در همین راستا مدعی شد: «این نشست وضعیت زنان و دختران و گروه‌های اقلیت‌های مذهبی و قومی در ایران را برجسته می‌کند و فرصت لازم را برای انجام تحقیقات معتبر و مستقل در مورد نقض حقوق بشر توسط دولت ایران ایجاد می‌کند». «جاوید رحمان» بازرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران نیز در این نشست که با حضور سایر اعضای سازمان ملل متحد و گروه‌های حقوقی برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد. در یادداشتی درباره نشست برنامه ریزی شده آمریکا در سازمان ملل آمده است: «این نشست بر ادامه استفاده غیرقانونی از زور علیه معترضان و پیگرد قانونی اقدامات ایران علیه مدافعان حقوق بشر و ناراضیان در خارج از کشور برای ربودن یا کشتن آنها بر خلاف قانون تمرکز خواهد کرد. بین المللی تاکید خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید