مشکلات ناتمام گلستانشهر/ غبار بی احتیاطی این بار چشم دانش آموزان ممتاز را گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر اترک از بجنورد، اگر به طبقه بندی های انجام شده برای انواع مدارس دقت کرده باشید باید نام مدارس استثنایی را می دیدید، در مدارس استثنایی گروه هایی با معلولیت های مختلف از جمله گروه کم شنوا نام برده می شود. . گروه کم بینا، گروه کم توان ذهنی، گروه جسمی و حرکتی، گروه چند معلولیتی، اختلال رفتاری و طیف اوتیسم وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع معلولیت یا بر حسب نوع معلولیت، در نوع خاصی از مدارس خاص شرکت می کنند. به شرایط چند گروه مختلف افراد معلول با هم در یک مدرسه درس می خوانند.

طبیعتاً چنین مدارسی برای تسهیل در روند تحصیلی دانش آموزان باید دارای منابع مختلف از امکانات و تجهیزات گرفته تا نیروی انسانی آموزش دیده باشند و نقش نیروی انسانی شاغل در این مدارس بسیار مهم است، بنابراین باید با توجه به ویژگی ها دانش آموزان با نیازهای ویژه باید آموزش ببینند و در خدمت باشند.

هزار و 600 مدرسه در کشور به دانش آموزان استثنایی خدمات آموزشی ارائه می دهند و کمبود سرانه فضای آموزشی از دیگر مشکلات مدارس استثنایی کشور و این دسته از دانش آموزان است، این در حالی است که در خراسان شمالی در مرکز استان، زمینی به مساحت بیش از چهار هکتار قابل ساخت می باشد مدرسه استثنایی دانش آموزان استثنایی در سال 94 در نظر گرفته شد و به بهره برداری رسید اما با توجه به قرار گرفتن آن در خارج از شهر مشکلاتی مانند تردد دانش آموزان و عدم تکمیل فضای آموزشی مشکلاتی را ایجاد کرد. برای این مدرسه مجموعه توسط والدین و دانش آموزان ساخته شده است.


5300 دانش آموز استثنایی و استثنایی در خراسان شمالی تحصیل می کنند

ابوالکاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد، اظهار داشت: برای دانش آموزان استثنایی 18 مدرسه استثنایی، 48 کلاس ویژه و 12 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در مجموع 78 مرکز وجود دارد. مراکز فعال در این منطقه

وی ادامه داد: در خراسان شمالی یک هزار و 695 دانش آموز استثنایی و سه هزار و 666 دانش آموز استثنایی مشغول به تحصیل و تحصیل هستند.

اکبری افزود: در مجموع 247 زن و 140 مرد در مدارس استثنایی مشغول به کار هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در گلستان شهرستان بجنورد پس از سفر مقام معظم رهبری مجتمع آموزشی استثنایی ایجاد شد که مشکلاتی دارد و باید رفع شود.

وی به نبود ایستگاه اتوبوس در ورودی مجموعه اشاره کرد و گفت: شهرداری ها موظف به خدمات رسانی به دانش آموزان استثنایی هستند و پیشنهاد ما این است که با همکاری شهرداری یک ایستگاه اتوبوس برای این مجموعه اختصاص دهیم.

اکبری همچنین به مسیر ارتباطی نامناسب این مجموعه اشاره کرد و افزود: 300 متر از جاده اصلی تا ورودی زمین، زیرسازی و آسفالت ضروری است.


012d8f57 0928 4b7e b8c7 6f675cac45f2 خبر خاکستری


کد طرح نیمه تمام دانش آموزان استثنایی باجنورد بسته شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح در سفر مقام معظم رهبری آغاز شد و با وجود اینکه محوطه سازی نشده و سالن غذاخوری ندارد، کد پروژه تعطیل است.

اکبری با اشاره به اینکه این کد پروژه باید فعال و تکمیل شود گفت: هنوز اعتباری برای سفر رئیس جمهور به این پروژه اختصاص داده نشده است.

این مسئول موضوع مهم بعدی را هزینه رفت و آمد دانشجویان ممتاز عنوان کرد و افزود: سال گذشته مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان به این منظور اختصاص داده شد اما امسال به 120 میلیون تومان افزایش یافته است که با توجه به تورم موجود مسئول حرکت رفت و برگشت نیست.


2.5 هکتار زمین غیر مترقی در مدرسه اختصاصی بجنورد

حسین نعمتی فاروجی مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد اظهار داشت: مجتمع آموزشی دانش آموزان استثنایی بجنورد که در سفر مقام معظم رهبری به تصویب رسیده بود در سال 92 آغاز به کار کرد و به بهره برداری رسید. در سال 94. رسید.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع در حال حاضر با حدود 300 دانش آموز مشغول به کار است، گفت: مشکل فعلی دو و نیم هکتار زمین در این مجتمع است که توسعه نیافته و شرایط حضور دانش آموزان در این مجتمع پیش دبستانی است. به دبیرستان دوم.

نعمتی افزود: طبق پیگیری های انجام شده کد پروژه بسته شده و نامه ای با امضای استاندار برای نوشتن کد پروژه جدید و یا فعال سازی مجدد کد بسته به کشور ارسال می شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی بیان کرد: با مساعدت استاندار بجنورد در مهرماه جلسه ای برگزار شد که در آن مصوب شد مجموعه ای از فعالیت ها توسط شهرداری انجام شود اما اگر قرار باشد پروژه ای در سطح ملی باشد نیاز به مالی کلان دارد. منابع


26d33c8a cd19 465a 96a8 1eb7cc7b12b1 خبر خاکستری


300 متر جاده خاکی و عدم همکاری راه و شهرسازی با شهرداری

این مسئول افزود: در حال حاضر دانش آموزان شبانه روز با مسائل ایمنی مواجه هستند زیرا منطقه بایر است و خطر حشرات و خزندگان این دانش آموزان را تهدید می کند.

نعمتی مشکل بعدی را راه ارتباطی عنوان کرد و گفت: از سال 94 تاکنون حدود 300 متر زمین از محل مجتمع تا جاده خاکی رها شده و ادارات راه و شهرسازی و شهرداری هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده اند. کارآمد بود و شرکت های حمل و نقل به دلیل آن مسیر را طی نکردند.

وی یادآور شد: سومین مشکل اساسی مجتمع آموزشی دانش آموزان ممتاز بحث نصب ایستگاه اتوبوس است که گاهی والدین از آن استفاده می کنند و از آنجایی که مسیر از شهر دور است بهترین راه ارتباطی اتوبوس است.

نعمتی ادامه داد: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در این بند آمده است که ایستگاه اتوبوس و سازمان های خدمات رسان باید مشکلات حمل و نقل دانش آموزان را حل کنند.


کمبود امکانات مالی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان ممتاز

این مسئول گفت: در سال تحصیلی جاری به دلایل مختلف اعتبار لازم برای پوشش حداکثری دانش آموزان در پست ایاب و ذهاب نداریم.

وی افزود: اعتبار اعطایی برای ایاب و ذهاب در سال جاری 120 میلیون تومان است اما امسال بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت ها ماهانه حدود 361 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که 91 میلیون برای کمک به والدین و 270 مورد پیش بینی شده است. برای جذب میلیون ها تومان به طرق مختلف.




ماهانه 140 میلیون تومان برای حمل و نقل مدارس کم داریم

وی گفت: بر اساس صحبت های انجام شده با معاونت مالی مدارس شاخص کشوری افزایش 25 تا 30 درصدی شهریه نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است که امسال به 120 میلیون تومان می رسد و باید 140 میلیون تومان شود. ماهانه توسط سازمان های ارائه دهنده خدمات ارائه می شود از رسانه ها، صنایع، سازمان های مادر یا خیرین کمک بگیرید.

نعمتی افزود: اکثر این دانش آموزان از نظر اجتماعی و اقتصادی خانواده های فوق العاده ضعیفی دارند و در صورت فشار بر خانواده، بسیاری از کودکان ترک تحصیل می کنند.


cf34a209 2703 4363 b215 adc4479f081a خبر خاکستری


احیای مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای حل مشکلات

مرتضی بهزاد فر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک توضیح داد: در قسمت کد پروژه تعطیل شده باید بررسی شود که چه نوع گزارشی به دفتر سازمان ارسال شده است. مقام معظم رهبری.

وی ادامه داد: اگر در گزارشی که به مدیریت ارائه می شود، پروژه تکمیل شده باشد، کار دشوارتر است، اما اگر پروژه با پیشرفت فیزیکی کمتر از 100 درصد اعلام شود، باید منتظر تزریق اعتبار از سفر نمایندگان بود. رهبری در استان و تلاش برای تزریق منابع جدید.

این مسئول افزود: بهتر است فعلا مکاتبه ای تا سفر نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری به استان انجام نشود و در صورت عدم رفع مشکلات این طرح در این سفر به مرحله نگارش خواهیم رسید. یک نامه .

بهزاد فر با اشاره به اینکه منابع لازم برای تامین اتوبوس رفت و آمد نداریم گفت: اما در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تعهدات مختلفی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی وزارتخانه های نفت از جمله خرید انجام شد. دو اتوبوس و یک آمبولانس برای ولسوالی .


شکست سالن غذاخوری و نمازخانه در پروژه مجتمع دانش آموزان ممتاز بجنوردی

امین فلاح کوشکی مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در گفتگو با عصرترک گفت: ‌ ‌ هکتار با دو خوابگاه دانشجویی، دو ساختمان آموزشی، سالن ورزشی، مرکز توانبخشی، محوطه سازی و نگهداری.

وی با اشاره به اینکه سالن غذاخوری و نمازخانه در این سازه ساخته شد و این دو قسمت این پروژه تکمیل نشد، گفت: بیش از 9 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل سفر مقام معظم رهبری برای این پروژه هزینه شد. و برای تکمیل هیچ اعتبار دیگری تمدید نشد.

فلاح کوشکی خاطرنشان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی 119 میلیارد تومان اعتبارات کل آموزش و پرورش توسط کل کشوری، استانی و بنیاد برکت تصویب شد و تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان در این حوزه توزیع شده است. موفق به ساخت پروژه های ساختمانی و بهبود عملکرد آموزشی در زمینه های مختلف شده اند.


مشکل دانش آموزان استثنایی مشکل کل جامعه است

حسن ناهیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این باره توضیح داد: مشکل دانش آموزان استثنایی مشکل کل جامعه است و هرکسی به هر نحوی که می تواند تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه همه نیازهای این دانش آموزان باید سنجیده و تفکیک شود، گفت: باید برای همه دستگاه ها نقش مشخص شود زیرا این مسئولیت به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است و نباید هیچ فردی در این زمینه منزوی شود.

این مسئول افزود: در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز باید پیگیری کنیم تا اعتبارات مشخص شود و کار انجام شود.

تهیه و تنظیم گزارش: آرزو رحمانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید