توجه ویژه به مشکلات خانواده شهدا از اقدامات ممتاز دولت سیزدهم است.


ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895936

محمود حسینی پور توجه ویژه به مشکلات خانواده شهدا را از اقدامات شاخص و برجسته دولت سیزدهم دانست و گفت: پیگیر برنامه دولت سیزدهم برای تحقق وصیت شهدا در مازندران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سیدمحمود حسینی پور امشب در گردهمایی تشکل های مادران، همسران، فرزندان، خواهران و تجلیل و تجلیل از همسران سرداران و جانبازان دفاع مقدس کشور در مجتمع شهید بهشتی ساری افزود: خانواده های معظم شهدا. با نقاشی و تبیین راه شهدا، به نوعی در مسیر جهاد تبیین شده قرار دارند.

استاندار مازندران برخی از اقدامات جریانات معاند در ایام 88 روز را از جمله اقدامات آسیب رساندن به وضعیت خانواده های معظم شهدا برشمرد و گفت: در عین حال این خانواده های معظم شهدا از هرگونه سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری کردند. با گرفتن مواضع محکم ..

وی توجه ویژه به مسائل خانواده شهدا را از اقدامات متمایز و برجسته دولت سیزدهم دانست و افزود: در این دولت اجرا و اجرای مفاد وصیت نامه شهدا در دستور کار قرار گرفته است. و شاید گامی در جهت زنده نگه داشتن اهداف این دولت باشد. عزیزم بیا بازی کنیم

حسینی پور گفت: پیگیر برنامه دولت سیزدهم برای تحقق وصیت نامه شهدای مازندران هستیم و البته خواهان اجرای صددرصدی گفتمان ها و موضوعات مطرح شده در این وصیتنامه ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانواده شهدا با مشکلات و مسائل دست و پنجه نرم می کردند اظهار داشت: یکی از اولویت های بنده در مازندران رفع این مشکلات است و برای این منظور برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

استاندار مازندران استفاده از ظرفیت خانواده های شهدا در پست های مدیریتی را یکی از اقدامات در این زمینه عنوان کرد و گفت: تاکنون 6 مدیر ارشد شهرستان ها از فرزندان ایثارگران و از فرزندان شهدا منصوب شده اند. البته انتصاب این افراد با در نظر گرفتن شایستگی و معیارهای شایستگی آنها صورت گرفت و این دفتر بر اساس شایستگی به آنها واگذار شد.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که رضایت مردم از خدمات مدیرانی که از خانواده شهدا هستند خوب است و این افراد با خدمت صادقانه خود به نوعی توانسته اند راه شهدای خود را ادامه دهند.

استاندار مازندران حضور اعضای خانواده شهدا در دستگاه های اجرایی را مایه برکت در کارهای اداری دانست و گفت: با حضور این افراد در دستگاه های اجرایی راه شهدا به صورت دقیق تری قابل دسترسی خواهد بود. به همه همکاران

وی تاکید کرد: با پشتوانه این جهاد و استقامت شهداست که امروز شاهد حفظ و رشد انقلاب اسلامی چه در کشور و چه در عرصه های بین المللی هستیم.

حسینی پور تصریح کرد: شهدا با انتخاب راه حفظ انقلاب و کشور در این راه گام برداشتند و حمایت و پایداری همسران و خانواده های آنان در این مسیر نقش موثری داشت.

وی تاکید کرد: ما در برابر همه صبر و از خود گذشتگی همسران و مادران شهدا سر تعظیم فرود می آوریم زیرا اگر صبر بر مصائب و مشکلات پیش آمده نبود، شهدا نمی توانستند راهی را طی کنند. با این خیال راحت باور کرد

روحیه جهاد و ایثار برای جامعه عزت و عظمت می آورد

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز اظهار داشت: این نشست موجب تعامل، هم افزایی و همفکری بین همسران، مادران، خواهران، فرزندان و زنان جانباز خواهد شد. دفاع مقدس که ارزش عمومی کشور هستند.

وی با بیان اینکه تدبیر و برنامه ریزی خوب، دسیسه های دشمنان را خنثی می کند، افزود: روحیه جهادی و ایثارگری با بصیرت مردان و زنان انقلابی برای جامعه عزت و عظمت به ارمغان می آورد.

مجتهدزاده ادامه داد: همسران شهدا و جانبازان تلاش کردند تا خلاء نبود همسر را برای فرزندان خود پر کنند و رزمندگان را برای جنگیدن در جبهه ها ترغیب کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان مسلمان ثابت کرده اند که می توان محجبه و عفیف بود و در سنگرهای سیاسی و اجتماعی شرکت کرد.

مجتهدزاده تصریح کرد: فرزندان شهدا مایه مباهات جامعه و زنان مسلمان ایرانی الگوی جهانیان هستند و این موضوع در بحث تمدن اسلامی مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: صدام آزادگان ما را در سیاهچال زندانی و شکنجه کرد، اما دنیا دید که به بدترین شکل ممکن داعشی که تا دندان به دست مستکبران، حماسه سازان و رزمندگان اسلام به سرکردگی سردار سلیمانی مسلح شده بود. دیگر وجود ندارد و همه از بین رفتند، این امور معجزات الهی برای افزایش ایمان و یقین ما در مسیر درستی است که رفته ایم.

مجتهدزاده گفت: شهدای ما برای حفظ ارزش ها جان خود را فدا کردند و بدانیم که شهدا همیشه زنده اند، انشاءالله رهبران خوبی برای این دلاورمردان باشیم.


مادران و همسران شهدا مایه قوت و صبر هستند

سردار کمیل کوهنسال فرمانده جبهه دفاع مقدس و مقاومت نیز اظهار داشت: جایگاه خانواده شهید تخت و خداست و همه جن و انس و پادشاهان به شما غبطه می خورند و مدیون شما هستند.

وی افزود: زنان، مادران و همسران این کره خاکی، مادران مهربان حضرت زهرایی و حضرت زینبی هستند که با وجود احساس و علاقه و عشق به خانواده، اهل ایثار، گذشت و فداکاری هستند و همسران خود را می فرستند. شوهران و پدران را به جبهه های حق باطل کردند

کوهنسال ادامه داد: مادران و همسران شهدا مایه صلابت و صبر هستند و مادران و زنان به ویژه همسران جوان شهدا از بالاترین حد عشق و ارادت به خدا و ایمان به خدا برخوردارند و این دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا، هر دوی اینها لازم است، اینها هم لازم است و این در زندگی خانواده شهدا احساس می شود.

وی با بیان اینکه به فرموده امام (ره) زنان نقش ممتاز و اساسی در انقلاب داشتند و مادران و همسران شهدا این عشق به خدا و بندگی به درگاه الهی را به بالاترین درجه از خود نشان دادند و بیش از یک مجاهد اجر و ثواب دریافت کردند. مجاهد و بهترین فرزندانی را تربیت کرد که پشت سر نظام و انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی ایستادند و به یاری امام حسین (ع) و شهدای کربلا از دین مبین اسلام دفاع کردند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا تلاش خود را برای تربیت فرزندان نشان دادند، اظهار داشت: تلاش برای پاسداری از مکتب و دین نیز بسیار محسوس است.

فرمانده جبهه مقاومت تصریح کرد: در جبهه های مقاومت و دفاع مقدس فهمیدیم که آسمان در مقابل عظمت مادران شهدا چیزی نیست و امروز آن را در جبهه های مقاومت به وضوح دیدیم.

کوهنسال تصریح کرد: همسران و مادران شهدا در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در کنار همسرانشان شرایط سختی را تحمل کردند و تمام تلاش خود را از دست دادند و با ایثار و از خودگذشتگی خود این کشور را نجات دادند و خانواده شهدا هم هستند. مظلوم ترین و عزیزترین و آنها نجیب ترین مردم روی زمین هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید