توافقنامه های اجرایی در ماه های آینده یک قرارداد 25 ساله با چین امضا خواهد شد

ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800664

وزیر اقتصاد گفت: تفاهم نامه 25 ساله ایران و چین باید در هر یک از بخش هایی که در ماه های اخیر در وزارتخانه های مختلف مشغول به کار بوده و در حال نهایی شدن است، به توافقات ملموسی دست یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان هندوزی امروز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه احداث خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از رفسنج به مشهد در این صنعت در جمع خبرنگاران گفت:

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه ها نشان می دهیم که تامین مالی پروژه های نفتی که منابع خارجی کافی برای آنها وجود ندارد همچنان از منابع داخلی امکان پذیر است و سرعت بیشتری نیز خواهد داشت.

هندوزی با اشاره به اینکه احداث خط لوله تشعشعات امروز علاوه بر تامین امنیت انرژی در شرق، برکات دیگری نیز دارد، گفت: از محصولات است.

وی با اشاره به تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت توسط کنسرسیومی از بانک‌های کشور، افزود: تلاش می‌کنیم در وزارت اقتصاد کار کنیم تا بانک‌ها بتوانند از تولید به‌ویژه بخش‌هایی که لوکوموتیو اقتصاد هستند حمایت کنند. ”

وزیر اقتصاد ادامه داد: این اعتبار هم در توسعه پالایشگاه های نفت و هم در سایر پروژه های نفتی انجام می شود.

وی گفت: تفاهم نامه 25 ساله ایران و چین باید در هر یک از حوزه هایی که وزارتخانه های مختلف در ماه های اخیر درگیر آن بوده اند و اکنون در حال نهایی شدن است، به توافقات ملموسی دست یابد.

هندوزی تاکید کرد: در ماه های آینده نه به صورت کلی، بلکه در بخش های مختلف قرارداد منعقد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید