توافق ایران و قطر برای ساخت یک تونل دریایی بین دو کشور در نظر گرفته شده است

توافق ایران و قطر برای ساخت یک تونل دریایی بین دو کشور در نظر گرفته شده است

روز جدید : بخشی از این قرارداد مربوط به حوزه دریایی است و در عین حال یک جاده و یک بخش راه آهن نیز وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بندهای قراردادهای ایران و قطر در حوزه دریا و بنادر که در سفر رئیس جمهور به دوحه به امضا می رسد، گفت: با توجه به اینکه این توافقات در حال انجام است، باید به آن توجه شود.

علی اکبر صفایی با اشاره به دیدارهای مشترک هیئت ایرانی به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل قطر و وزارت امور دریایی و بنادر این کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی شهرسازی چهار موافقتنامه را در نظر گرفت. یک مورد در بخش هوایی، یک مورد در بخش دریایی، یک مورد در منطقه بندری و مورد چهارم ساخت تونل زیر آبی بین ایران و قطر است که پروژه ای منحصر به فرد است و از بندر بوشهر به مقصد خواهد بود. قطر.
به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید

وی افزود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر در حال انتقال سه قرارداد زیر نظر وزیر راه است تا در نهایت با حضور رئیس جمهور امضا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت تونل زیرزمینی قطر، تمامی کشورها را از شمال، اروپا، دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریلی به هم متصل می کند. وی گفت: این پروژه پیشرفت بزرگی برای قطر و جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه این توافق گام بسیار بزرگی برای هر دو طرف است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی است و در عین حال بخش راه و ریلی نیز وجود دارد و بنابراین در صورت مذاکره دو طرف کمیته مشترکی تشکیل می شود. کشور تمام شده است، امضا خواهد شد.

به همین دلیل گزارش وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی از جمله مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی دو کشور به قطر سفر کرد و فردا رئیس جمهور از دوحه بازدید خواهد کرد. دو طرف با حضور وی در بخش‌های مختلف امضا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید