توجه! شرایط بحرانی و عجیب در استقلال

توجه!  شرایط بحرانی و عجیب در استقلال

بهتاش فریبا مربی و مدیر فنی سابق استقلال در گفت و گو با خبرورزشی روزهای بسیار سختی را برای این تیم و جواد نکونام پیش بینی کرد و از این بابت نگران است.

شرایط این روزهای استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟
خیلی بد. همانطور که همه می بینند استقلال در روزهایی که باید برای رقابت های لیگ برتر آماده شود اصلا خوب نیست و جواد نکونام روزهای بسیار سختی را پیش رو دارد. حالا باید دید با تغییر مدیریت چه اتفاقی می افتد، البته مدیریت بدون تمکن مالی سودی از استقلال ندارد. امیدوارم با آمدن آقای حثیر بسترهای لازم برای تزریق مالی مناسب برای ساخت تیمی در خور نام استقلال فراهم شود.

در این شرایط حضور علی خاطره تا چه حد می تواند تاثیر مثبت داشته باشد؟
هاتیر پیش از این در زمان حضور شفر و استراماچونی در باشگاه بوده است و او مردی با دانش است که جدا از تسلط بر زبان، در روابط بین‌الملل و فدراسیون نیز تاثیرگذار بوده است، اما باید دید با استقلال چه اتفاقی می‌افتد. حضور او چیزی که همه باید بدانند این است که وقتی همه چیز دارید اما منابع مالی و پول ندارید، هیچ چیز ندارید. در شرایط فعلی باید حداقل 20 درصد از پول بازیکن جدید را به او بدهید تا او حاضر به مذاکره شود.

شرایط نقل و انتقالات استقلال را چطور می بینید؟
با این حجم تولید و تاخیر بیش از حد در جذب بازیکنان جدید، طبیعی است که شرایط برای باشگاه استقلال خوب نباشد. تازه شنیدم محبی برای عقد قرارداد با تیم جدیدش به روسیه رفته است. در چنین شرایطی باید به او حق داد چون وقتی پولش را درست از باشگاه نگرفت باید به فکر آینده اش هم باشد.

عامل این اتفاقات کیست؟
چی بگم واقعا نمی دونم چی بگم وقتی می بینیم همه دستشونو بالا می زنن تا از استقلال حمایت نکنن. سایر تیم ها از بیرون حمایت می شوند و چه زمانی بازیکنی از سوی باشگاه استقلال تعیین می شود. 150 میلیاردی که از بیرون به باشگاه دیگری داده می شود چطور؟

با این روند نباید در این فصل از استقلال به موفقیت امیدوار بود
تیم می خواهد هنر را تعطیل کند و در کنار این هنرمند، البته باید در استقلال پول هم داشته باشی، اما در حال حاضر ما این همه بازیکن را از دست دادیم و فقط دو بازیکن را به خدمت گرفتیم و مشخص است که در این شرایط نمی توانی. به آینده استقلال خوشبین باشید.

در چنین شرایطی موفقیت جواد نکونام با استقلال را چقدر تصور می کنید؟
با شرایط فعلی باشگاه استقلال، موفقیت جواد نکونام کار بسیار سختی به نظر می رسد. همانطور که می دانید، من زیاد اهل مصاحبه نیستم، اما این هفته گذشته عمداً خیلی صحبت کردم تا از فشار روی نامم بکاهم. در این سطح خروجی بازیکنان جواد نیز می سوزند. البته کار خطیر با نکونام خیلی سخت است، اما حتماً قول هایی از بالادستی ها گرفته که حاضر به همکاری با استقلال هستند.

و کلام آخر؟
ای کاش با حضور علی خطیر شرایط استقلال به بهترین شکل ممکن تغییر می کرد زیرا او توانایی این کار را دارد، البته نکونام نیز توانایی جمع آوری تیم را دارد که بستر لازم برای آن فراهم شده توسط تیم برتر هر چه زودتر. به شرطی که امیدوارم.

دیدگاهتان را بنویسید