توافق شیعه و سنی بر انتصاب حضرت علی (ع) به عنوان فرماندار غدیرحم


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883824

ابوی گفت: دینی که در روز غدیر عرضه می شود، دین اسلام است که امام آن علی بن ابیطالب علیه السلام است و شیعه و سنی این ولایت را در روز غدیر می شناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدرضا ابویی رئیس دفتر بنیاد بین المللی نهج البلاغه استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه منظور از عید غدیر خم باید باشد، گفت: از قرآن و سنت طلبید، گفت: در قرآن آمده است که روز غدیر مناسبتی دارد که دین در آن کامل شده و نعمت خدا کامل است و خداوند دین را تایید می کند. در غدیر عرضه شد.

وی افزود: دینی که در غدیر مطرح شد، اگر در سنت جست و جو کنیم، قول معروف پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر ثبت شده است که می فرماید: «معاشرت الناس ائمه الله و اللّه انّا اللّهُ یَعْمَلُونَ». از منکر ولایت توبه مکن و او را نمی بخشد.» یعنی این امام و رهبری که امروز برای شما منصوب شده از ما نیست، او رهبری است که خدا منصوب کرده و خدا قبول نمی کند. توجيه از هر كس كه ولايت خود را انكار كند و خداوند هرگز او را نخواهد بخشيد و خداوند اين را براي خود مقدر كرده است.

استاد ناحیه و دانشگاه گفت: پس دینی که در روز غدیر اقامه شد، دین اسلام است که امام آن علی بن ابیطالب علیه السلام است و شیعه و سنی این ولایت را در روز غدیر می شناسند. .

ابویی گفت: عالم مصری «جلال الدین عبدالرحمن بن ابی بکر سیوطی» در کتاب مهم خود «الدر المنثور فی التفسیر المثور» روایت کرده که این آیه «علیوم اکملت لکم دینکم» در روز هجدهم. ذی الحجه و هنگامی که پیامبر به مردم اعلام کرد: «به من وحی شد که من ملا نیستم، ولی احدی نمی تواند بگوید این آیه مربوط به مورد دیگری است».

وی افزود: از این رو با توجه به تأکید علما و علمای اهل سنت در کتب مختلف روایی و تفسیری خود، آیه «علیم اکملت لکم دینکم» به مناسبت نصب ولایت علی بن ابی العلیه السلام نازل شد. طالب

رئیس دفتر بنیاد بین المللی نهج البلاغه استان یزد گفت: بر اساس آنچه مرحوم میرحمد حسین هندی در کتاب خود از کتب مختلف اهل سنت جمع آوری کرده و مرحوم علامه امینی در الغدیر نوشته است، همه از منابع اهل سنت غدیر جمع آوری شده است. یک رویداد است قطعاً در جهان اسلام اتفاق افتاد و با اجماع شیعه و سنی، پیامبر (ص) در آن روز علی بن ابیطالب را به والی معرفی کرد و آیه «یَوْمَا تَکْمِمُ الدِّینَکُمْ وَا تُکْمِمُونَ». از تو

ابویی تاکید کرد: منکران این واقعه مهم و واقعه عظیم تاریخی راه به جایی نخواهند برد و در واقع آب در هاون می کوبند چرا که روز به روز و هر سال بیشتر این واقعه بزرگ غدیر توجه جهانیان را به خود جلب می کند. به دلیل همین مشکل است که بخش بزرگی از اهل سنت نیز به ولایت امیرالمومنین علی (ع) تمایل دارند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حقیقت را می توان برای مدت محدودی کتمان کرد، اما این کتمان دوام نخواهد داشت و روزی همه دنیا ولایت علی علیه السلام را خواهند شناخت و آن روز بسیار نزدیک است و مؤمنان و شیعیان باید هر کاری که ممکن است انجام دهند تا غدیر را به نمایندگی از جهان و مسلمانانی که برای بشریت به ارمغان می آورد، بیاورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید