700 نیروی توانبخشی مشمول طرح طبقه بندی معلمان / واکسیناسیون 90 درصد دانش آموزان ممتاز کشور شدند.

وی افزود: خبرنگاران در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش غیرمنطقی دارند و مانند نورافکنی هستند که حقایق را منعکس می کنند و امور را روشن می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کمبود 12 هزار نیروی انسانی در این سازمان گفت: شرایط استاندارد را رعایت کنید بر اساس نتایج هم اکنون به 12 هزار نفر نیاز داریم.

700 نفر از کارکنان توانبخشی در طرح رتبه بندی معلمان قرار گرفتند

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی سازمان آموزش و پرورش کشور مبنی بر جبران کمبود نیروی کار، 10 درصد از کل جذب نظام آموزشی کشور متشکل از کادر آموزشی، خرید خدمات، دانشگاه فرهنگیان، مواد 1 و 28. باید تخصیص پرورش انحصاری انجام شود که در دو سال آینده این کمبود برطرف شود.

حسینی گفت: در حال حاضر 24 هزار نفر در آموزش و پرورش انحصاری کشور شاغل هستند و تعداد دانش آموز به ازای هر معلم تقریبا به ازای هر شش و نیم دانش آموز یک معلم است و به این ترتیب به حد استاندارد خواهیم رسید.

وی در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان هم اکنون در مجلس در حال بررسی و تصمیم گیری است. این در حالی است که در طرح اولیه 700 نفر از نیروهای توانبخشی انحصاری آموزش و پرورش کشور در طرح رتبه بندی قرار گرفتند.

افزایش 18 برابری پذیرش دانشجویان ممتاز

این مقام مسئول در خصوص میزان وام های سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال 98 میزان وام های مرکز آموزش انحصاری کشور 99 میلیارد تن بوده که در سال 99 به 140 میلیارد تن و در سال جاری به بیش از 300 میلیارد تن افزایش یافته است. .

وی گفت: از زمان راه اندازی آموزش نیمه حضوری در کشور تاکنون، حجم پوشش تحصیلی دانش آموزان ممتاز 18 برابر و اعتبارات 12 برابر شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از اعتبارات انحصاری آموزشی از طریق مشارکت مردمی تامین می شود، افزود: در سال گذشته تنها 145 میلیارد تن برای تامین تجهیزات توانبخشی با مشارکت مردمی تامین شد. ‌

شکستن رکورد سنجش سلامت دانش آموزان در کشور

وی گفت: در سال 1400 50 میلیارد تن بودجه جدید برای خرید اعتبارات توانبخشی اختصاص یافت و سازمان نوسازی راه اندازی شد.

معاون اورژانس آموزش و پرورش گفت: با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته یک متر و نیم به سرانه فضای ورزشی دانش آموزان اضافه شده است که در مناطق فقیرنشین 2.5 متر بوده است، بنابراین اکنون سرانه فضای مطالعه است. از مدارس اختصاصی 11 متر است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد دانش آموزان ممتاز بالای 12 سال کشور واکسینه تاج شده اند. وی گفت: خوشبختانه بر اساس آخرین آمار، رکورد سنجش سلامت دانش آموزان در دوران پس از انقلاب با وجود گسترش تاج شکسته شد و بیش از 99 درصد دانش آموزان در طرح سنجش شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید