سه تصمیم به تصویب کارکنان رسید/ تامین 50 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان ممتاز

در این جلسه که به ریاست کبیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، لطف اله سیاهکالی مرادی نماینده مردم قزوین در شورای اسلامی، نگی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شد. به شرح ذیل مصوبات جلسات گذشته موضوع مشارکت بخشداران و دهیاران در تهیه و اصلاح اطلس بی سوادان، تامین 50 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از شهرداری و تجهیز دارل. – مراکز آموزشی قرآن کریم تصویب شد.

ابوالفضل ابراهیمی فلاح معاون سوادآموزی استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: تهیه و تنظیم اطلس مردم بی سواد روستاها و بخشها، مشارکت بخشداران و دهیاران امری ضروری و ضروری است.

وی افزود: شورای پشتیبانی استانی و شهری دستگاه برنامه ریزی، هدایت و نظارت بر اجرای طرح بی سوادی در استان و شهرستان ها است.

فلاح خاطرنشان کرد: استان قزوین با بیش از 99 درصد باسواد در رده سنی 10 تا 49 سال یکی از بهترین استان های کشور است. مهمترین و ضروری ترین ابزار برنامه ریزی جهت هدایت فعالیت ها و راه حل بهینه، جذب و حفظ افراد است.

معاون سوادآموزی استان تصریح کرد: انتظار داریم با کمک بخشداران و دهیاران اسامی، آدرس و تلفن افراد بی سواد روستاها و بخشداری ها را جمع آوری و تا پایان آذرماه اطلس بی سوادان را تدوین کنیم تا بتواند برای برنامه ریزی آینده استفاده شود.

وی ادامه داد: در این راستا همچنین انتظار داریم با اداره کل فنی و حرفه ای استان در اعزام مربی برنامه ریزی آموزش کامپیوتر همکاری کنیم. این طرح یکی از اصلی ترین فعالیت های ما در سال 1401 در زمینه سوادآموزی است.

در این جلسه سید معرفت اله احمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در خصوص تامین 50 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی شهر قزوین توسط شهرداری توضیح داد: بر اساس پیش بینی و گسترش عدالت در برخورداری از شرایط مساوی و با کیفیت آموزشی و توانبخشی، با توجه به تفاوت ها و ویژگی های افراد، شناسایی زودهنگام و مداخله به موقع دانش آموزان جدیدالورود با نیازهای ویژه از بدو تولد تا پایان دوره متوسطه از جمله مواردی است که راهبردهای اصلی آموزش استثنایی

دیدگاهتان را بنویسید